PDA

View Full Version : Lijm opbrengen. . . .vingers?



grizzly
6 oktober 2013, 21:14
Hoe brengen jullie je witte Titebond houtlijm op.
Tot nu toe gebruik ik mijn vingers, maar ik zie op filmpjes vaak dat men een rollertje gebruikt.
Is dat ergens te koop? Of is het niet nodig.

jutter
6 oktober 2013, 21:17
Hoe brengen jullie je witte Titebond houtlijm op.
Tot nu toe gebruik ik mijn vingers, maar ik zie op filmpjes vaak dat men een rollertje gebruikt.
Is dat ergens te koop? Of is het niet nodig.

Kan ook met je tenen hoor! :D
Maar kan ook met een spateltje.

Rizz
6 oktober 2013, 21:19
https://shop.beertjecreatief.nl/picdb/v5/5/1331.jpg

barno
6 oktober 2013, 21:29
stukje afval hout

loose-fur
6 oktober 2013, 21:36
http://www.top-hobby.nl/cmsadmin/producten/HOG-100-Lijmkwasten-GG.jpg






Tee.

Ike57
6 oktober 2013, 21:38
Voor grote oppervlaktes gebruik ik meestal een plamuurmes maar voor de kleine plekjes mag ik graag een vinger gebruiken.

barno
6 oktober 2013, 21:39
ja voor kleine plekjes is de vinger ideaal ! :)
tenzij het om secondenlijm gaat ...

grizzly
6 oktober 2013, 21:51
Hahaha, zoveel reacties op de zondag avond.

Ik zag op de bouw video's van Bogdanovicz dat hij steeds met een rubber handrollertje aan de gang was en dacht dit misschien de juiste manier was waar ik niets van af wist.
Maar zo te zien en te horen werken kwastjes ook prima.
Met jullie kwast ideeën eens googelen en ik kwam ook snel uit bij echte kunststof weg werp lijm kwastjes van een paar cent per stuk.
Goed idee, weer wat geleerd.

Echt hele gave video's die instructie dvd's van Bogdanovicz. . . . . voor het gemak heb ik ze om gezet naar mpg zodat ik ze op mijn laptop kan bekijken als ik in de garage aan het werk ben en iets wil weten. . . . . .:soinnocent:

jutter
6 oktober 2013, 22:11
Hahaha, zoveel reacties op de zondag avond.

Ik zag op de bouw video's van Bogdanovicz dat hij steeds met een rubber handrollertje aan de gang was en dacht dit misschien de juiste manier was waar ik niets van af wist.
Maar zo te zien en te horen werken kwastjes ook prima.
Met jullie kwast ideeën eens googelen en ik kwam ook snel uit bij echte kunststof weg werp lijm kwastjes van een paar cent per stuk.
Goed idee, weer wat geleerd.

Echt hele gave video's die instructie dvd's van Bogdanovicz. . . . . voor het gemak heb ik ze om gezet naar mpg zodat ik ze op mijn laptop kan bekijken als ik in de garage aan het werk ben en iets wil weten. . . . . .:soinnocent:

Mag je niet in huis komen?

Cocobolo
6 oktober 2013, 23:24
Ik gebruik altijd voor de grote vlakken een rollertje. Je kunt bij bouwmarkten af en toe zo'n grote doos vol kopen met wel 20 (goedkope) rollertjes voor een paar euro. Die gebruik ik. Wel genoeg lijm er op smeren dat de lijm na het rollen net een soort zee is van allemaal kabbelende golfjes. Het is dan heel mooi verdeeld. Tot nu toe nooit problemen mee gehad.

grizzly
6 oktober 2013, 23:41
Mag je niet in huis komen?

