PDA

View Full Version : HNGD: Gibson Midtown Custom VSB (de laatste?)



Meneer I.
7 oktober 2013, 10:27
Eindelijk een Gibson gevonden die qua sound ook midhoog heeft, de Midtown Custom in Vintage Sunburst! Voor deze die-hard Fenderspeler is er dus eindelijk een Gibson die wel kan 'bijten'.
Wat een schoonheid! Blijkbaar heb ik de allerallerallerlaatste kunnen bemachtigen via Thomann.de want daar worden ze nu ook niet meer aan geleverd. Een mooie two-piece maple top, maar lijkt haast wel een single-piece top. Couldn'd be happier!


http://img.tapatalk.com/d/13/10/07/9u8u5yte.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/10/07/asytezap.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/10/07/gugu3ana.jpg

De setup had een iets te lage actie met name bij de lage E en A snaar voor mijn speelstijl, daar buzzt het net iets met elke aanslag. De T.O.M. bridge iets verhoogd aan baszijde en de trussrod een kwartslagje losser maakte het verschil. Tevens heb ik de standaard snaren (.010-.046) vervangen voor een setje .010-.052, geeft net wat strakkere snaarspanning op de bassnaren en minder uitslag bij aanslaan dus minder kans op buzz. Verder nog straplocks er op gezet, want ze moet wel veilig om de nek blijven hangen.

Heb er wel een Classic Player strat een akoestische en een basgitaar voor moeten laten gaan, maar ben blij met de opvolger! Donderdag maar eens op oorlogssterkte uitproberen tijdens de repetitie!

macwilliams
7 oktober 2013, 10:59
Zelfs nieuw zijn ze mooi :ok:

jutter
7 oktober 2013, 11:02
Mooi hoor! Feliciteerd!

frekie
7 oktober 2013, 12:28
Maken ze die niet meer? Jammer want voor Gibson begrippen zijn deze beauties nog betaalbaar. Zeer fraai!

Meneer I.
7 oktober 2013, 12:41
Ze werden nog exclusief voor thomann gemaakt, die heeft op 30 sept een nieuwe (laatste?) voorraad ontvangen. Ik had al pre-ordered dus ik kreeg meteen een VSB opgestuurd, met als gevolg dat het meteen weer uitverkocht was. Nu zie ik op de thomann site dat ze de VSB niet meer voeren in het assortiment. Alleen de EB(ony) zijn nog op voorraad. Mogelijk heb ik dus de laatste VSB ooit?!?

In de rest van de wereld zijn alle Midtown versies blijkbaar al een tijd niet meer te krijgen.

Ik vind het ongelooflijk veel gitaar voor deze prijs (incl fraaie koffer) en heeft ook nog eens enorm veel veelzijdige sounds in haar.

Hotpepper01
7 oktober 2013, 13:00
Mooie gitaar. Heel veel speelplezier gewenst !

Ik heb een paar jaar geleden ook ernstig getwijfeld om er zo eentje te kopen. Klinkt goed, ligt lekker in de hand, goede bespeelbaarheid en netjes afgewerkt. En daarbovenop nog een heel, heel schappelijke prijs.....
Over het richlite fretboard bestonden destijds nog veel twijfels. Hoe lang gaat dat mee en wat als je zou moeten herfretten? Ondertussen heb ik nog niemand daar over horen klagen. Maar wat destijds mij tegenhield was het vlakke bovenblad. Smaken verschillen tenslotte.

almarvk
7 oktober 2013, 13:18
Ik zag een zwarte variant laatst voorbij komen op Marktplaats. Wat een gave gitaar voor een relatief lage prijs. Mooi hoor!

SBe
7 oktober 2013, 14:02
Heel mooi! Proficiat!

vulvasonic
7 oktober 2013, 15:18
Prachtig!!!

nickofzo
7 oktober 2013, 20:28
Zo hej, als die meedoet aan de mooiste gitaar kun je sowieso op een stem van mij rekenen.

lindstrom
7 oktober 2013, 20:31
Zeer knappe gitaar!! en nu bluesen met je donder! ze vraagt er om :)

Tunes
7 oktober 2013, 21:27
Wat een schoonheid.

Meneer I.
7 oktober 2013, 21:42
Thnx allen, het is de mooiste gitaar die ik tot nog toe gehad heb. Gek eigenlijk, op een Gibson wil ik geen krasje zien bij voorkeur, maar een Fender mag geleefd zijn.


Zeer knappe gitaar!! en nu bluesen met je donder! ze vraagt er om :)

Dat is dus de 'grap' met deze gitaar, het kan lekker bluesen (ben ik zelf niet zo van :sssh: ) maar je kunt er ook van jazzy, naar funky tot rock en zelfs higain! Zeer veelzijdige sounds.

vulvasonic
7 oktober 2013, 21:58
Wat was ook alweer het ding met de midtown serie? Ik dacht dat de body kleiner was dan die van de 335. Meer formaatje 339. Maar dat valt me op de foto's helemaal niet op. Ligt dat aan mij?
Op de site van Thomann staat trouwens dat de midtown custom nog steeds te koop is. Een prachtige zwarte, direct leverbaar voor maar 985 euro. Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig.

kwispelhond
7 oktober 2013, 22:10
Het punt met die dingen was dat het eigenlijk meer solid-body's zijn met klankkamers dan semi-akoestische gitaren en daardoor verrassend veelzijdig. Deze Custom's hebben ook een kuststof toets en daarom zijn ze een stuk goedkoper dan bv. een ES335 of ES339 en ze zijn ook lekker compact van vorm, ze zijn naast een ES335 zelfs klein maar omdat de verhoudingen heel anders zijn kloppen ze toch qua model.

