PDA

View Full Version : Gibson herintroduceert de M-III...



TW-Pieter
8 oktober 2013, 11:00
Zag net op Facebook dat Gibson na 22 jaar de M-III weer introduceert, in onderstaande varianten:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Designer/Gibson-USA/M-III.aspx

http://img541.imageshack.us/img541/1227/b51m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/541/b51m.jpg/)

Met o.a. Dirty Fingers PU's en een floyd.

Wordt er zelf niet wild van, vind het oude model véél en véél mooier..

stijnkenens
8 oktober 2013, 11:48
Ja lap, de gigantisch foute jaren '80 zijn helemaal terug ...

:stop:



s.

Hendriks
8 oktober 2013, 12:31
Echt , wat is dat ding lelijk.

steph
8 oktober 2013, 12:35
Een jaar of 10 terug zei iemand, dat die superstrats ooit vintage en veel geld waard zouden worden.
Misschien zelfs weer in de mode.
Nou daar zijn we dan, wat een foeilelijke bakken....
Het is bij Gibson óf het mooiste óf het lelijkste

arjanb01
8 oktober 2013, 12:37
Dus geföhnde en getoepeerde lokken a la Europe en Bon Jovi met bijbehorende strakke broeken komen ook weer terug ? My God, dit gaat de foute kant op !
Wat de gitaar betreft, vind ik hem nog meevallen, ik zou de kleur alleen anders kiezen, in wit met sterretjes als inlays en gouden hardware, Sambora all the way :seriousf:

Harald
8 oktober 2013, 12:47
Hm... als dat nu een stratbody met reversed 70 ies fender headstock zou zijn... Maar het lijkt gewoon net een Charvel.

Komen die "ik wil net als de gitarist vooraan staan en stoer doen" loopkeyboards nu ook terug? Maar alvast wat bananen mummificeren voor in de veels te strakke spandex broek...

Makes sense though... demonstraties zijn ook weer terug. Kerndreiging uit het oosten is terug... Nog even en Nick en Simon moeten teksten gaan schrijven die ergens over gaan. Reunie Fisher Z? die hoeven eigenlijk alleen Russia en Berlin door schurkenstaat te vervangen in de teksten, en nog een of twee deuntjes over de banken te schrijven. Zijn ze weer helemaal actueel.

Agent_Smith
8 oktober 2013, 13:29
Jeez, wat een negativiteit allemaal...! Geef mij lekker de jaren 80 terug ipv de laatste 1 à 2 decennia. Het is er maar op heel erg weinig punten beter op geworden en dan heb ik het niet alleen over muziek.
Maar OT: De MIII. Ja, ik heb een originele gehad uit 1991 ofzo naast een arsenaal een Les Pauls. Het was eigenlijk een erg goede gitaar, maar hij trok het echt niet naar een LP qua geluid. En aangezien ik dat nodig had is hij weggegaan. Bovendien moet ik eigenlijk niks van tremolo's etc hebben :)
Persoonlijk vond ik het wel een erg gaaf ding.

Brum
8 oktober 2013, 14:12
Doe me dan toch maar de jaren '90, waarin ineens alles mocht op rockmuziek gebied en je daar niet eens een suikerspin voor op je hoofd hoefde te hebben. Een houthakkersbloesje voldeed prima. ;)

De gitaar in kwestie had ik in een normale kleur al iets wat acceptabeler gevonden, maar ik zal er nooit echt warm van worden. Nou ja, ik weet wel een maniertje...

