PDA

View Full Version : Bottled Brains - Pictures



Fucko
7 oktober 2013, 00:14
Hoi Gitaristen en geluidmakers van gitaarnet!

Een tijdje geleden heb ik met mijn band Bottled Brains wat opgenomen en vroeg mij af of jullie wat feedback konden geven. :) Het is misschien wat alternatief en de gitaar komt niet zo naar voren zoals bij de meeste muzikale mensen hier, maar het leek mij een goed idee om daarom juist een feedback te vragen buiten de alternatieve hoek!

Het muziekje is hier te vinden en alle feedback is welkom!
https://soundcloud.com/bottledbrains/pictures

Groeten,
Fucko

Duhsjaak
7 oktober 2013, 02:05
Vind het behoorlijk apart. Tidalwave sideburns (GN) is de enige die een beetje in die hoek zit.

Gitaar komt niet zo naar voren? Als ik de mix op mijn manier zou doen gaat het steeds meer klinken als mijn muziek. Volgens mij willen jullie gewoon vooral jullie muziek maken, dus ik begrijp niet waarom je al bij voorbaat in de verdediging gaat.

Je teller (berichten) staat nu op 50, wat mij betreft stopt het daar niet bij.

Afgezien van 'delicious hi hat' wordt niks verteld over gear/gitaren/bas etc. Ikzelf zou dat wel leuk vinden, dat ik ook een beetje weet wat er voor is gebruikt.
Verder? Keep on keepin' on.

Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
7 oktober 2013, 07:30
Ik heb een gekke "Bowie" vibe bij dit nummer, kan mij voorstellen dat als bowie nog een poosje op deze planeet rond blijft hangen hij nog eens zoiets zou maken.
Ik vind het gaaf, een bijzonder nummer, out of the box, mooie mix, en lekker einde ook
Ik kan het erg waarderen en heb dese tot t einde geluisterd, ik heb over t algemeen niet het geduld iets tot het einde af te luisteren als de eerste dertig seconden niet bevallen
Das dus een groot compliment
Gr
Kris

Fucko
7 oktober 2013, 09:06
Bedankt voor de reacties alvast.
Het was niet de bedoeling verdedigend over te komen, eerder gewoon heel benieuwd.
Gear post ik niet op soundcloud maar als er dus interesse in is komt hier het lijstje qua gear die gebruikt is bij dit nummer:
Gitaar: reverend flatroc
Pedalen in deze volgorde:
Blackout twosome fuzz
Death by audio interstellar overdriver
Moogerfooger mf102(?) ringmodulator

Moogerfooger mf104m->delay line door micropog naar Bogey 1x12" amp
Direct line:
line 6 dl4 -> vox AC30 met blue alnico speakers

Bas: squier uit jaren 80 precision model
Effecten: boss multi-fx (zwarte verpakking :))
amp: ampeg uit mijn herinnering

Drumkit:
Een beetje van de drumster en een beetje van het conservatorium met een vleugje soultone hi-hat.

Ik was ook wel benieuwd naar de mening over de songstructuur en of het na de 4 minuten nog steeds interessant blijft en eveventuele tips om het te verbeteren in volgende nummers.

Bedankt voor het compliment kris!
Cheers!

B~Rock
7 oktober 2013, 09:13
Cool, goed gespeeld en verfrissend. En inderdaad, zowel door de zang als de vibe hoor ook ik hier duidelijk Bowie (je kunt je inspiratie uit slechtere hoeken halen...).

Cageman
7 oktober 2013, 16:47
Ik vind dit fantastisch klinken. In dat intro gelijk de best klinkende ring-mod sound die ik ken, lekker helder, maar toch vol en 'bel' achtig. Maar wat wil je ook.. Moogerfoogers! Van je gear ging ik sowieso al gelijk kwijlen. Gheghe.
De opbouw van het lied vind ik goed zoals hij nu is. Dat stuk vanaf 4 minuten is ook echt nodig; het klinkt vanaf daar wat losser en lopender. Dat werkt 'bevrijdend'. Het eerste stuk is juist zo gehakt door de strakke drums.


en de gitaar komt niet zo naar voren zoals bij de meeste muzikale mensen hier,
Wutwut?! :???: De gitaar maakt het lied! Zonder was het niet psychedelisch en sferisch geweest, wat het nu zo goed maakt. Echt hoor.. Sfeer is wat mij betreft ook het primaire bestaansrecht voor een gitaar.