Ik heb trouwens in een winkel op zo'n zwarte Custom en een (smurf-)blauwe Standard met P90'ers zitten spelen en was er behoorlijk van onder de indruk, meer dan toffe dingen.

Meneer I.
7 oktober 2013, 22:11
De zwarte Ebony is inderdaad nog op voorraad de Vintage Sunburst is niet meer verkrijgbaar. Ik vraag me af of de Ebony versie ook uit het assortiment gaat, want dan zijn ze echt nergens meer te krijgen.

De body zit tussen een 335 en een 339 in.

Mitch
7 oktober 2013, 22:37
En een vlakke top, da's ook nogal een verschil.

Ik ben niet zo'n liefhebber van de kleur op dit model, maar op basis van de specs alleen al kan ik goed voorstellen dat -ie zo fijn veelzijdig en niet karakterloos is als je zegt. Veel succes ermee!

Meneer I.
9 oktober 2013, 09:30
Het lijkt er op dat Gibson gestopt is met de Midtown Standard en Custom, en een nieuwe Midtown heeft gelanceerd:

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Designer/Gibson-USA/Midtown-Kalamazoo.aspx

http://images6.thomann.de/pics/n.gif

Ben er zelf niet zo kapot van.

Pepe
9 oktober 2013, 10:03
Een goedkoop alternatief voor een Byrdland of L5 is geniaal. Alleen.... de vorm klopt NET niet.. iets andere slope. Jammer, het levert een raar model op, soort van platgetrapte kever.

De ES midtown ziet er beter uit maar het deed het niet voor mij, een wat stugge en bonkige feel waar je soepel en responsive zou verwachten. Maar een killer gitaartje voor een rock podium lijkt me.

Hendriks
9 oktober 2013, 10:30
Een goedkoop alternatief voor een Byrdland of L5 is geniaal. Alleen.... de vorm klopt NET niet.. iets andere slope. Jammer, het levert een raar model op, soort van platgetrapte kever.

De ES midtown ziet er beter uit maar het deed het niet voor mij, een wat stugge en bonkige feel waar je soepel en responsive zou verwachten. Maar een killer gitaartje voor een rock podium lijkt me.
Een Porsche is ook een plat getrapte kever :).
Die Byrdland vind ik zeker ook wat hebben.

Meneer I.
11 oktober 2013, 13:39
Ook in de repetitieruimte op oorlogssterkte is het goedgekeurd! Van Les Paul "bottom end" tot heldere "open top end" met veel definitie in het geluid, zal wel de combi Burstbucker en klankkamers zijn.

Verrassend lekker gitaartje! Zal het ook eens wegen, voelt omgehangen redelijk licht aan.

Mitch
11 oktober 2013, 21:39
Da's wel vrij ideaal voor rock :)

ANyway, die Midtown Byrdland: staand vind ik 't niks, maar horizontaal goed te pruimen. Maar een 23 1/2" mensuur, nee zeg :stop:

vulvasonic
12 oktober 2013, 02:06
Ook in de repetitieruimte op oorlogssterkte is het goedgekeurd! Van Les Paul "bottom end" tot heldere "open top end" met veel definitie in het geluid, zal wel de combi Burstbucker en klankkamers zijn.

Verrassend lekker gitaartje! Zal het ook eens wegen, voelt omgehangen redelijk licht aan.
Klinkt goed! En nogmaals, ik vind het ook een aantrekkelijk instrument. Hier ga je nog veel plezier aan beleven. :)

Joreeen
2 december 2013, 23:05
Zou deze gitaar kunnen meedraaien in een band a la Foo Fighters?

Grtz!

vulvasonic
2 december 2013, 23:23
Zou deze gitaar kunnen meedraaien in een band a la Foo Fighters?

Grtz!
Tuurlijk. Zonder twijfel. En dan heb ik er zelf nog nooit op gespeeld, maar één blik op de specificaties en ik weet genoeg. :)

Meneer I.
3 december 2013, 06:36
Yup, speel ik zelf ook wat nr's van. En ik meen dat Dave ook Burstbuckers in zijn gitaar heeft.

Sent from my HTC One V using Tapatalk

Joreeen
3 december 2013, 07:32
Heb hem meen ik ook weten gebruiken door de gitarist van We Are The In Crowd in Tivoli! :)

SuperFuzz
5 december 2013, 11:33
Wat een ongelofelijk vet ding is dit man! En aan je beschrijving te horen klinkt hij ook erg goed. Maakt Gibson eindelijk eens een nieuwe, vette gitaar, dan stoppen ermee...