PDA

View Full Version : Info gevraagd merk Crystalphone



Kratlufine
6 oktober 2013, 13:27
Hulp gezocht!
Kan iemand mij meer vertellen over mijn gitaar? De gitaar is van het merk Crystalphone.
Mijn gitaar is vroeger van mijn opa geweest, nadat hij was overleden vond ik die weer terug op zijn zolder.
Maar helaas kan ik ondanks mijn vele uren aan zoeken niks vinden op het internet over de gitaar.
De gitaar zelf heeft een sunburst body en heeft een acoustische klankkast.
Verder heeft die het formaat van een 3/4 gitaar (voor iets jongere mensen) maar het apparte is dat de hals maar 14 fretten heeft. De 12e fret zit zoals bij een acoustische gitaar op het stuk dat de hals aan de klankkast bevestigd.
In de klankkast zit een keurmerk sticker, maar er staat geen "No." bij of "A.D." beschreven, die zijn namelijk niet ingevuld. Verder staat er op de sticker:
Premiata Fabrica
Di Instrumenti Musicali

Het enigste dat verder bekend is van de gitaar is het merk zoals ik al eerder zei. Dat is met een sticker bevestigd tussen de stemsleutels van de 3e en de 4e snaar aan de voorzijde van de kop.
Er is 1 letter onleesbaar op de sticker maar de rest wel. Er staat(het sterretjes is waar de letter ontbreekt): Crys*alphone

Mocht iemand mij meer kunnen vertellen over het merk en de oorsprong dan ben ik diegene voor eeuwig dankbaar want die gitaar betekend veel voor me.

Wie heeft er info?
https://plus.google.com/u/0/106228292710734773285?wwc=1#photos/106228292710734773285/albums/5931664377076012705

beruk
6 oktober 2013, 13:40
Nou dat zal allicht een made in Italië gitaar zijn. Doe es een foto?