PDA

View Full Version : Ik zal me eerst even voorstellen.



dewi19731426
11 oktober 2013, 22:24
Ik ben Dewi en mijn hobby is gitaar spelen, hier kan ik mij uren lang per dag mee vermaken.
Muziek vond ik altijd al mooi en op 16 augustus 2008 kreeg ik mijn eerste gitaar, daar heb ik een jaar op zitten klooien maar er zat weinig vooruitgang in.

uiteindelijk ben ik toch maar eens gitaar les gaan volgen, inmiddels ben ik nu 4 jaar bezig met gitaar les.

na een aantal verschillende gitaren te hebben gehad zowel akoestisch als elektrisch ben ik nu in het bezit van een Schecter Blackjack ATX en een Ibanez Prestige.
Ik heb inmiddels al een heel repertoire opgebouwd, mijn interesse gaat uit naar rock muziek van de jaren 70, 80 en 90.
Muziek zoals: Bon Jovi, Roxette, mr. Big, Europe, Deep Purple, ZZ Top, Def Lappard, Queen, Bryan Adams, Billy Idol, Whitesnake, enz.
Helaas heb ik een beetje last van plankenkoorts waar ik nog wel van af wil zien te komen.
Natuurlijk heb ik ook een vraag voor dit forum:
In de laatste 3 jaar heb ik veel op de schecter gespeeld en de fretten zijn "zeg maar" plat gespeeld, nu denk ik erover om hem te laten refretten omdat hij zo fijn speelde.
Is er iemand met een Schecter en die hem heeft laten refretten, zo ja speelde hij nog hetzelfde of leek het daarna dat je een andere gitaar vast had?

Jedeel
12 oktober 2013, 01:27
Welkom op dit forum Dewi!!!

Ja, je hebt een leuke hobby muziek/gitaar en een uitgebreide smaak!
(Ik dacht eerst dat je je volledige geboortedatum in je nickname had opgenomen,
maar 14 en 26 lukt niet kwa maandnummers ;-) )

Jouw vraag over refretten zou ik in één van de andere subforums plaatsen, dan valt die beter op!
(B.v. Electrische gitaren (of is de Schecter een akoest?), of De werkbank misschien?)

dewi19731426
12 oktober 2013, 09:50
Bedankt voor de tip.
Klopt inderdaad dat mijn geboorte datum niet in mijn nickname is verwerkt.

gitaarvrouwtje
12 oktober 2013, 09:52
Welkom Dewi!
Veel plezier hier

beruk
12 oktober 2013, 11:26
Welkom! Refretten geeft je niet het gevoel dat je een andere gitaar hebt, het geeft je het gevoel dat je schatje nóg beter is geworden.

dewi19731426
13 oktober 2013, 13:02
Dus jij bent ook zo iemand als het lekker klinkt, je zo een paar uur verder bent? hoe lang speel jij per dag ?
Jij heb jou gitaar dus al laten fretten?
En weet je ook hoe veel jaar die fretten mee gaan?