PDA

View Full Version : Secret Weapon



dacrow
10 oktober 2013, 15:03
Welk pedaal is jullie secret weapon?

Als je voor een gig of jamsessie maar éen pedaal mocht meenemen kortom, het pedaal dat je nooit van je plank gooit..

Mijn is zeker: ZVEX Box Of Rock

Laat jullie gaan gearnerds :)

jim__
10 oktober 2013, 15:17
Oei, lastige. Ik heb meerdere gitaren, pedalen en versterkers, en het zijn juist combinaties daarvan die het wel of juist niet doen. De Carl Martin Quattro is nog altijd absoluut favoriet, maar dat zijn feitelijk meerdere effecten.

Dan maar de Doodad Check-a-board. Is eigenlijk ook een booster en drive in één zoals de box of rock, maar zorgt daardoor wel dat ik 4 geluiden heb waar ik alle kanten mee op kan. Nummer twee is dan de Maxon OD808, maar dan ook alleen omdat hij het als stand alone drive op een cleane amp niet haalt.

Dreverhaven
10 oktober 2013, 16:23
EHX Poly Chorus

schizo910
10 oktober 2013, 17:46
Stemapparaat

miyaru
10 oktober 2013, 18:04
Mijn Okko Diablo Gain + Drie geluiden feitelijk: clean van mijn amp, drive van de Okko en nog vettere drive/ distortion van de Okko. Tja en eigelijk wil ik ook mijn EHX Holy Grail niet missen...............

the sure thing
10 oktober 2013, 18:40
Fulltone fulldrive 2 (niet Mosfet versie)

dacrow
10 oktober 2013, 18:50
Fulltone fulldrive 2 (niet Mosfet versie)

Heb je die Mosfet versie al eens geprobeerd? Is écht wel stukken beter maar kan zijn dat jouw pedaal beter bij jou set-up past natuurlijk.

GuitarL91
10 oktober 2013, 19:26
Ik kan het helaas niet vertellen, anders is het natuurlijk niet secret meer.

kassie
10 oktober 2013, 19:30
Palmer Triage Amp switcher...

the sure thing
10 oktober 2013, 20:34
Heb je die Mosfet versie al eens geprobeerd? Is écht wel stukken beter maar kan zijn dat jouw pedaal beter bij jou set-up past natuurlijk.

De mosfet versie beter? IMHO totaal niet!!! Ik heb ze uitgebreid naast elkaar geprobeerd en vergeleken en vond de mosfet versie een kut-pedaal.

Mitch
10 oktober 2013, 22:17
Secret Weapon vind ik meer een pedaal dat iedereen denkt: wat gebeurt er nu?
In die categorie: Ibanez DML (effe skippen naar 5:00)


http://www.youtube.com/watch?v=XA2tS9cuVUs&feature=player_detailpage#t=298

Wat zou ik meenemen naar een jam als ik maar één pedaal mee kon nemen? Ik houd niet van jams en ik zou me ook niet laten bepalen hoe veel of weinig ik meeneem, dus die vraag laat ik maar zitten :)

Dreverhaven
11 oktober 2013, 10:20
Die DML staat hoog op m'n verlanglijstje. Lekker eighties.

Mr. Dynamite
11 oktober 2013, 17:38
Bandmaat had eens voor de gein zo'n DML mee, daar zitten wel echt spacy soundjes in. :D Leuk om mee te pielen

Als ik lekker wil spelen heb ik aan een tubescreamer genoeg maar zou ik wat leuks mee nemen dan zal het wel een delay met lekkere slapback zijn.. in mijn geval een wampler fauw tape echo. :ok:

dacrow
11 oktober 2013, 21:47
Die DML is wel vet, echt zo een pedaal om het licht uit te doen en lekker in het donker spacy sounds te spelen :)

Mitch
11 oktober 2013, 21:51
De DML is het pedaal waardoor ik altijd een beetje moet lachen als ik "een delay moet analoog zijn want digitaal is klinisch/kil/steriel/karakterloos" posts lees op een forum :listen: Verdient wel een reissue trouwens, dit kleine monstertje.

RS-Rik
11 oktober 2013, 21:54
EHX cathedral met Flerb en de Fulltone Catalyst, meer om als boost te gebruiken dan als fuzz. Het is een redelijk straffe boost.

Luke-wannabe
12 oktober 2013, 02:46
Juist! Nog een Box of Rock adept! Ik ben ook helemaal weg van de Box of Rock. Je hebt er gewoon op elke amp een goede sound mee! En daar naast mijn EHX Memory Toy. Ik kan bijna niet zonder dat ding!
Maar holy shit Mitch wat is die DML tof zeg!!

dacrow
12 oktober 2013, 07:51
Juist! Nog een Box of Rock adept! Ik ben ook helemaal weg van de Box of Rock. Je hebt er gewoon op elke amp een goede sound mee! En daar naast mijn EHX Memory Toy. Ik kan bijna niet zonder dat ding!
Maar holy shit Mitch wat is die DML tof zeg!!

Inderdaad Luke geweldig eh, met welke gitaar speel jij, toevallig Tele?

Luke-wannabe
12 oktober 2013, 12:11
Ik speel heel vaak op een Tele, ja! Maar eigenlijk klinkt het pedaal met elke gitaar goed. Met mijn Les Paul is het instant Jimmy Page en met de Strat gewoon een heel fijn klassieke Strat + Marshall tone.
Maar overall gezien is het gewoon de meest dynamische, transparante en amp-like overdrive die ik ken :). Ik verlaat bijna het huis niet zonder mijn Zvex Box of Rock. Hij klinkt in elke situatie goed. Van een licht randje aan je cleane sound tot een smerige vette distortion. Heel mooi!

nusti
12 oktober 2013, 13:32
ik heb een eindhoven pedaal en die is voor mij wel een redelijk onmisbaar. Zeker niet highgain, maar een heerlijke overdrive. en een aparte boost om de buisjes een schop te geven.....

Dirk_Hendrik
12 oktober 2013, 21:41
Secret Weapon vind ik meer een pedaal dat iedereen denkt: wat gebeurt er nu?


Zou ook interessanter zijn dan "post je favoriete pedaal" thread 1001.

kassie
13 oktober 2013, 14:17
Secret Weapon vind ik meer een pedaal dat iedereen denkt: wat gebeurt er nu?


Pedaaltje op het lichtnet aansluiten met interne kortsluiting... of zoals Danny Gatton deed... extra schakelaar in zijn amp om een zekering kort te sluiten.

Secret Weapon vind ik meer een pedaal waardoor jij je unieke sound kan maken.. hoeft niet persé indrukwekkend te zijn vind ik. Hoe duidelijker het effect is... hoe minder 'secret'.

Gretsch 5120
13 oktober 2013, 20:50
Hangt bij mij af van wat ik nodig heb...
maar ik dub tussen mijn Strymon Timeline of mijn Catalinbread Manx Loaghtan...

JeroenP
13 oktober 2013, 23:39
Voor mij toch de menatone king of the britains.

Pepe
14 oktober 2013, 00:35
Maar 1 pedaal is niet zo moeilijk, de Toneman Rangemaster. Ik ben niet zo van de zweverige stoeptegels maar die DML klinkt inderdaad heel erg goed.

Bernardduur
14 oktober 2013, 11:21
EHX MicroSynth! Fuzz, clean boost, octave up en octave down...... stand alone te gebruiken of te combineren met een te gek filter.....