PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar voor metal



JDB7
9 oktober 2013, 11:53
gitaar voor metal stuff

Pick ups twijfel ik nu nog wel tussen 81, 85 of 60 Emg

Ik denk voor 81 voor de neck te nemen bridge twijfel ik nog.

Met een goede floyd rose, veel ken ik er zelf niet van types enzo, jammer genoeg naar mijn weten bestaat er niets om dit te vervangen een pedaal ofzo?, de whammy heeft wel een dive bomb functie maar dat is het ook.

Ik ben gewent van met les paul modellen te spelen nu het mag een ander model zijn went wel.

zijn er gitaar die je mij kan aanraden laat het me weten, liefst nietmeer dan 2000€

frekie
9 oktober 2013, 12:24
2dehands Schecter Hellraiser enz. Zit meestal standaard EMG op. Zijn 2dehands goedkoop en goed IMHO.

Powderfinger
9 oktober 2013, 17:42
Ik heb ook een Hellraiser. Ik speel geen metal, maar vond de gitaar fijn en veelzijdig plus ik kon een voor mij hele gunstige ruil maken. Er is weinig vraag naar dus tweedehands leveren ze vaak een stuk minder op dan nieuw. Dat kan gunstig zijn, maar is wel vervelend als verkopende partij (BC Rich idem).

Ben er verder erg tevreden over, al heb ik meer met passieve elementen. Alleen de tremolo arm mis ik wel.

Max W. De Vries
9 oktober 2013, 18:14
Heb je echt 2k als max prijs? Dan zou ik zeggen een bij Mayones of Caparison te kijken. Bruter en lekkerder wordt het echt niet als je een metalpurist bent en die klasse is dan bereikbaar.

Thiez
9 oktober 2013, 18:33
Damn... 2000 euro aan een gitaar spenderen en dan hier advies komen vragen? Tip 1 is om je niet blind te staren op EMG. Vind zelf een passief element veel lekkerder en dynamischer klinken dan EMG. Ook voor metal. Tip 2, ga lekker zelf uitproberen in de muziekzaak. Ga desnoods een keer naar the musicstore ofzo in duitsland, hebben ze veel keuze hangen.

Voor 2000 euro heb je zo veel metal gitaren met floyd. Topklasse jacksons, Carvin, ESP, Mayones, Caparison, ibanez, schecter, etc etc.

Voor de prijsklasse waarin je zoekt kan ik zeker een ESP horizon aanraden. 1 keer geprobeerd dat ding, dat speelde erg soepel en heel stemvast met floyd. Staat er een op marktplaats als ik me niet vergis.

polviggen
10 oktober 2013, 20:40
metal gaat zoveel kanten op he, in welke richting van geluid zoek je ?

Ik ben zelf meer voor de les pauls met een goeie high output pickup ala duncan jb of distortion voor metal, en hou niet van trems..

maar als je in die richting zoekt : jackson usa, eender welk model, zijn allemaal scheurijzers.

vulvasonic
11 oktober 2013, 02:20
Ik dacht meteen aan de Gibson Les Paul Axcess Standard, omdat je de Les Paul nu eenmaal gewend bent. Geen actieve elementen, maar ja, boeien! :D
Ik wist alleen niet hoe dat ding moest heten, dus toen ik het even voor je opzocht viel me meteen het prijskaartje op. $5,409.- !!! WTF?!?!?! :eek:
Daar ga je waarschijnlijk niet aankomen voor minder dan €2.000,- Sorry. :(

mesaman
11 oktober 2013, 10:30
Ik zou een knal groene jem halen als ik jou was.....

KingPin8
11 oktober 2013, 10:31
Met zo'n budget zou ik al snel richting een custombuild gaan, of inderdaad kijken naar een Mayones, al doen ze weinig tot niets met actieve elementen in hun productiegitaren.

Voor gitaren die doorgaans met EMG's bewapend zijn zou je eens door de catalogus van ESP moeten bladeren.

Weet je wat voor hout je wilt? Moet het per se een Floyd zijn of kan het ook vergelijkbaar?

heb zelf meerdere gitaren met EMG81/85 waarvan ik er wel eentje kan missen PM maar bij eventuele interesse

trickz
11 oktober 2013, 20:17
Ik zou jackson eens even mailen wat zo'n customshop tegenwoordig doet qua prijs :) . Wat voor metal ga je er op spelen? Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van actieve elementen omdat je al je dynamiek verliest. Maarja dat moet je zelf kiezen.