PDA

View Full Version : Wonderful Tonight - Zoom H1 test.



Braddie
9 oktober 2013, 18:03
Bestandje is 1,5 minuut lang.
Beetje improviseren op het intro/chorus/refrein, niks bijzonders, even een test van de Zoom H1 (Hij stond voor een speaker, input level op 42)

https://soundcloud.com/bradleyvandijk/short-clip-with-the-zoom-h1

Ben benieuwd wat julie er van vinden

Cageman
9 oktober 2013, 22:29
Ik zal vooral even reageren op het geluid. Klinkt een stuk beter dan met die built in mic. Dat is al een hele plus.

Alleen.. je aanpak is eigenlijk een beetje raar. Het lijkt erop dat je de backingtrack ook opneemt via de Zoom. Als je nou zelf oortjes in doet, de backingtrack laad in je opnameprogramma (audacity ofzo), dan via de line-out van je zoom doorverbinden naar je computer. Dan backing aanzetten in het opnameprogramma en extra spoortje mee opnemen waar je gitaar op binnen komt. Dan hoef je geen moeite te doen om de backing naast de gitaar ook de Zoom in te krijgen en komt je gitaargeluid er helderder in.

Verder nog een tip: neem die Zoom ook eens mee naar buiten. Geluiden opnemen is fantastisch leuk. Vind ik dan. :supercool:

Verder SoundCloud; geen gedoe meer met filmpjes, dus daar ook geen gezeik over! Nice.
Succes verder met je nieuwe opnameapparaat. Is vet.

Loeters,

Merijn

arnoldtims
10 oktober 2013, 17:11
Kijk een hele verbetering. ook je spel is wat mij betreft het beste wat je tot nu toe hebt gepost.
Nu kan ik niet meer achter blijven en geen opnames meer plaatsen met mijn mobile telefoon.
Niet dat ik het beter kan maar heb nog wel wat tips. Let op je bends, ze zijn niet allemaal zuiver. Sommige licks zijn wat gehaast, neem wat meer tijd. ( grappig dat word ook vaak tegen mij gezegd).
Maar overal best een leuk stukje en mooi dat je er wat aandacht aan hebt besteed.