Hotpepper01
8 oktober 2013, 14:45
http://hypixel.net/attachments/double_facepalm-jpg.3617/

Nee he...

steph
8 oktober 2013, 14:53
http://hypixel.net/attachments/double_facepalm-jpg.3617/


Jaah, deze kleren, en dan die gitaar hahaha

Orpheo
8 oktober 2013, 16:19
ik zie het probleem niet zo met een terugkeer naar de 80ies? Charvel en Kramer maakten te gekke gitaren, Van Halen was op de toppen van hun kunnen, Iron Maiden en Megadeth brachten schitterende platen uit om maar te zwijgen over de eerste paar van Metallica. Guns 'n Roses lanceerde een van de beste, meest tijdloze albums uit ever. De tijd van alles kan, alles mag en lekker uit je plaat gaan. De jaren 90... musici die hun instrument nauwelijks beheersen, kreunen in de mic en kijken alsof ze geconstipeerd zijn en dan de halve wereld laten janken als ze een eind maken aan hun eigen miserabele leven. De nineties zijn voor mij een enorm donkere periode op het gebied van muziek en mode. De 80ies zijn qua mode ook abonimabel, maar minder desastreus dan de 90ies op muzikaal gebied!

Anyway. De MIII was een verdomd goed gitaartje. heb er lang GAS voor gehad. Ging toch uiteindelijk voor the real thing, een charvel (en nu jackson). geen spijt.

Terminus
8 oktober 2013, 16:24
Hij is er ook in het rood... Stiekem wil ik die wel hebben. Alleen dat middenelement, dat ziet er redelijk onvervangbaar uit.

barno
8 oktober 2013, 17:54
Zag net op Facebook dat Gibson na 22 jaar de M-III weer introduceert, in onderstaande varianten:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Designer/Gibson-USA/M-III.aspx



http://img541.imageshack.us/img541/1227/b51m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/541/b51m.jpg/)



vind 'm qua looks nog wel te doen, zag wel liever een donkere toets. Ik denk dan wel even de associatie met de hairmetal weg, ons door god geschonken opdat we daarna weer goede van slechte muziek zouden kunnen onderscheiden :)

Orpheo
8 oktober 2013, 18:23
vind 'm qua looks nog wel te doen, zag wel liever een donkere toets. Ik denk dan wel even de associatie met de hairmetal weg, ons door god geschonken opdat we daarna weer goede van slechte muziek zouden kunnen onderscheiden :)
hair metal als motley crue is rampzalig, mee eens, maar Savatage, White Lion, Winger of Giant kan ik moeilijk slecht noemen. Goeie teksten, goeie riffs, goeie solo's, leuke harmonietjes... niks mis mee.

barno
8 oktober 2013, 18:40
Die bands ken ik niet. Ik denk dat de dresscode me weerhoudt naar hen te luisteren :) soit, melodieuze rock is niet mijn genre. zullen zeker wel goede muzikanten tussen gezeten hebben.

Martijn-w
8 oktober 2013, 19:16
Mijn god wat een lelijk ding.

Agent_Smith
8 oktober 2013, 19:18
ik zie het probleem niet zo met een terugkeer naar de 80ies? Charvel en Kramer maakten te gekke gitaren, Van Halen was op de toppen van hun kunnen, Iron Maiden en Megadeth brachten schitterende platen uit om maar te zwijgen over de eerste paar van Metallica. Guns 'n Roses lanceerde een van de beste, meest tijdloze albums uit ever. De tijd van alles kan, alles mag en lekker uit je plaat gaan. De jaren 90... musici die hun instrument nauwelijks beheersen, kreunen in de mic en kijken alsof ze geconstipeerd zijn en dan de halve wereld laten janken als ze een eind maken aan hun eigen miserabele leven. De nineties zijn voor mij een enorm donkere periode op het gebied van muziek en mode. De 80ies zijn qua mode ook abonimabel, maar minder desastreus dan de 90ies op muzikaal gebied!

Anyway. De MIII was een verdomd goed gitaartje. heb er lang GAS voor gehad. Ging toch uiteindelijk voor the real thing, een charvel (en nu jackson). geen spijt.

Huh??!!?? Ik ben het een keer VOLLEDIG met je eens! :) Jaren 90 was echt verschrikkelijk qua muziek. Nu spreekt mijn diepgewortelde haat tegen nirvana en allerlei early 90s so called 'rockbitches' hier natuurlijk wel behoorlijk mee :D :D

Hoe dan ook: wie weet koop ik ooit wel weer eens zo'n ding hoor. Ze komen best regelmatig voorbij :)

Agent_Smith
8 oktober 2013, 19:22
Mijn god wat een lelijk ding.