Dit lied is al weer van een paar maanden geleden. Zit er meer aan te komen? Dit stuk bevalt me in ieder geval zeer en ik ben dus benieuwd naar meer.

:ok:

Loeters,

Merijn

Fucko
7 oktober 2013, 19:04
Zo te lezen moet ik maar eens Bowie gaan luisteren want, naast Major Tom ken ik er maar weinig van :)
Echt top de reacties van jullie allen, als ik weer wat heb zal ik het zeker posten.
Wat ik bedoelde qua gitaar niet zo naar voren als anderen, is dat het wat simpeler in elkaar steekt voor mij. Maar dat is natuurlijk hartstikke subjectief bedacht ik mij achteraf.

Het kan overigens wel even duren voordat er wat nieuws komt, sinds kort begonnen met studeren en de andere leden ook, maar wat ik wel kan zeggen is dat we qua inspiratie weer wat wisselen natuurlijk! Voor de nieuwsgierigen inspiratie voor dit nummer kwamen van: Bear in Heaven, Tame Impala en een vleugje Radiohead.

Daarnaast vind ik de nummer van Cageman echt lekkere ritmes bevatten, doet mij denken aan Gris-Gris van Dr John en white noise - love without sound, zeer fraai!

Voor alsnog ik blijf wel actief en zal waar gevraagd ook antwoorden :)

pasqual
7 oktober 2013, 20:58
Ik vind het gaaf! Zeer apart en verfrissend! Het ritme is eventjes wennen, totaal anders als hoe mijn drummer het zou spelen. Ook complimenten aan de bassist: mooie baspartij. Voor de rest: zie hierboven! Komt er toch nog iets goeds uit Almere;);)

gitaarvrouwtje
7 oktober 2013, 21:21
En waarom de bowie vibe, meest zijn latere werk dus, space oddity is heel bekend ( en erg mooi nog steeds) maar luister eens naar zn album the next day
Of deze http://m.youtube.com/watch?v=F2nJHVNTHNw
En

http://youtu.be/Wkwwt4spUbw

Jullie sound vind ik uniek hoor zeker niet " precies bowie" maar wel de " vibe" die mij al dertig jaar fan maakt vd man
En nu ook van dit nummer van jullie
Meer van dit en dan op een album en ik ben de eerste klant
En dat meen ik!

Duhsjaak
7 oktober 2013, 21:32
Revered, Death by audio, black out....
Als je me wat beter leert kennen zul je merken dat ik niet zo op namen ben, normaal. Maar deze mix kon ik niet thuisbrengen. En dan wordt ik nieuwsgierig. Dank voor de toelichting.
Petten af. Heerlijk stukkie werk.

Mijn bas zou meer bassen en de drums zouden iets verder terug in de mix staan. Heb je daar wat aan? Nee toch? Waarom vraag je er dan naar?

Ik zou zo trots zijn als een aap met 7 lullen als ik dit soort ontregelende surf geluiden had gemaakt. Want ik hoor godes dank geen Bowie. The Imposer. (Je ziet, ik weet hoe ik vrienden moet maken hier op het net). Surf dus. Maar dan met een 2013 twist i.p.v. 1961.

Word dronken van het succes, geniet van de hoofdpijn en ga verder op de ingeslagen weg. Alleen maar genieten.
Ik zet alles in stelling om klaar te staan voor je volgende post. En die gaat komen. Zelfs als je dat zelf nog niet weet.

Ik zei ooit, tegen een heel mooi meisje: Ik ben clairvoiant, ik ga je kezen.
En dat heeft gewerkt kan ik u vertellen. Diezelfde bluf laat ik hierop los: Je gaat ons verrassen met een volgende pracht post. Ik weet het zeker denk ik.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
7 oktober 2013, 23:03
Voor de nieuwsgierigen inspiratie voor dit nummer kwamen van: Bear in Heaven, Tame Impala en een vleugje Radiohead.

