PDA

View Full Version : Little bluesy thing...



Input79
7 oktober 2013, 23:43
Ook iets op het www gegooid. Benieuwd wat jullie er van vinden?

http://youtu.be/XMpN2Fdfm2k

barno
7 oktober 2013, 23:54
hier en daar toch wat uninentional freejazz noten ;)

Ik zou wat meer avontuurtjes doen met frazeringen en timing. nu speel je vaak alles op de tel. remember: blues spelen is rond de tel spelen, letterlijk en figuurlijk

MRH
8 oktober 2013, 05:02
was je boos op je gitaar? :) wel lekker gespeeld hoor!

Duhsjaak
8 oktober 2013, 07:41
Je kijkt steeds of de knopjes er nog zitten. Mijn ervaring als gitarist is niet veel waard, maar dit weet ik zeker: die blijven doorgaans zitten waar ze zitten.

Ik heb het idee dat je je erg vanuit een senso motorische houding speelt.
Als je het zangeriger wilt hebben, probeer dan eens datgene wat je wilt gaan spelen eerst te zingen. Als je dan een aardig beeld hebt van hoe je het wilt laten klinken, gaat het op die manier al sneller minder houterig klinken.

Unintentional free jazz, kom er maar op. Geniaal gevonden. Net als het eind van het lied trouwens.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
8 oktober 2013, 11:36
OK mijn input: little bluesy thing... het gaat 6! minuten door... Daar kom ik bij mijn bandleden hooguit 1 keer op een avond mee weg. Maar niet zo...(en niet als iemand al om sigaretten zit te smachten of al een half uur naar de wc moet... maar goed, een mens kan het proberen)

Frasering, timing, intonatie zijn allemaal dingen die aandacht verdienen (en timing is ook het stoppen van noten. Soms lijkt er ergens een boventoon op een andere snaar volledig onbedoeld mee te doen en door te zingen voorbij de muzikale houdbaarheidsdatum)

Opbouw van een goede solo die langer dan één rondje is kost wat oefening. Misschien de David Gilmour methode proberen. Wat je nu hebt terugluisteren, en dan daar de beste dingen uit halen, verfijnen, en samensmeden tot één goede solo van pak em beet 2 rondjes. Benieuwd wat daar uit komt als je het wilt proberen. Neem er dan wel even een paar dagen de tijd voor.