Ik zie het niet zo eigenlijk. Vertel me eens: wat is er echt zo godsgruwelijk lelijk aan? (even een serieuze vraag). Wat is er dan zoveel lelijker aan dan één of andere puntig ibanezje of (om even iets heel anders te noemen) een danelectro? (die laatste vind ik dus echt erbarmelijk lelijk, maar ieder z'n meug)

Martijn-w
8 oktober 2013, 19:29
Ik zie het niet zo eigenlijk. Vertel me eens: wat is er echt zo godsgruwelijk lelijk aan? (even een serieuze vraag). Wat is er dan zoveel lelijker aan dan één of andere puntig ibanezje of (om even iets heel anders te noemen) een danelectro? (die laatste vind ik dus echt erbarmelijk lelijk, maar ieder z'n meug)

Floyd, volledig zwarte hardware, hockeystickheadstock, upperhorn, maple toets met zwarte driehoek inleg, de combinatie van de kleuren van body, fretboard, headstock en hardware. En dat allemaal bij elkaar opgeteld.

Brum
8 oktober 2013, 19:43
ik zie het probleem niet zo met een terugkeer naar de 80ies? Charvel en Kramer maakten te gekke gitaren, Van Halen was op de toppen van hun kunnen, Iron Maiden en Megadeth brachten schitterende platen uit om maar te zwijgen over de eerste paar van Metallica. Guns 'n Roses lanceerde een van de beste, meest tijdloze albums uit ever. De tijd van alles kan, alles mag en lekker uit je plaat gaan. De jaren 90... musici die hun instrument nauwelijks beheersen, kreunen in de mic en kijken alsof ze geconstipeerd zijn en dan de halve wereld laten janken als ze een eind maken aan hun eigen miserabele leven. De nineties zijn voor mij een enorm donkere periode op het gebied van muziek en mode. De 80ies zijn qua mode ook abonimabel, maar minder desastreus dan de 90ies op muzikaal gebied!

Oei... Er valt nog veel te ontdekken voor je... Er is iets meer dan Nirvana, dat weet je he?;)

Jan Buurman
8 oktober 2013, 19:48
Juist de jaren negentig zijn voor mij een verademing qua muziek. Hier werd muziek weer echt muziek. De grote namen: Alice in Chains, Soundgarden, Stone Temple Pilots, Pearl Jam... En dan nog de vele andere minder bekende namen...
Wat Nirvana betreft: je kan er niet van houden maar er zijn wel vele juweeltjes afgeleverd door de heren. Misschien dat de unplugged MTV gig meer toegankelijk is?

Brum
8 oktober 2013, 19:52
Kijk Jan, met jou kan ik praten. Laat die suikerspinminnende cultuurbarbaren maar joh.:D

Harald
8 oktober 2013, 19:54
een danelectro? (die laatste vind ik dus echt erbarmelijk lelijk, maar ieder z'n meug)

Klopt, Danelectro's zijn lelijk. Maar ze hebben wel karakter, en een soort mojo. Zeg maar zoiets als de zang van Bob Dylan of Neil Young, of Hendrix. Je hebt er iets mee, of niet.


En deze Gibson had inderdaad zo een Jackson of een Hamer kunnen zijn. Het enige wat je daarvoor moet veranderen is de sticker op de headstock.

Vind je het wat of niet, is een kwestie van smaak, en misschien jeugdsentiment.

Dutch66
8 oktober 2013, 21:16
even afgezien van de "decade" kloof discussie..

Wat bezielt Gibson om zo'n ding opnieuw uit te brengen?

Malle Eppie
8 oktober 2013, 21:30
Off topic: Wat is er mis met Hairmetal?? Steel Panther BABY!!!

http://steelpantherdvd.com/portals/65/SteelPantherBuyNowimg2.jpg

On topic: Die Gibson.... Geef mij maar een Charvel.