Tame Impala! Dan kan je bij mij al niets meer fout doen. :crazyhappy: Dat het hierop geïnspireerd was had ik niet zo in de gaten. Maar nu je het zo zegt, zeker waar je op het einde flink begint te fuzzen komt die invloed wel naar voren. Nog meer in "In Spirals".
Die vergelijkinkjes die je maakte met mijn stukjes zijn ook leuk ja. Echt magisch wat ze eind jaren '60 al allemaal konden voor dwazigheden.

En @Gus: als gezonde gitarist zou je van al dat soort merknamen toch moeten houden?!
Ik ben het wel roerend met je eens over die zogenaamde Bowie invloed. Wie is dat eigenlijk? :chicken::lovelove:
Als ik het zou moeten vergelijken met iets: Farflung. (check het album "A Wound in Eternity" en het nummer "Like It Has Never Been")

Na gitaarvrouwtje sta ik vooraan in de rij voor het aankomende album. :rockon:

Loeters,

Merijn

gitaarvrouwtje
7 oktober 2013, 23:10
Tut tut heren, bowie vibes zei ik, dat is geen vergelijking, want ik noemde het ook een unieke sound :) en dat is t..het nieuwe bowie album heb ik gratis gedownload,..voor een album van de topic starter heb ik echte heuse centjes over..zou toch iets moeten zeggen lijkt me.

En mij ontvriend je niet als je Bowie een imposer noemt sjaaksman :p
Dan moet je met iets beters komen..
Ik ga t zeggen ik ga t zeggen ik ga t zeggen
Bowie rocks..duh

Fucko
8 oktober 2013, 13:21
Revered, Death by audio, black out....
Als je me wat beter leert kennen zul je merken dat ik niet zo op namen ben, normaal. Maar deze mix kon ik niet thuisbrengen. En dan wordt ik nieuwsgierig. Dank voor de toelichting.
Petten af. Heerlijk stukkie werk.

Surf dus. Maar dan met een 2013 twist i.p.v. 1961.

Word dronken van het succes, geniet van de hoofdpijn en ga verder op de ingeslagen weg. Alleen maar genieten.
Ik zet alles in stelling om klaar te staan voor je volgende post. En die gaat komen. Zelfs als je dat zelf nog niet weet.

Ik zei ooit, tegen een heel mooi meisje: Ik ben clairvoiant, ik ga je kezen.
En dat heeft gewerkt kan ik u vertellen. Diezelfde bluf laat ik hierop los: Je gaat ons verrassen met een volgende pracht post. Ik weet het zeker denk ik.
Vriendelijke groet, Gus

Haha, nu word ik toch wel bang om meer te laten horen als er al zulke dingen worden gezegd :P
Surf kan ik beter thuis brengen, ik was begin dit jaar bij een optreden van Diminished men
http://www.youtube.com/watch?v=IaobOgZwiok
Precies een de surf in een 2013 jasje haha
Toffe gasten, veel leuke speeltjes en de drummer heeft meegespeeld met BOA drum 777 van Boredoms.

Voor de anderen die up-to-date willen blijven en misschien eens een optreden willen zien - en nu ga ik misschien toch een klein beetje promoten - like de Facebook-pagina. Hij is niet zeer radioactief maar dan blijft men wel up-to-date. https://www.facebook.com/BottledBrains

Wat ik wel kan zeggen is volgende nummers iets minder effect geladen zijn maar, nog steeds zo fris! :)

The Lo Lands
13 oktober 2013, 13:19
Apart nummer met een 60-70's vibe. Hoor ook zeker Bowie invloeden en misschien ook wel Jacco Gardner met early Pink Floyd invloeden, maar begrijp dat je deze muziek niet heel goed kent? Het ritme vind ik in de verses wel soms wat teveel van de aandacht opeisen en gevoelsmatig lijkt de snare op bepaalde plaatsen in mijn beleving niet helemaal te passen met de rest!?

Knap en gaaf nummer qua sounds en vibe. Heeft zeker potentie in deze tijd waarin een hoop bands teruggrijpen naar de sounds en muziek uit de jaren 60 en 70.

Fucko
14 oktober 2013, 21:48
Apart nummer met een 60-70's vibe. Hoor ook zeker Bowie invloeden en misschien ook wel Jacco Gardner met early Pink Floyd invloeden, maar begrijp dat je deze muziek niet heel goed kent? Het ritme vind ik in de verses wel soms wat teveel van de aandacht opeisen en gevoelsmatig lijkt de snare op bepaalde plaatsen in mijn beleving niet helemaal te passen met de rest!?

