PDA

View Full Version : Esp LTD EC-1000 voelt niet lekker



borus55
9 oktober 2013, 13:30
Hallo ik had vandaag me esp ltd ec-1000 ontvangen.
Het doet pijn als ik de snaren indruk is het normaal?
Me vorige gitaar vintage v100bb die voelde goed in me hand. is het wennen of moet ik een andere kopen.

bat
9 oktober 2013, 13:36
Hoe bedoel je dat het pijn doet? Snaren voelen scherp? Kost meer kracht om de snaren in te drukken?

borus55
9 oktober 2013, 13:41
Hallo,
kost niet echt veel kracht maar de snaren voelen te scherp aan en het doet pijn.
Me vorige gitaar de hals was wat dunner. of het is wennen zijn er meer mensen die de gitaar heeft

GuitarL91
9 oktober 2013, 13:45
Hallo ik had vandaag me esp ltd ec-1000 ontvangen.
Het doet pijn als ik de snaren indruk is het normaal?
Me vorige gitaar vintage v100bb die voelde goed in me hand. is het wennen of moet ik een andere kopen.

Je omschrijving is op z'n zachts gezegd nogal vaag. Doet het pijn in je vingertoppen? Voelen de snaren aan als prikkeldraad? Misschien eerst maar eens een nieuw setje snaren erop?

Overigens, waarom zou je een gitaar kopen die niet lekker aanvoelt?

bat
9 oktober 2013, 13:52
Ik zou inderdaad er eerst maar eens een setje nieuwe snaren op doen, hetzelfde type als je op je Vintage had.

Aan de hals zul je wellicht ook wat moeten wennen. De gitaar niet eerst geprobeerd?

TW-Pieter
9 oktober 2013, 14:01
Waarschijnlijk speel je zelf op veel dikkere snaren. Laatste speelde een vriend van me op mijn gitaar (die standaard met .09's is uitgerust) en hij klaagde ook pijn in z'n vingers. Hij speelt altijd met .11's en vond het verschil enorm.

bat
9 oktober 2013, 14:10
Ach snijden in de vingers asocieer ik vooral met oude, geoxideerde snaren. Die hoeven er niet eens echt verroest uit te zien.

borus55
9 oktober 2013, 14:25
ja ik speelde op wat dikkere snaren ik zal eens een paar nieuwe bestellen via bax-shop kijken of het dan wel beter is.

Tonton
9 oktober 2013, 14:25
heb ook net een EC1000 gekocht, een vintage black.
poeh wat een mooi gitaar. dat mat zwart met gouden hardware en donker ebony fretboard. Super

echt metal gitaartje :) ben ook wel fan van Ebony merk ik.
Scale heeft effect op snaarspanning maar scale is zelfde als een Les Paul en ook jouw Vintage: 24.75 dus dat kan het ook niet zijn.
Enige wat mij opviel is dat de frets wel echt massive zijn: "extra jumbo", misschien dat je gewend bent hard in te drukken en dat dat bij smallere frets makkelijker ging ofzo..
Ik speel met regular Slinky setje: 010-046

borus55
9 oktober 2013, 14:37
ja klopt ik heb de ec-1000 black met die abalone bindings. ik zal eens een slinky 010-046 proberen :http://i40.tinypic.com/dfehys.jpgD

jannest
9 oktober 2013, 14:43
ik zou gewoon een ander kopen
een gitaar moet het gelijk doen ander komt het nooit meer goed
kom op een gitaar waar je pijn van in je vingers krijgt..............pffffffff..............weg er mee

borus55
9 oktober 2013, 14:45
ik ga er nieuwe snaren opzetten als hij het nog steeds pijn doet ga ik hem wegbrengen

fred dons
9 oktober 2013, 15:04
ik heb zelf wel eens last van een lichte nickel allergie, niet altijd maar soms zit er een setje snaren bij waar ik echt last van mijn vingertoppen krijg (gelukkig maar zelden maar als het gebeurt irriteert het enorm)

borus55
9 oktober 2013, 15:12
als ik de specs zie van de esp ec-1000 en me vintage v100bb met hals is het allebei rosewood

bat
9 oktober 2013, 15:23
ik zal eens een slinky 010-046 proberen
Ik zou er eerst gewoon dezelfde snaren op zetten als op je Vintage, daar ben je tenslotte aan gewend. Kun je daarna kijken of je nog steeds een probleem hebt.