Mitch
8 oktober 2013, 21:30
Back to the 80s snap ik, maar deze gitaar niet zo eigenlijk. Willen ze in een ander segment binnenkomen of zo? Hele typische zet, maar ze doen maar.

nickofzo
8 oktober 2013, 21:34
1. Yes, hij komt terug.
2. kleur valt tegen.

Duhsjaak
8 oktober 2013, 21:47
Het is zeker niet voor het eerst dat ik een deviant geluid te berde breng.

We hebben (met uitzondering van Da Harald) het gehad over
- hoe ziet de gitaar eruit
- hoe ziet zo'n lul van een getoupeerde haarlakrocker er uit

Prachtig. Kan iemand misschien in woorden van 1 à 2 lettergrepen vertellen hoe die plank klinkt?
Want ik val niet zo op haarlak.

Ik ben geen begenadigd gitarist, ik hang hier eigenlijk voornamelijk rond omdat ik errug gek ben op de klank van gitaren.

String pull of ander geloel?
Linkshandige Mexicaan een schroefje in de stemmechanieken gedraaid waardoor de sustain hoorbaar is verbeterd?

Zullen we elkaar weer spreken wanneer de klank/de muziek een hoofdrol speelt?
Hij is fijn!
Vriendelijke groet, Gus

Antoon
8 oktober 2013, 22:48
ik zie het probleem niet zo met een terugkeer naar de 80ies? Charvel en Kramer maakten te gekke gitaren, Van Halen was op de toppen van hun kunnen, Iron Maiden en Megadeth brachten schitterende platen uit om maar te zwijgen over de eerste paar van Metallica. Guns 'n Roses lanceerde een van de beste, meest tijdloze albums uit ever. De tijd van alles kan, alles mag en lekker uit je plaat gaan. De jaren 90... musici die hun instrument nauwelijks beheersen, kreunen in de mic en kijken alsof ze geconstipeerd zijn en dan de halve wereld laten janken als ze een eind maken aan hun eigen miserabele leven. De nineties zijn voor mij een enorm donkere periode op het gebied van muziek en mode. De 80ies zijn qua mode ook abonimabel, maar minder desastreus dan de 90ies op muzikaal gebied!

Anyway. De MIII was een verdomd goed gitaartje. heb er lang GAS voor gehad. Ging toch uiteindelijk voor the real thing, een charvel (en nu jackson). geen spijt.

Misschien dat het jouw Heydays waren (kan ik me voorstellen) maar de tweede helft (niet de eerste) jaren 80 waren het absolute artistieke dieptepunt wat betreft popmuziek. Als Nirvana er niet ineens geweest zou zijn was het helemaal over geweest. Morsdood. Gedurende de jaren 90 kwam er weer wat hoop... Alsof na wereldoorlog III een paar jaar blijkt dat toch niet alle leven op aarde uitgeroeid is.

Verder zal de popmuziek uit 1960 tot 1985 nooit meer geevenaard worden. Achteraf is 1973 het absolute topjaar geweest. En nee, ik was toen pas 4 jaar oud.

Mitch
8 oktober 2013, 23:05
Ja, toen werd de verlosser geboren :crazyhappy:

Johannes
9 oktober 2013, 00:19
Leuk dat de M-III terug is, ik hoop dat de LP studio lite (met M-III configuratie) gauw volgt. Wat ik alleen totaal niet begrijp: pickup raampjes om de humbuckers en dan niet om de single coil. Zonder pickup raampjes had ie er sowieso een stuk cooler uit gezien.

vulvasonic
9 oktober 2013, 01:19
Zwaar onderschatte gitaar. De M-III was een geweldig goed instrument. Over smaak valt niet te twisten. Wat mij betreft had het model mooier gekund, maar ik zie genoeg gitaren in de winkels hangen die echt nog wel een stukje lelijker zijn dan dit. Hoe dan ook, met de kwaliteit van de originele serie was niks mis. Nogmaals, zwaar onderschat.

