PDA

View Full Version : Favoriete pedalen van pedaalbouwers (interview)



GuitarL91
10 oktober 2013, 13:49
Ik kwam een "interview" tegen met 19 pedaalbouwers van bekende merken met simpelweg twee vragen:

Wat is je favoriete pedaal van het merk waarvoor je werkt?
Wat is je favoriete pedaal van een ander merk?



Het leek mij niet onaardig dit artikel met jullie te delen. Have fun!

http://www.sixstringsoul.com/best-guitar-pedals/#more-9359

telecastermaster
10 oktober 2013, 14:59
Mijn favoriete bouwers zitten er in ieder geval niet bij: Dirk_Hendrik, Tom Scholtz en die dikke Rus van AMT die geen Engels spreekt.

miyaru
10 oktober 2013, 18:13
Het is ook subjectief allemaal. Het is ook moeilijk te zeggen, ken je werkelijk ook alle pedalen? Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Klon Centaur gehoord, en dat schijnt super te zijn. Ik heb een van de eerste ts 9 gehad en vond het niet veel, toen jaren met een Reverend Drivetrain I gespeeld totdat ik mijn Okko kocht, en nu ben ik helemaal om. De Drivetrain doe ik niet weg, maar speel er momenteel niet mee. Zo veranderen ook je behoeften, en veranderd dus ook de setup en favorieten......

Robin

Dirk_Hendrik
10 oktober 2013, 18:43
Leuk is dat er wel een paar gasten tussen zitten die hun reputatie over de jaren heen terecht verdiend hebben, Moog (in afwezigheid van de standbeeldwaardige Bob), Catbread, Trex, Diamond, Tech21 (verdienen ook een standbeeld) en meer , En Mike Piera die weer eens glashard loopt te liegen over z'n Marshall bluesbreaker clone die hij nog steeds als "z'n eigen ontwerp" ziet. Tsja, als je maar lang genoeg volhoudt dat een waarheid een waarheid is ga je er vanzelf in geloven.

Discofreqs effectsdatase heeft overigens vele interviews met "de makers".