PDA

View Full Version : Snaar staat op knappen



Bjorn1996
9 oktober 2013, 16:15
Ik heb gister me snaren vervangen, maar als ik de D stem dan hoor ik dat de snaar gaat knappen. De rest is wel goed gestemd

arcane
9 oktober 2013, 16:20
Maar wat is je vraag?

Plant
9 oktober 2013, 19:57
Welkom op het forum.

Misschien knelt de snaar een beetje in de topkam. Dan hoor je een geluidje bij het stemmen. Dat duidt niet op het knappen van de snaar.

barno
9 oktober 2013, 20:06
knap dat je hoort wanneer een snaar gaat knappen! :) Don't worry, een snaar springt altijd onaangekondigd... knelt gewoon ergens in de topkam ofzo idd

jan7
9 oktober 2013, 23:07
How and why to use graphite to lube your nut on your acoustic or electric guitar

http://www.youtube.com/watch?v=y9duUevB7R0

Powderfinger
10 oktober 2013, 14:14
De site van Don Hofstee raadt aan om wat droge zeep tussen de gleuf van de topkam te doen.

Als je echt hoort dat een snaar gaat knappen, heb je er te veel spanning op en dan ben je nooit meer op tijd om die te verlagen. Dan knapt 'ie gewoon binnen twee secondes.

Bjorn1996
10 oktober 2013, 14:55
Bedankt iedereen, maar ik had het probleem al achterhaald. Ik had het gister direct er op gezet maar de reactie is er vreemd genoeg niet op gekomen? Ik keek gister nog even naar die snaar, bleek dat de snaren verschillende dikte's hadden. Ik heb ze toen van dik naar dun gezet en heb ze zonder problemen kunnen stemmen :)
Ik hoorde iets, en ik draaide het weer terug, bleek dat de snaar was uitgerekt, toen spande ik hem weer maar wel iets minder en toen zag ik dat die uitrekte.

arnoldtims
10 oktober 2013, 17:32
Tja. ook weer opgelost zal ik maar zeggen.

gitaarvrouwtje
10 oktober 2013, 17:46
Bedankt iedereen, maar ik had het probleem al achterhaald. Ik had het gister direct er op gezet maar de reactie is er vreemd genoeg niet op gekomen? Ik keek gister nog even naar die snaar, bleek dat de snaren verschillende dikte's hadden. Ik heb ze toen van dik naar dun gezet en heb ze zonder problemen kunnen stemmen :)
Ik hoorde iets, en ik draaide het weer terug, bleek dat de snaar was uitgerekt, toen spande ik hem weer maar wel iets minder en toen zag ik dat die uitrekte.
Ik volg t even niet
Je bedoelt dat je een pakje snaren had gekocht en ze er verkeerd had opgezet?

Dan zou t nu wel opgelost moeten zijn, ik neem aan dat je de snaren niet zo strak had opgespannen en afgeknipt ( wat ik wel altijd doe) want dan krijg je ze er nooit meer terug op :)

Rizz
10 oktober 2013, 18:29
Bedankt iedereen, maar ik had het probleem al achterhaald. Ik had het gister direct er op gezet maar de reactie is er vreemd genoeg niet op gekomen? Ik keek gister nog even naar die snaar, bleek dat de snaren verschillende dikte's hadden. Ik heb ze toen van dik naar dun gezet en heb ze zonder problemen kunnen stemmen :)
Ik hoorde iets, en ik draaide het weer terug, bleek dat de snaar was uitgerekt, toen spande ik hem weer maar wel iets minder en toen zag ik dat die uitrekte.

Grappig, daar gingen we niet van uit.. Tenminste, laat ik voor mezelf spreken, ik ging er van uit dat je wist in welke volgorde ze erop moeten.. Zo zie je maar, aannames zijn dodelijk!

Fijn dat het opgelost is en veel speelplezier!

Powderfinger
10 oktober 2013, 18:43
Euh.. Op de verpakking staat toch altijd al welke snaar je in handen hebt? En anders zie je het toch?

Een B en een hoge E per ongeluk een keer verwisselen, oke, zien we nog door de vingers. Maar een D? Voor straf 100 toonladders!

gitaarvrouwtje
10 oktober 2013, 20:09
Bjorn, was t voor t eerst dat je de snaren verwisselde? Er staan best goede tutorials online her en der, over hoe je dat t beste kunt doen, het is ook wel belangrijk dat je snaar goed ( strak) om de stemknoppen zit, en investeren in zo n wind-apparaatje ( meteen knipper) is ook wel handig :)
Laat t anders eerst een keer iemand samen met je doen :)
Leg de snaren ook even op volgorde klaar, op het zakje van elke snaar staat welke het is :)
Dus gewoon op volgorde erop zetten, daar voorkom je gehannes mee :)