Orpheo
9 oktober 2013, 08:42
Oei... Er valt nog veel te ontdekken voor je... Er is iets meer dan Nirvana, dat weet je he?;)
nirvana, soundgarden, pearl jam, mr big en nog veel meer 90ies ellende ;)


@antoon: ja, de eerste helft van de 80ies was goed. maar de tweede had ook zijn goede momenten. Het eerste album van White Lion heeft geweldig gave riffs en een dijk van een sound. Winger's eerste album met Seventeen is catchy, goeie licks, vette solo's en ze kunnen (konden!) het live 100% waar maken. Iron Maiden's 7th son of a 7th son is een friggin masterpiece, om maar te zwijgen over of Master of puppets, de eerste 3 a 4 albums van megadeth, No Rest For The Wicked (Ozzy met Zakk) of uberhaupt Ozzy met Randy Rhoads, begin jaren 80. Of wat te denken van Thin Lizzy's Thunder and Lightning? Of '1987' van whitesnake?! Man... dat album knalde de pan uit! Heerlijk gedateerd anno 2013 maar daarom juist tijdloos. de riffs van Sykes knallen nog steeds als een bezetene. Of wat te denken van Dinosaur Jr? Nee, de 80ies was de kraamkamer van te gekke muziek.

Agent_Smith
9 oktober 2013, 12:15
nirvana, soundgarden, pearl jam, mr big en nog veel meer 90ies ellende ;)


Idd +10. Zum kotzen die rotzooi.

Ik had de zwarte uitvoering met slagplaat (soort tijgerprintje ofzo meen ik me te herinneren) dus geen pickup raampjes etc. Gewoon zebraHB-SC-zebraHB.
Er noemde nog iemand dat het net zo goed een Hamer kon zijn... Hamer (USA dus) maakte in die tijd bijzonder hoogwaardige gitaren veelal in Gibson achtige stijl en stond nou niet bepaald bekend om snel uitziende, puntige metal/shred gitaartjes.

Rinze
9 oktober 2013, 12:31
Maar Hamer maakte wel degelijk superstrats, waar onder andere Vernon Reid op speelde..

bat
9 oktober 2013, 12:34
Mr Big lijkt me nou eigenlijk wel weer typisch zo'n voorbeeld van een band die past bij dit soort gitaren...

http://www.youtube.com/watch?v=Ck3MuHqYRLM&feature=youtu.be

Dat Gibson deze weer uitbrengt is op zich niet vreemd. De MIII heeft een kleine maar zeer fanatieke kern van fans, wat de gitaar toch wel geild maakt. De meeste MIII's staan ook niet echt lang te koop als ze aangeboden worden.

Maar goed, dat zijn dan meestal exemplaren met wat "normalere" kleuren. Dit is wel een beetje erg 80ties plastic.

vulvasonic
9 oktober 2013, 22:54
Tsja, die kleuren snap ik ook niet echt. Niet dat er iets mis is met die kleuren, maar geef mensen iig de optie om een zwarte, of een naturelle aan te schaffen, want dat zijn toch de meest gewilde afwerkingen. Soms doen ze bij Gibson echt wel goede dingen, maar op de één of andere manier maken ze het zichzelf altijd zo onnodig moeilijk. Neem de Les Paul DC. Die dingen gingen als warme broodjes over de toonbank. En dan stoppen ze ineens de productie! Rare jongens daar bij Gibson. :dontgeti:

mesaman
10 oktober 2013, 00:04
heerlijke gitaar toch? prachtig!

Pepe
10 oktober 2013, 00:42
Tis wachten op de Gibson Corvus reissue, de tijd lijkt rijp.

vulvasonic
10 oktober 2013, 00:50
Tis wachten op de Gibson Corvus reissue, de tijd lijkt rijp.
Er zijn grenzen, Pepe. Zou de ontwerper van dat ding nog leven eigenlijk? :D

Pepe
10 oktober 2013, 01:04
Ik dacht dat ie -volgens Wikileak- na ettelijke bedreigingen uiteindelijk in een FBI protection program terecht is gekomen en ergens in Latijns Amerika een nieuw leven is begonnen als garnalenpeller maar je weet niet tot hoe ver de armen van The Guitarist League of Good Taste reiken.

