PDA

View Full Version : Dit vind ik nou geweldig he..



Luke-wannabe
7 oktober 2013, 11:34
Mijn standaard pedaltraintje staat een Zvex Box of Rock overdrive pedaal op. Heel tof veelzijdig pedaal met een vrij natuurlijke oversturing. Maar die pedaltrain heb ik vaak in Tilburg (waar ik op kamers zit) liggen en heb niet altijd zin dat ding mee te nemen in de trein.
Bij mijn ouders heb ik een Boss DS-1 liggen die ik een keer vooral uit Cobain fanboyism heb gekocht voor 15 euro. Maar als ik dan een keer bij mijn ouders een repetitie heb terwijl mijn pedaltrain in Tilburg ligt neem ik dus die Boss drive mee. En dat klinkt helemaal niet verkeerd!
Gisteravond met mijn rockbandje The Lucky Ones gerepeteerd en dat klinkt toch heel fijn over mijn Marshall DSL. Een sound waar ik prima één of meer avonden mee zou kunnen spelen!

Dát vind ik dus leuk.

Hebben jullie ook een cheap kutpedaal dat je mee neemt als reserve/vervanger voor je standaard spul waar je ook meer dan tevreden mee bent? Shoot!

TW-Pieter
7 oktober 2013, 12:00
Ja! Een Behringer delay, waar stiekem toch echt wel hele zieke oscillatiesounds uit te halen zijn. Durf er gezien de kwaliteit niet mee op te treden, maar voor thuis is 't leuk om mee te kloten.

kwispelhond
7 oktober 2013, 14:41
Nou, ik heb mijn pedaaltjes zo op m'n plank zitten dat ik er één of twee even snel af kan halen om los mee te nemen (zitten vast met zwaar elastiek), ik ben nogal verslaafd aan m'n Germanium Fuzz en die gebruik ik soms alleen en los als het even simpel en licht moet (vaak ook even met batterij i.p.v. voeding).

http://i252.photobucket.com/albums/hh30/kwispelhond/PICT0408.jpg (http://s252.photobucket.com/user/kwispelhond/media/PICT0408.jpg.html)

Dat neemt niet weg dat ik nog zat in de kast heb liggen dat soms gewoon heerlijk is om eens lekker mee te spelen. Die fuzz is subtiel en romig maar soms wil je gewoon even een dubbeldikke betonnen bodem onder de muziek leggen en dan grijp ik nog steeds de eerste distortion die ik ooit had, deze dus:

http://i252.photobucket.com/albums/hh30/kwispelhond/PICT0395.jpg (http://s252.photobucket.com/user/kwispelhond/media/PICT0395.jpg.html)


Clean-up en subtiel? Vergeet het maar, dit ding is subtiel als een voorhamer maar toch kan je er geweldig leuke dingen mee doen!!

Ik heb nog wel meer in de kast wat ik soms even pak, dingen als een Boss Enhancer (EH2) kan gewoon een "net niet" geluid net wel perfect maken en ook de Boss OD3 gebruik ik soms nog wel eens. Mijn goedkope tweedehandse (of meerdehandse?) Boss DS1 heeft inmiddels een redelijk vaste plaats op m'n plank, nou ja, ehh.... tot ik wat vind dat me beter bevalt maar dan mag hij wel gewoon bij mij in de kast blijven wonen.

Kim Wilson
7 oktober 2013, 15:08
Mijn collectie is gebaseerd op el cheapo kutpedaaltjes, die inmiddels niet meer op een board staan, maar weer los in de koffer liggen. Alleen mijn OCD is wat prijs betreft een vreemde eend in de bijt. Als ik heel minimaal mee zou moeten nemen, stop ik de tuner en de Boss BD-2 (en eventueel de GE-7) samen met adapter en daisychain met drie stekkertjes in de zak.

Powderfinger
7 oktober 2013, 18:55
Die Boss DS-1 heb ik een paar keer gebruikt, maar vond ik echt beroerd.

Wel cheap, maar zeker niet kut: die Harley Benton pedalen van Thomann. Goed, de delay en tremolo zijn erg beperkt. Heb zelf de vintage overdrive en de american sound. Crazy metal en ultimate drive heb ik ook eens getest en die vielen me ook niet tegen, al heb ik die sounds zelf niet nodig.

JohnLord
7 oktober 2013, 19:59
Mijn collectie is gebaseerd op el cheapo kutpedaaltjes, die inmiddels niet meer op een board staan, maar weer los in de koffer liggen. Alleen mijn OCD is wat prijs betreft een vreemde eend in de bijt. Als ik heel minimaal mee zou moeten nemen, stop ik de tuner en de Boss BD-2 (en eventueel de GE-7) samen met adapter en daisychain met drie stekkertjes in de zak.

Zo cheap zijn een BD-2 en een GE-7 toch niet?

Mitch
7 oktober 2013, 22:45
Nee, een Hartman is een koopje :D

in de categorie goedkoop en goed ben ik nog altijd gek op de Ibanez DE7 en PM7 voor zowel normale als freaky sounds en voor do-it-all drive ben ik toch wel héél erg gecharmeerd van de Hardwire SC2. Niet dirt cheap nieuw, maar tweedehands kun je ze soms voor weinig scoren en klinkt geweldig.

