PDA

View Full Version : Flamenco steden per MTB



Joyce1234
6 oktober 2013, 17:46
Hallo allemaal
ik speel al aantal jaren flamenco gitaar en vind het fantastisch om te doen! Nu ben ik eind van het jaar of begin volgend jaar in Andalucia voor een workshop en wil daar een korte vakantie aan vastplakken. Plan is dan de flamenco steden (Jerez de la Frontera, Sevilla, Granada etc) langs te fietsen om daar in de plaatselijke kroegjes flamenco gitaar inspiratie op te doen. ;-). En mss zelf tussendoor ook wat spelen. Ik reis normaal op mijn mtb. Zou dus graag op de mtb langs deze steden trekken. Twee passies in één keer! Ik vroeg me af.. zijn er mss sportieve flamenco gitaristen of andere sportieve flamenco liefhebbers die aan willen sluiten? Laat het in dat geval weten!

Duhsjaak
7 oktober 2013, 01:55
Wat een unieke gedachte! Superleuk.
Ik hoop dat je geluk hebt bij het vinden van een enthousiast gezelschap en dat je t.z.t. verslag gaat doen van de trip.

Kijk eens of clubs als Oor, Music Maker of van mijn part Viva je verslagen zouden willen kopen/publiceren. Let er s.v.p. op dat ik het niet voor niets probeer met zo'n koppelding bij elkaar probeer te houden.

Ook in Espangne doen alleen de hondjes elkaar iets voor niets.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

telecastermaster
7 oktober 2013, 12:22
Hallo Joyce.

Ik heb 1,5 a 2 jaar flamencogitaarles gehad (o.a. van een student van Paco Pena), heb ca. 35.000 km gefietst in het buitenland en woon in Amsterdam. Maar ik kan er niet zo veel meer van, van die flamenco (nooit gekunt overigens; vond het altijd erg moeilijk. Mijn rasguedos waren nooit helemaal strak). Bovendien ben ik een ouwe lul. Dus ik ben vermoedelijk niet de ideale reispartner.

Maar waarom ga je niet alleen? Ik heb de meeste van mijn reizen ook solo gemaakt, en je hebt als solo-reiziger veel sneller aanspraak dan als je met zijn tweeeen gaat. En als je een gitaar meeneemt al helemaal. In andalusie kan iedereen (nou, velen) flamenco ritmes klappen, dus dat gaat wel goed.

Dit is trouwens een nuttige site voor fietsreizigers: http://www.wereldfietser.nl/
Op het forum is ook veel schreven over hoe het is om als vrouw alleen te reizen.
Er is ook een subforum voor 'reisgenoten gezocht'. Je kunt daar ook een oproep plaatsen. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewforum.php?f=5

Verder zijn MTB natuurlijk waardeloze fietsen om op te reizen; maar goed zelf weten....

Met vriendelijke fietsgroeten,

Peter

http://6.media.hyves-static.net/1324046021/6/izmQ/0/img1324046021.jpeg

Joyce1234
7 oktober 2013, 19:38
Ha beiden,
Dank voor jullie reacties, leuk! En ja ik zal sowieso gaan, dat is idd geen punt, maar altijd leuk als er ook flamenco gitaar enthousiastelingen aansluiten! ;-).

petrus
7 oktober 2013, 20:52
Hoi Joyce,

Stoer hoor! Flamenco gitaarspelen doe ik al een jaarje of 25 maar fietsen zit niet echt in mijn bloed.....:-)
Wel een heel leuk idee.
Er is een heel groot internationaal flamenco forum:www.foroflamenco.com ik denk dat je daar meer succes hebt.
Ook zitten er veel mensen op het forum die in Andalucië wonen. Of er zelf doorheen reizen.
Wellicht handig voor verblijf plaatsen, of onvoorziene pech- gevallen, of een leuke ontmoeting met mede aficionados

Viva el Arte!

Peter.

Joyce1234
7 oktober 2013, 22:07
Goed idee, ik zie het, idd een geschikt forum, ga het bericht er meteen op plaasten! Tnx ;-)

Heidbreder
12 oktober 2013, 04:20
Ga naar Sevilla, een goed idee, ik wens jullie allemaal het beste.