Brum
10 oktober 2013, 07:57
Als ze die Corvus nou in een zwarte, linkshandige custom versie uitgeven, dan koop ik 'm meteen! Ik vind ze dus wel gaaf, tenminste anders dan de standaard meuk en toch hebben ze iets klassieks. Zelfde voor de RD, die heb ik altijd mooi gevonden.

vulvasonic
10 oktober 2013, 09:55
Ik dacht dat ie -volgens Wikileak- na ettelijke bedreigingen uiteindelijk in een FBI protection program terecht is gekomen en ergens in Latijns Amerika een nieuw leven is begonnen als garnalenpeller maar je weet niet tot hoe ver de armen van The Guitarist League of Good Taste reiken.
:seriousf:

Als ze die Corvus nou in een zwarte, linkshandige custom versie uitgeven, dan koop ik 'm meteen! Ik vind ze dus wel gaaf, tenminste anders dan de standaard meuk en toch hebben ze iets klassieks. Zelfde voor de RD, die heb ik altijd mooi gevonden.
De RD is zeker gaaf, maar dan niet met de originele electronica. Het schijnt trouwens dat de Corvus helemaal niet zo verkeerd klinkt. Ik zou het niet weten, ik heb nog nooit iemand op zo'n ding horen spelen.

apekop
10 oktober 2013, 10:55
Jeez, wat een negativiteit allemaal...! Geef mij lekker de jaren 80 terug ipv de laatste 1 à 2 decennia. Het is er maar op heel erg weinig punten beter op geworden en dan heb ik het niet alleen over muziek.


helemaal mee een Agent! op muziekgebied gebeurde er toen veel meer dan nu. Er werd gewoon meer geëxperimenteerd. Als je kijkt wat er toen voor dingen in de top-40 stonden en nu, bands als level 42 en Duran Duran en Kajagoogoo bijvoorbeeld. Ik heb het dus niet over die foute hairmetal bands. Als ik zo naar festivals als Lowlands of Pinkpop kijk vind ik het echt triest wat er voorbij komt. We worden oud!

maar uhh, best een mooie gitaar op de foute kop na.

Pepe
10 oktober 2013, 11:45
..... meer geëxperimenteerd. Als je kijkt wat er toen voor dingen in de top-40 stonden en nu, bands als level 42 en Duran Duran en Kajagoogoo bijvoorbeeld.

als je het over experimentiele kwaliteitsmuziek hebt... jaaa.. dan KAN je niet om Kajagoogoo heen... of die andere anarchy art act van die 2 leuke duitse jongens

http://images2.fanpop.com/image/photos/9700000/Modern-Talking-modern-talking-9709434-697-856.jpg

Brum
10 oktober 2013, 12:28
Ach, in elk decennium is goeie en helaas ook bergen slechte muziek gemaakt. Ik houd me persoonlijk ook niet vast aan één stijl en een ieder die dat wel doet, ook prima. De jaren '90 spreekt bij mij het meest tot de verbeelding, omdat dat mijn middelbare schooltijd was. De rockbands van toen bliezen toch wel echt keihard de jaren '80 meuk (voor mij he, ik ben niet van de echoputten) de top '40 uit en zie daarom die periode juist als een hele belangrijke tijd voor de rockmuziek, waar er juist heel erg veel gebeurde en het ineens veel diverser werd. Je mag een band als Soundgarden geen reet aan vinden, dat kan, maar het vernuft waarmee zo'n band omgaat met maatsoorten, zonder dat je hoort dat het maar wat vaak oneven maatsoorten zijn, dat vind ik kwaliteit. Een Pearl Jam, je mag het niet leuk vinden, maar ik zie niet in wat die gasten onder doen voor menig rock act uit de jaren '80. Mijn persoonlijk favorietje, Alice In Chains, ik zag dat altijd als redelijk simpele doch vette riffs, wat ze technisch gezien ook zijn, maar om die groove en rust te bewaren zoals hun dat kunnen, ik kan dat nog steeds niet en is dan ook absoluut een grote kwaliteit in mijn ogen. Om maar niet over de frasering en dodelijke timing van Jerry Cantrell te spreken. Een band als Tool, da's zo berekend en strak, dat is kwaliteit wat mij betreft. En zo kan ik zoveel bands uit de jaren '90 opnoemen, met vaak erg goeie gitaristen, net zoals uit elke decennia. Als ik me daar ook aan moet vasthouden, dan wordt het wel erg karig allemaal.

