PDA

View Full Version : boutjes frontpaneel Mesa Boogie 50/50



marcodeparco
8 oktober 2013, 09:37
Heb afgelopen weekend een Mesa Boogie 50/50 op de kop getikt met wat klein werk eraan. Klinkt zoals het hoort alleen: de boutjes van het front (die het met de behuizing verbinden) ontbreken deels. ze zijn 1cm lang, kruiskop.

Ik gok - gezien de Amerikaanse afkomst - dat ze een metrische maateenheid.

klein bijkomend probleem: bij het uitdraaien van 1 van de twee resterende boutjes, blijkt dat deze niet zomaar weer terug te draaien is - hij blijft los zitten en lijkt vrij rond te draaien. Ben zelf geen techneut - is hier ene oplossing voor zonder de versterker uit elkaar te moeten draaien?

kassie
8 oktober 2013, 13:45
Ik zie een paar normale kruiskop boutjes, en een paar inbus insteek boutjes... misschien dat je even naar de bouwmarkt kan gaan met de boutjes om te kijken welke maat/schroefdraad het is. Zal wel niet zwart zijn, maar dan weet je in ieder geval de maat. (je zou de kopjes ook zwart kunnen spuiten trouwens). Anders misschien kijken bij www.tube-town.de (https://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c417_Screws---Accessories.html/XTCsid/oop8taii8mk9301viioi2pm2d0).

Als het schroefje wat doordraait zelf geen zichtbare schade heeft op de schroefdraad ben ik bang dat er iets mis is met het schroefdraad van het gat waar je hem indraait. Als dat het geval is dan zou een paar slagen isolatie (loodgieters) tape kunnen werken. (spul wat normaal om het schroefdraad van leidingen wordt gedraaid om het waterdicht te maken).

marcodeparco
8 oktober 2013, 14:04
Kijk, daar kan een mens wat mee - bedankt voor de tips!

cluseau
8 oktober 2013, 15:44
In ieder geval geen geweld gebruiken maar goed kijken waar de schoen (schroefdraad) wringt. Mogelijk zitten de boutjes in een kooimoer, in dat geval moet de versterker echt open.

nico verduin
8 oktober 2013, 16:16
Ik gok - gezien de Amerikaanse afkomst - dat ze een metrische maateenheid.
Ik niet. Ik denk eerder imperial.