PDA

View Full Version : Epiphone SG special met gescheurde body.



gitaar-bert
8 oktober 2013, 12:47
Ik hoop dat iemand mischien een goede oplossing heeft om mijn gitaar weer in orde te maken.
Ik heb foto's bijgevoegd om te laten zien wat er precies aan de hand is.

Groeten Bert van den Heuvel

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4COUVPMB-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXTJWME4-D.jpg

Pepe
8 oktober 2013, 14:38
Voor een 1st post verspil je niet echt veel woorden er aan he...probleem.. helpen... hier....

Maar goed, met zo'n crappy foto is met geen mogelijkheid te zeggen over het scheurtje alleen lak of ook hout is. Ik hou het, gezien de locatie, op een traditionele lakscheur dus niks aan de hand maar garantie tot aan de deur.

Hotpepper01
8 oktober 2013, 14:49
Ik zie helemaal niet waar (naar welk gedeelte van de SG) ik nou naar kijk. Begrijpen wat er aan de hand is doe ik niet. Misschien een plaatje toevoegen zodat het iets meer uitgezoomd is.

bat
8 oktober 2013, 15:19
Ik zie ook niet echt waar we nou eigenlijk naar kijken, welk deel van de gitaar.

Plant
8 oktober 2013, 20:45
Welkom op het forum :)

Ik vind het wel een briljante eerste post. De aanleiding is wat minder natuurlijk, maar goed.

Normaal zegt een plaatje meer dan 1000 woorden. Dus gebruik je weinig woorden en plaats je 2 foto's waarop je volgens jou precies laat zien wat er aan de hand is, maar niemand snapt waar ie naar kijkt.

:D

Zoiets verzin je toch niet?

Ik gok dat het de hals-body verbinding is vanaf de zijkant gezien.

Dutch66
8 oktober 2013, 21:07
Wees welkom op GN Gitaar-Bert !!

Gokje, een geschroefde body-hals verbinding en we kijken (een beetje) naar de pocket,
daar waar normaal gesproken de hals de body in gaat?

Maak is wat duidelijke plaatjes hoe de "scheur" precies loopt.

geert1976
8 oktober 2013, 23:01
aloud probleempje bij de SG310/Special serie van Epiphone en vele oude Japanse SG's met geschroefde hals.
Scheuren in de neckpocked, is te verlijmen, maar indien je dat moet laten doen, gaat het meer kosten dan de gitaar waard is.

Je kunt door met bijde duimen vanaf de binnenzijde van de pocket de scheuren "open duwen" indien de naad niet breder wordt, is het enkel een lakscheur en niets aan de hand, als de naad breder wordt, dan zit de scheur in het hout en ik denk eerlijk gezegd het laatste.

gitaar-bert
8 oktober 2013, 23:34
Bedankt voor de reactie en de informatie, het is nu wel duidelijk dat het in het hout zit.
Want ik heb even gekeken of er speling in zit, en dat bleek zo te zijn.
Maar hoe zou ik dat nog kunnen oplossen?
Met schroeven?
Het stuk eruit zagen en erin lijmen?
Het stuk eruit breken en erin lijmen?
Of is hier geen oplossing meer voor?

geert1976
9 oktober 2013, 01:24
schroeven is geen optie.

Tidebond of houtlijm nemen, iets verdunnen met water/bus in een potje met warm water zetten, als het maar goed vloeit.
in de scheuren, een paar kleine rondingen boren.
De scheuren iets open duwen (niet de boel breken) en de lijm via de ingeboorde rondingen in de scheur persen, daarna lijmtangen erop en overtollige lijm wegvegen, dan 24 uur goed laten rusten.

Indien je de lijm iets verdund de lijm middels een injectiespuit injecteren in de scheuren.

bat
9 oktober 2013, 10:36
Ik keek er andersom tegenaan, maar begrijp de foto nu. Lijmen is inderdaad de enige oplossing.