Harald
10 oktober 2013, 12:48
1 Corvus... 2 Corvi?

Het begin van het filmpje doet me trouwens aan iemand denken :seriousf:


http://www.youtube.com/watch?v=m2theYvVQsQ

OKayyyyyy.... gedurfd ontwerp. Maar het lijkt toch een beetje een mislukte Ovation Broadwinner

Brum
10 oktober 2013, 13:00
Hehehe, over die nek: 'Just solid as a flippin' rock'. Het is geen zwabbernek ook!:seriousf: Hij klinkt wel erg goed vind ik, in ieder geval aardig wat sustain zo te horen. Ik lust er wel eentje.:crazyhappy:

Hij heeft inderdaad wel wat weg van die Ovations, wat ik ook toffe gitaren vind.

apekop
10 oktober 2013, 14:33
als je het over experimentiele kwaliteitsmuziek hebt... jaaa.. dan KAN je niet om Kajagoogoo heen... of die andere anarchy art act van die 2 leuke duitse jongens

http://images2.fanpop.com/image/photos/9700000/Modern-Talking-modern-talking-9709434-697-856.jpg

Het baswerk van Nick Beggs bij Kajagoogoo liegt er anders niet om. Zulk soort baswerk kom je tegenwoordig niet meer in de hitparade tegen. En Kajagoogoo is toch van een iets andere orde als Modern Talking.

vulvasonic
11 oktober 2013, 01:26
Hij heeft inderdaad wel wat weg van die Ovations, wat ik ook toffe gitaren vind.
Ik las onlangs nog iets interessants over de Corvus. Die rare hap uit de kont van de body zou het gevolg zijn van het oorspronkelijke idee van Gibson om met de Corvus de concurentie aan te gaan met de koploze Steinberger. Het idee was namelijk om een koploze gitaar op de markt te zetten. In die uitsparing in de body zouden dan de stemmechanieken moeten komen. Ik heb geen idee of het waar is, maar de positie van die rare 'hap' zit wel precies op de goede plek. :)

Wouter J
11 oktober 2013, 02:13
In een rubriek over foute gitaren of goede gitaren van het foute merk in "Guitarplayer" haalde men de slogan van de M-3 aan.

"A players' dream" alvorens er aan toe te voegen "A retailers' nightmare!"

Wouter J
11 oktober 2013, 02:28
Idd +10. Zum kotzen die rotzooi.

Ik had de zwarte uitvoering met slagplaat (soort tijgerprintje ofzo meen ik me te herinneren) dus geen pickup raampjes etc. Gewoon zebraHB-SC-zebraHB.
Er noemde nog iemand dat het net zo goed een Hamer kon zijn... Hamer (USA dus) maakte in die tijd bijzonder hoogwaardige gitaren veelal in Gibson achtige stijl en stond nou niet bepaald bekend om snel uitziende, puntige metal/shred gitaartjes.

Oh nee?

http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/5/3/2/9/532908/pics/_c1074596_image_0.jpg
http://i682.photobucket.com/albums/vv185/Northside_Jimmy/1986HamerChaparral015_zpsf0761521.jpg
http://i726.photobucket.com/albums/ww263/PAF_photos/WhiteScarabfrtfull.jpg
http://www.edroman.com/guitars/hamer/images/Hamer%20Scepter%201985.jpg

en er waren genoeg bekende gitaristen die die puntige shred gitaartjes van Hamer gebruikten...
http://emginc.com/content/artistimages/glenntipton.jpg
Glenn Tipton en KK Dowding van Judas Priest bijvoorbeeld.
http://img807.imageshack.us/img807/871/kkcustomv04.jpg

Agent_Smith
11 oktober 2013, 08:18
Oh nee?