Ach, ik moet dan telkens naar boven lopen en mijn computer aanzetten om de dvd's af te spelen.
En kennelijk zie je niet de vele voordelen om de boel op een stickie te hebben. . . . . . . . . . :soinnocent:

Ik zal eens kijken of ik die rollertjes tegenkom.

jutter
6 oktober 2013, 23:43
Ach, ik moet dan telkens naar boven lopen en mijn computer aanzetten om de dvd's af te spelen.
En kennelijk zie je niet de vele voordelen om de boel op een stickie te hebben. . . . . . . . . . :soinnocent:

Ik zal eens kijken of ik die rollertjes tegenkom.

Succes ermee. Lijkt me wel mooi werken trouwens met een rollertje; mooie gelijkmatige verdeling van de lijm. Wil je hiervan nog een verslagje uitbrengen?

RS-Rik
6 oktober 2013, 23:52
als ik héééle grote oppervlakken moet doen gebruik ik mijn piemel!

jutter
7 oktober 2013, 00:02
als ik héééle grote oppervlakken moet doen gebruik ik mijn piemel!

Tuurlijk, jij wel!

SwoopInDown
7 oktober 2013, 01:05
Ik gebruik oude (bank) pasjes. Leveren ze ook nog eens wat op ipv alleen maar kosten :)

loose-fur
7 oktober 2013, 08:14
Wegwerpkwastjes? In het geval van witte lijm hou je gewoon een beker water bij de hand. Even uitspoelen en klaar voor een jarenlang gebruik.



Tee.

grizzly
7 oktober 2013, 10:30
:???: Dat is een goeie Tee,
Dat is natuurlijk veel simpeler. had ik weer eens niet aan gedacht.
En dat van die bankpasjes is eigenlijk ook zo gek nog niet, leveren ze inderdaad eindelijk eens iets op :seriousf:

stijnkenens
7 oktober 2013, 11:06
Wegwerpkwastjes? In het geval van witte lijm hou je gewoon een beker water bij de hand. Even uitspoelen en klaar voor een jarenlang gebruik.

Idd, die wegwerp-mentaliteit altijd !!!




s.

no 1 hops
7 oktober 2013, 11:31
nadeel van goedkope kwastjes is dat de haren snel los willen laten, zeker als de lijm een soort van 'trekkracht' heeft als deze niet al te vloeibaar meer is.
oud bankpasje is geweldig idee!

snaarplukker
7 oktober 2013, 13:55
Met jullie kwast ideeën eens googelen en ik kwam ook snel uit bij echte kunststof weg werp lijm kwastjes van een paar cent per stuk.
Goed idee, weer wat geleerd.

Kan je het beter gelijk met je vingers doen. Want je zal dan toch al die losse haren er uit moeten peuteren.;)

-Martijn-
7 oktober 2013, 16:46
Ik heb een stuk of 10 kwasten, meteen na gebruik zet ik ze in een potje water en voor het volgende wat ik ga lijmen pak ik een nieuwe kwast. Aan het eind van de dag spoel ik ze allemaal tegelijk uit met wat warm water.

Maar zo'n roller wil ik ook nog eens proberen, kom in de bouwmarkt echter alleen veel te grote rollers tegen.

Cocobolo
7 oktober 2013, 19:39
Ik dacht eerst dat deze reactie :


Kan je het beter gelijk met je vingers doen. Want je zal dan toch al die losse haren er uit moeten peuteren.;)


een reactie was op deze reactie :

als ik héééle grote oppervlakken moet doen gebruik ik mijn piemel!

;)

ErikH
8 oktober 2013, 21:45
Ik gebruik altijd een oude creditcard. Werkt prima en je krijgt een mooie gelijkmatige dunne laag lijm.

Rob Groen
10 oktober 2013, 11:06
Ik gebruik altijd een klein stukje fineer van 4x8 Cm ofzo, plataan, daar heb ik een verschrikkelijke berg van liggen, plus het buigt een beetje mee, werkt perfect.

grizzly
10 oktober 2013, 11:53
Dat fineer lijkt me ook een goed idee, daar heb ik ook altijd wel wat van liggen. En dat in het water zetten van de kwastje had ik niet eens aan gedacht. Ergdns in mijn onderbewustzijn kennelijk lijm geassocieerd met 1xgebruik.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4