Knap en gaaf nummer qua sounds en vibe. Heeft zeker potentie in deze tijd waarin een hoop bands teruggrijpen naar de sounds en muziek uit de jaren 60 en 70.

Haha zeker wel dat ik dat ken, ik ben nog bij de release party geweest van Jacco Gardner net mis gegrepen op een voorprogramma bij de klos. De enige Pink Floyd platen die ik echt luister zijn Piper at the gates of Dawn en Saucerful Secrets. Nee invloeden vanuit 60's/70's genoeg :)
Thanks voor de onderbouwde kritiek, had je misschien meer melodie verwacht over het ritme of moest het meer naar achteren geplaatst? Gewoon voor interesse vraag ik dit, kan ik het meenemen naar andere nummers!

Fokko
4 januari 2015, 22:28
Dus, na 1 jaar en wat verhuizingen verder en wisseling in bandjes, heb ik weer wat opgenomen :)
Hopelijk vinden jullie het leuk, het is wel echt een andere richting in muziek. 23 januari staan we voor het allereerste optreden in BAR Rotterdam tijdens het International Film Festival Rotterdam. Rond een uur of 21:45 gaan we op en as je langs wil komen, toegang is gratis en na het optreden is er de tweemaandelijkse clubnacht van The Infamous Mudclub.

https://soundcloud.com/cosmidband/galactica/s-jhuoI
https://soundcloud.com/cosmidband/drone/s-smZ2A
https://soundcloud.com/cosmidband/i-am-i

Duhsjaak
5 januari 2015, 06:52
Alias ook maar gelijk veranderd.
Mijn muziek wordt nog wel eens met Syd Barrett vergeleken. Kennelijk heeft mij dat meer beïnvloed dan waarvan ik mij bewust ben.

Kijk voor de lol eens naar "oude zooi', die door Pepe hier op Sounds is gepost. Dan weet je gelijk waarom ik daaraan moest denken.

Het surf element is er een beetje af. Op punten en komma's valt wel wat af te dingen, maar als dit (weer) een nieuwe band is, dan zeg ik: Petje af.

Ik hoop dat je ons niet weer een jaar op een nieuwe post laat wachten. Al was het maar omdat dat voor je zelf ook prettiger is.
Mijn favoriet: De eerste! Die staat nu opnieuw op.
Grandioos.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
5 januari 2015, 09:44
I'll chime in. Het heeft allemaal zeker potentie en je hoort het groeien. Mijn favoriet is ook de eerste, geen Bowie of sixties voor mij, ik krijg meer associaties met bands als Tuxedomoon en Pere Ubu alleen mis ik nog iets van een verhaal, waar het naar toe gaat.
Moet het ergens naar toe? Misschien niet, zeker niet in de sferische industrials, dat gaat meer de richting van de Legendary Pink Dots op, nog zo'n rare cultband waar ik een zwak voor heb.

Fokko
6 januari 2015, 09:37
Bedankt voor de reacties!
Neen, we hebben nog wel wat plannen voor 2015 dus ik weet (of hoop) in ieder geval dat er vast nog wel wat online komt. We hebben sinds kort een waanzinnige drummer bij ons dus de volgende opname zal waarschijnlijk zonder drummachine verlopen (tenzij dit natuurlijk wel past).
Qua inspiraties loopt het een beetje heen en weer in de tijdvakken. Bands als Beak>, Neu! en Can spelen voor mij wel de hoofdrol als het om inspiratie gaat. Als je dan ook bijvoorbeeld naar Hallogallo luisterd merk je dat de muziek niet per se ergens naar toe hoeft.

Pepe
6 januari 2015, 09:57
Can. Fantastisch band. Latere werk van Holger met Jah Wobble ook fijn.


https://www.youtube.com/watch?v=FZtx7I6jsxg

Fokko
10 januari 2015, 00:15
Can. Fantastisch band. Latere werk van Holger met Jah Wobble ook fijn.


https://www.youtube.com/watch?v=FZtx7I6jsxg

Ja, ik heb nog een plaat liggen van Holger. Ik vind zelf Future Days, Tago Mago en Ege Bamyasi de tofste albums van Can.