Waar heb je de gitaar gekocht?

borus55
9 oktober 2013, 15:28
nee ik weet niet meer welke ik gebruikt heb. ik ga 2 slinkies ofzo eropzetten op me oude vintage en op de esp ltd en dan de verschil voelen als hij nog steeds zeer doet dan ga ik hem wegbrengen dan koop ik een andere of ik ga naar musicstore om te testen geen blinde koop meer

Tonton
9 oktober 2013, 16:05
als ik de specs zie van de esp ec-1000 en me vintage v100bb met hals is het allebei rosewood
Ohja verschilletje tussen de VB (ebony) en de BLK (rosewood), maar goed dat heeft niet iets met je probleem te maken ofzo
en zoals je zegt zelfde als je andere gitaar.

borus55
9 oktober 2013, 17:23
ik had hem weg bij rockpalace de gitaar het duurde een week dat ze het opstuurde

Venlonaer
9 oktober 2013, 17:37
Dan toch een beetje eigeschuld dat je hem niet eerst uitprobeerde!

borus55
9 oktober 2013, 18:20
apart een uur rijden om een gitaar uit te proberen heb ik absoluut geen zin in.

bat
9 oktober 2013, 18:27
Tsja, dan vraag je er eerlijk gezegd ook zelf om.

frekie
9 oktober 2013, 19:45
apart een uur rijden om een gitaar uit te proberen heb ik absoluut geen zin in.

Tsja. Gister naar Deventer geweest om een mondstuk te kopen voor mijn altsax. Na een paar keer "trial and error" op MP. 2 uur treinen heen en 2 uur terug. 15 euro, goedkoop kaartje van Blokker. Echte winkel waar je die dingen gewoon kan uitproberen. Er zitten 3 techneuten aan een werkbank in de volle openbaarheid de hele dag saxen te repareren. Verkoper kwam wat arrogant over maar dat zijn de meeste verkopers in muziekwinkels. Ze weten wel waar ze over praten.

Daarna Deventer nog even in, prachtige historische binnenstad. Leuk dagje uit.

Ik zit hele dagen op internet en MP, prachtig hoor. Maar dit soort speciaalzaken zullen nooit helemaal verdwijnen. De meerwaarde zit in de expertise van de medewerkers. En het feit dat je kan kijken , vergelijken en echt uitproberen.

borus55
9 oktober 2013, 20:41
ik kan altijd naar musicstore in keulen 3uren rijden

bat
9 oktober 2013, 20:57
Ja, hoe staat het eigenlijk met die 7-snaar, is dat nog wat geworden?

macwilliams
9 oktober 2013, 21:26
Ben ik echt de enige die er geen touw aan vast kan knopen?

Plant
9 oktober 2013, 21:55
Ben ik echt de enige die er geen touw aan vast kan knopen?

Bekijk deze video en lees het topic dan nog eens door :ok:


http://www.youtube.com/watch?v=X9EXaZS1ESI

Rubenios
9 oktober 2013, 22:52
apart een uur rijden om een gitaar uit te proberen heb ik absoluut geen zin in.

Lol... Kom je ook bij mij software kopen? licentie voor 4k, je hoeft het niet van tevoren uit te proberen

jan7
9 oktober 2013, 23:00
Ben ik echt de enige die er geen touw aan vast kan knopen?
Nee...

Dit is volgens zowat elke 'gitaar site' een top gitaar met vrijwel uitsluitende lovende recensies. Het enige 'aparte' kan hooguit die XJ frets zijn.
www.ultimate-guitar.com Beoordeling: 9,1/10 - ‎307 stemmen
www.musiciansfriend.com Beoordeling: 5 - ‎330 recensies
www.zzounds.com Beoordeling: 5 - ‎37 recensies
www.guitarcenter.com Beoordeling: 5 - ‎58 recensies
www.music123.com Beoordeling: 5 - ‎37 recensies
etc.

Verder zit er hoogstwaarschijnlijk nu al een setje 10-46 (Cleartone strings denk ik) op.

Misschien de setup/actie eens nagaan? Tail piece wat hoger zetten? Wat meer gitaarspelen/eelt kweken? :)

macwilliams
9 oktober 2013, 23:25
Oke thanks, ik dacht dat ik dyslectische trekjes aan het ontwikkelen was.

Mooi, opgelost.

Ga door!

da Liks
10 oktober 2013, 07:53
een uur, toe maar.. nou gelukkig maar dat je online kan bestellen zeggen we dan maar!

borus55
10 oktober 2013, 17:58
Nee ik heb hem (wel getest in de buurt) maar ik denk van ja wat moet ik met een 7de snaar ik sla automatisch de 7de aan als ik wil spelen dus nee het is hem niet geworden.

borus55
10 oktober 2013, 18:02
als ik speel voelt het net alsof de fretten naar voren staan ik bedoel je hoeft niet te hard te drukken ik ben me 400 gitaartje gewend en dat speelde wel goed als ik hard ging drukken of het is wennen of het licht aan de jumbo of poiesz XJ fretten

Malle Eppie
10 oktober 2013, 20:25
Ben ik echt de enige die er geen touw aan vast kan knopen?