Luke-wannabe
8 oktober 2013, 02:34
@ Powderfinger: Tof! Misschien ook eens checken!
Tof! Met mijn Les Paul vanavond alweer op terug gekomen, dan is 'ie toch wat te dichtegesmeerd en heeft -ie wat te veel gain naar mijn smaak.. Ik speelde er vorige keer met mijn Strat op trouwens.

Kim Wilson
8 oktober 2013, 08:51
Zo cheap zijn een BD-2 en een GE-7 toch niet?

Beide 80 euro nieuw, tweedehands voor 40 tot 50 euro ongeveer. Vind ik niet duur.

rocker_71
9 oktober 2013, 11:59
http://images.thomann.de/pics/prod/240498.jpg

Dit vind ik best een leuk pedaal.
Had wat problemen met enkele duurdere pedalen (deels eigen schuld) en dan baal je wel even. Mocht hier iets mee misgaan, dan is het niet zo heel erg. Voor een klein bedrag heb je weer een nieuwe.

fastfolkert
9 oktober 2013, 22:37
<shame mode>
Voor mijn thuis-setup gebruik ik een Behringer TO800; nog gratis gekregen ook...
Klinkt eerlijk gezegd best goed, maar gaat niet mee naar het oefenhok of gigs.
</shame mode>

Montecristo
10 oktober 2013, 07:33
Inderdaad de DS-1 heeft zelfs een vaste plek op mijn board, ik gebruik hem eigenlijk nog het meest van alle drives/fuzzes. Sweet spot is low gain en ff zoeken, maar dan vind ik hem echt goed klinken.

Recentelijk een pocket metal muff aangeschaft, ik vond mijn 7 snaar te weinig definitie hebben in het laag over mijn HT1/1960A. Aangezien de HT1 alleen een ISF knop heeft en geen volledig EQ kon ik er weinig aan bijschaven. Pocket metal muff ervoor, scoop switch op high en de toon op de gitaar halverwege om het hoog eruit te halen... heerlijk. Het is een ongelooflijke one trick pony, maar volgens mij wel een pedaal dat op elke versterker wel een redelijk tot goed geluid produceert. Het is dat ik geen metalcore meer speel in een band, maar anders ging die mee als back-up. Als de 5150 dan de geest zou geven, metal muff voor de standaard aanwezige Fender twin en gaan! :seriousf:

showband
10 oktober 2013, 08:46
by far de beste koop qua sound is de danelectro pepperoni phaser.

Mechanisch slecht maar geen haar slechter dan een phase 90. (en ik heb een orginele script mxr phase 90!)

http://static.musiciansfriend.com/derivates/18/001/190/994/DV016_Jpg_Large_151865.jpg

Powderfinger
10 oktober 2013, 14:17
@ Powderfinger: Tof! Misschien ook eens checken!
Tof! Met mijn Les Paul vanavond alweer op terug gekomen, dan is 'ie toch wat te dichtegesmeerd en heeft -ie wat te veel gain naar mijn smaak.. Ik speelde er vorige keer met mijn Strat op trouwens.

Uit online berichten heb ik begrepen dat het kopieën van andere bekende pedalen zijn, zoals de Tubescreamer en de Metal Muff. En je trapt ze tenminste niet doormidden zoals bij die Behringers.

Die Tuna-melt (?) en die andere trem van Danelectro schijnen ook wel een goede prijs-kwaliteit verhouding te hebben.

Ukeloeder
10 oktober 2013, 14:29
<shame mode>
Voor mijn thuis-setup gebruik ik een Behringer TO800; nog gratis gekregen ook...
Klinkt eerlijk gezegd best goed, maar gaat niet mee naar het oefenhok of gigs.
</shame mode>

Heb ik ook. Zelf gekocht zelfs. Niks schaamte-modus, gewoon een spotgoedkoop pedaaltje dat het prima doet maar waar je niet vreemd moet opkijken als je het een keer in tweeën trapt. Om die reden niet gebruiken bij live situaties of wanneer het erom spant. Vervangt regelmatig mijn Sparkledrive-copy.

fastfolkert
10 oktober 2013, 19:02
Heb ik ook. Zelf gekocht zelfs. Niks schaamte-modus, gewoon een spotgoedkoop pedaaltje dat het prima doet maar waar je niet vreemd moet opkijken als je het een keer in tweeën trapt. Om die reden niet gebruiken bij live situaties of wanneer het erom spant. Vervangt regelmatig mijn Sparkledrive-copy.

Schaamte was ook ironisch bedoeld. Die TO800 klinkt in mijn oren net zo goed als een "echte" tubescreamer maar het is not done om dat in muzikantenkringen te beweren. Maar qua bouwkwaliteit/betrouwbaarheid is het natuurlijk een heel ander verhaal.

caliban
19 oktober 2013, 01:22
Een aantal jaar geleden iemand zijn DS-1 hersteld (diode tegen verkeerde polarisatie van voeding was doorgebrand, dus hersteld is een gigantisch woord), en ik vond die pedaal eigenlijk heel erg goed klinken over een kleine buizenversterker. Als jonge tiener waarschijnlijk ook ooit eens getest, maar toen vond ik het weinig, waarschijnlijk niet goed ingesteld of over verkeerde versterker. Het moet echt niet altijd een of ander boutiqueding zijn.
Oh ja, de tone knop op de DS-1 had ik wel graag onder de 12 uur...