Nee. Ik zeg niet dat ze ze niet maakten (want idd dat deden ze wel), maar de hoofdmoot bij Hamer bestond mijns inziens (ik volgde Hamer toen ook al) toch niet uit deze modellen. M.a.w. dit waren niet de modellen die Hamer het meest fabriceerde en die je dus het vaakst zag. Maar goed, daar mag je natuurlijk gerust anders over denken.

vulvasonic
11 oktober 2013, 08:48
Nee. Ik zeg niet dat ze ze niet maakten (want idd dat deden ze wel), maar de hoofdmoot bij Hamer bestond mijns inziens (ik volgde Hamer toen ook al) toch niet uit deze modellen. M.a.w. dit waren niet de modellen die Hamer het meest fabriceerde en die je dus het vaakst zag. Maar goed, daar mag je natuurlijk gerust anders over denken.

Hmmmmm..., voor mij bestond Hamer slechts uit de double cut Les Paul-achtige modellen en de Explorers. Maar wat maakt het uit? :)

Harald
11 oktober 2013, 08:55
Ik las onlangs nog iets interessants over de Corvus. Die rare hap uit de kont van de body zou het gevolg zijn van het oorspronkelijke idee van Gibson om met de Corvus de concurentie aan te gaan met de koploze Steinberger. Het idee was namelijk om een koploze gitaar op de markt te zetten. In die uitsparing in de body zouden dan de stemmechanieken moeten komen. Ik heb geen idee of het waar is, maar de positie van die rare 'hap' zit wel precies op de goede plek. :)

Die rare hap komt dan dichter in de buurt bij de BC Rich waar Kooymans op speel(t/de?) Die eigenlijk bedoeld waren als 10 snarige gitaar. Een twelve string waar je de hoogste snaren enkel had zodat je die kon benden. (tenminste, dat is de enige reden die ik voor de rare constructie kan bedenken)

Als die corvus headless zou zijn zou hij trouwens ook een beetje op de Lazer lijken waar Johnny Winter op speelt.

macwilliams
11 oktober 2013, 09:08
http://www.bcrich.com/handcrafted/subpages/guitars40th/HBICHK40YA/imageLrg.jpg

Bijna een corvus.

Agent_Smith
11 oktober 2013, 10:06
Hmmmmm..., voor mij bestond Hamer slechts uit de double cut Les Paul-achtige modellen en de Explorers. Maar wat maakt het uit? :)

Klopt, dat zeg ik.
Maar het gaat over de MIII en niet over Hamer dus OT :)
Ik heb m nooit lelijk gevonden en zou er zo weer eentje kopen voor een leuke prijs. Toendertijd gebruikte ik m niet en heb m mede weggedaan om een andere te financieren die ik tot op heden nog steeds heel veel gebruik.
De kleur is natuurlijk een ander verhaal. De kleur in de openingspost zou ik idd niet nemen, maar gewoon zo'n zwarte zoals ik had.

Orpheo
11 oktober 2013, 10:32
Oh nee?

http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/5/3/2/9/532908/pics/_c1074596_image_0.jpg
http://i682.photobucket.com/albums/vv185/Northside_Jimmy/1986HamerChaparral015_zpsf0761521.jpg
http://i726.photobucket.com/albums/ww263/PAF_photos/WhiteScarabfrtfull.jpg
http://www.edroman.com/guitars/hamer/images/Hamer Scepter 1985.jpg

en er waren genoeg bekende gitaristen die die puntige shred gitaartjes van Hamer gebruikten...
http://emginc.com/content/artistimages/glenntipton.jpg
Glenn Tipton en KK Dowding van Judas Priest bijvoorbeeld.
http://img807.imageshack.us/img807/871/kkcustomv04.jpg
maar wees eerlijk, deze lijn zette Hamer pas in nadat Jol Danzig vertrok. Wat een prachtplanken maakt(e) die man.