Nee hoor! Daarbij irriteer ik me ook steeds meer aan dat 'sms' taaltje...

bat
10 oktober 2013, 20:33
als ik speel voelt het net alsof de fretten naar voren staan ik bedoel je hoeft niet te hard te drukken ik ben me 400 gitaartje gewend en dat speelde wel goed als ik hard ging drukken of het is wennen of het licht aan de jumbo of poiesz XJ fretten
Hard drukken is sowieso niet de bedoeling, afleren dus. Ik gooi het erop dat het de combi net niet frisse snaren en te hard drukken bij die jumbo-frets is.

borus55
11 oktober 2013, 15:17
is het dan ook mogelijk om je fretten wat platter te veilen ofzo? want mijn oude vintage had een wat plattere fretten dan de ec-1000
ik weet niet of dat slim of verstandig is.

Venlonaer
11 oktober 2013, 15:43
Het was veel slimmer en verstandiger geweest als je dit voor het kopen van degitaar had gedaan....

bat
11 oktober 2013, 16:27
Probeer er eerst maar aan te wennen, om nu al na een dag of wat te beslissen dat het je niet ligt...Hoe bevalt de rest van de gitaar en de hals? Speelt dat wel lekker? Anders is het misschien een betere optie deze terug te sturen/in te ruilen en na goed proberen (en dat is dat uurtje reizen echt wel waard) een gitaar te kiezen die je beter ligt.

Maar ik heb eigenlijk het vermoeden dat je alles snel snel snel wilt en geen tijd neemt om de zeken even geod te beschouwen...

Tonton
11 oktober 2013, 17:28
is het dan ook mogelijk om je fretten wat platter te veilen ofzo? want mijn oude vintage had een wat plattere fretten dan de ec-1000
ik weet niet of dat slim of verstandig is.
Dat is zeker niet verstandig, het is juist leuk om een veelzijdigheid in gitaren te hebben.
Waarom moet hij weer precies hetzelfde zijn als je andere gitaar?

Dat je het nu lastig vindt spelen is juist een teken dat je meer moet oefenen heb ik het idee.
Deze LTD is een vrij middle of the road gitaar qua bespeelbaarheid (los van of iemand hem mooi vindt of actieve pickups etc..)
95+% van medium gitaristen kan hier lekker riedeltje op spelen zonder dat hij klaagt over moeilijk bespelen..
Ook ik merkte direct op hierboven dat alleen de XJ frets opvallend zijn, maar volgens mij is hij hierdoor niet lastiger te bespelen. Gewoon wat andere feel. Don't blame always the arrows, it's the indian :)

Maar goed aan de andere kant.. online kun je altijd ruilen binnen 30 dagen volgens mij.
Dus misschien is dat ook wel goed idee.
Het is leuker als je een nieuw gitaar hebt en je direct dolenthousiast bent.

trickz
11 oktober 2013, 20:14
Jongens mijn Jackson moet ik wat harder indrukken dan mijn Fender, is hij nu kapot??:???:
Een uurtje investeren op de uren die je een instrument bespeeld.. valt volgensmij in het niet! Daarom altijd even uitproberen.

Stillborn
13 oktober 2013, 22:16
Voor 200€ neem ik hem wel van je over!
Misschien moet ik dan wel meer dan een uurtje rijden... :soinnocent:

jannest
13 oktober 2013, 23:55
hoppa en daar gaan we weer

"die jeugd van tegenwoordig'

jannest
13 oktober 2013, 23:57
Jongens mijn Jackson moet ik wat harder indrukken dan mijn Fender, is hij nu kapot??:???:
Een uurtje investeren op de uren die je een instrument bespeeld.. valt volgensmij in het niet! Daarom altijd even uitproberen.

een uurtje spelen op een instrument zegt geen reet
voordat je weet of het echt wat is ben je weken verder
ik spreek uit ervaring :)

joeyonfire
14 oktober 2013, 12:01
Nieuwe snaren erop, actie bijstellen en eelt kweken.
Ik snap echt niet waarom je niet even een middagje kunt investeren in de aankoop van een nieuwe gitaar. Buiten dat ben ik er van overtuigd dat het niet aan de gitaar ligt...