PDA

View Full Version : GITAARLES (alle stijlen,specialiteit blues); PROEFLES GRATIS



wilgitarist
8 oktober 2013, 12:11
In mijn lessen kun je zowel AKOESTISCH (vanaf beginnersniveau) als ELECTRISCH gitaar leren spelen. Stijlen van pop tot rock en van blues & soul tot jazz.

AKOESTISCH:

Je leert (beginners-) akkoorden, manieren van aanslaan ("strumming" of tokkelen/ fingerpicking), vooral: aan de hand van de nummers die JIJ mooi vindt. Of het nu om "One" van U2 gaat, "Hallelujah" van Leonard Cohen, "Crazy for you" van Adele of...alles waar jouw muzikale oren door geraakt worden; ik leer het jou, als het op jouw niveau mogelijk is. En als je erbij wil zingen, dan leer ik je hoe je dat door timing en de juiste toonhoogte kunt doen.Voor de gevorderden leer je natuurlijk meer akkoorden, de echte akkoorden uit het nummer, geen simpele versies ervan. Moeilijker manieren van "strummen", met plectrum natuurlijk ook, mooie intro's ("Angie om maar wat te noemen), of zelfs de hele "Stairway to heaven". Trucjes uit het nummer, leuke solootjes die in het nummer zitten.
En als je nog een stapje verder wil - bijv. in de richting van eigen nummers komponeren - dan kan ik je daar ook bij helpen.

ELECTRISCH:

Je leert gitaarpartijen en solo's van je favoriete gitaristen, of het nou om de RHCP gaat, of Jimi Hendrix of wie weet John Mayer. Daarnaast kun je leren improviseren op pop, blues of jazzy schema's met behulp van verschillende toonladders; wil je daarbij dieper ingaan op de bijbehorende muziektheorie, dan kan dat, hoeft niet.

MIJN SPECIALITEIT wat electrisch gitaar betreft is de BLUES. Kan je veel leren over (typische blues) akkoorden, riffs, licks en gitaristen van Peter Green tot BB King, Stevie Ray Vaughan tot Eric Clapton.

BIOOTJE: ik heb veel ervaring in verschillende blues en jazzy bands, maar ook in pop (covers/ eigen werk). Geef sinds 1990 gitaarles, en heb vooral veel aandacht voor waar het jou om gaat bij gitaar spelen.

TENSLOTTE: een les van een uur is € 27.50, een proefles is gratis. Ook les in kleine groepjes mogelijk; kinderen vanaf 10/12 jaar.
Plaats: Amsterdam, de Pijp, dicht bij Albert Cuyp.