PDA

View Full Version : Aussenjam



benwave
6 oktober 2013, 11:20
Eerste stukje gespeeld met mijn nieuwe oude Fender, tweede stukje met de Customshopper les paul.
Benieuwd wat jullie vinden ? Ik vind het wel lekker klinken zo.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=12524840

Ernest01
6 oktober 2013, 14:17
Allereerst, goed gespeeld !
Vind het geluid van de LP voller en meer 'bite' hebben. Maar echte Fender fans zullen een andere mening hebben, denk ik.....
De backingtrack zit een raar 'piepend' geluidje in, lijkt nog net niet op het met een vingernagel over een schoolbord gaan.
Neem tenminste niet aan dat dat van jou spel is.
Leuk stukje muziek.

Duhsjaak
7 oktober 2013, 02:23
Heb lo fi èn hi fi geprobeerd, maar het piergeluid bleef uit.
Dacht nog die Ben heeft zijn track met behulp van een muis in elkaar gezet? Nee, flauw natuurlijk.

Wat mij betreft ga je die super smeuïge solo's in liedjes gebruiken. Liefst met een beetje dominante plaats, maar wek binnen een lied.
Wat mij betreft (puur en alleen maar mening, nergens op gebaseerd) houdt het nu iets waarbij de richtring een beetje ontbreekt.
Wat mij betreft ga je nog lang en gelukkig bla bla door.

En ik vind het deel waarin de gitaar een beetje naar je hielen blaft en smeriger klinkt wel iets leuker dan beschaafd.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
7 oktober 2013, 08:37
Als ik dit hoor krijg ik het idee dat je meer een les paul man bent dan een strat-man (niet te verwarren met stratman)

Spelen kun je, maar nu is eigenlijk de enige dynamiek en ontwikkeling de wissel van gitaar, met die paar losse basnootjes ertussen. Het gitaarwerk is dan weer niet van het kaliber om zo'n instrumentaaltje echt overeind te houden. Alles blijft per gitaar een beetje in hetzelfde straatje qua intensiteit, sound en snelheid.

benwave
7 oktober 2013, 10:06
Als ik dit hoor krijg ik het idee dat je meer een les paul man bent dan een strat-man (niet te verwarren met stratman)

Spelen kun je, maar nu is eigenlijk de enige dynamiek en ontwikkeling de wissel van gitaar, met die paar losse basnootjes ertussen. Het gitaarwerk is dan weer niet van het kaliber om zo'n instrumentaaltje echt overeind te houden. Alles blijft per gitaar een beetje in hetzelfde straatje qua intensiteit, sound en snelheid.

Nee ik ben zeker geen "Gibson man" ik speel eigenlijk al mij hele leven op Strats.
Verder is er op je commentaar geen speld tussen te krijgen, Sjaak zegt min of meer het zelfde.
De backingtrack ligt me eigenlijk ook niet zo, maar op het ander forum kwam het een dag of wat geleden naar voren.
En of ik ook een poging wou wagen.
En hier op het forum werd gevraagd naar een stukje op die nieuwe ouwe strat, dus vandaar.
Het was ook zeker niet bedoeld van "kijk eens hoe goed ik gitaar kan spelen "
Hoewel de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook niet veel beter kan

Duhsjaak
7 oktober 2013, 12:08
Wat zei Morressy ook weer, nadat de gladiolen zijn broek hadden doorweekt?

Shyness is nice
but shyness can stop you
from doing all the things in life
you want to

Je bent misschien geen wereld gitarist, maar het klinkt allemaal plezierig genoeg om heerlijk ontspannen naar te luisteren.
Je zou terecht mogen zeggen dat ik misschien teveel een liedjes man ben en dat alles daaraan ondergeschikt wordt gemaakt; jouw gitaarspel zou bij iets meer een liedjes structuur veel te winnen hebben. (Mijn mening maar).
En so what als die gedachte niet über vernieuwend is. Een boterham met hagelslag die vandaag heerlijk is, is morgen of overmorgen weer heerlijk.

Je zult het me hier vaker zien roepen: Naar mijn smaak kijk je gewoon teveel naar wat je minder goed doet. Daar van wordt jij niet vrolijker en wordt je spel niet beter. Kijk naar je sterke punten en laat je toch vooral niet de verdediging inschuiven.
Of dit wel of niet van wereld niveau is is compleet onbelangrijk.
Ik heb niet met tegenzin zitten luisteren. En de volgende keer zet ik een nieuwe post van jou weer met een grijns op mijn kop op.
Laat maar komen dat ding.
Vriendelijke groet, Gus

benwave
7 oktober 2013, 13:28
Wat zei Morressy ook weer, nadat de gladiolen zijn broek hadden doorweekt?

Shyness is nice
but shyness can stop you
from doing all the things in life
you want to

Je bent misschien geen wereld gitarist, maar het klinkt allemaal plezierig genoeg om heerlijk ontspannen naar te luisteren.
Je zou terecht mogen zeggen dat ik misschien teveel een liedjes man ben en dat alles daaraan ondergeschikt wordt gemaakt; jouw gitaarspel zou bij iets meer een liedjes structuur veel te winnen hebben. (Mijn mening maar).
En so what als die gedachte niet über vernieuwend is. Een boterham met hagelslag die vandaag heerlijk is, is morgen of overmorgen weer heerlijk.

Je zult het me hier vaker zien roepen: Naar mijn smaak kijk je gewoon teveel naar wat je minder goed doet. Daar van wordt jij niet vrolijker en wordt je spel niet beter. Kijk naar je sterke punten en laat je toch vooral niet de verdediging inschuiven.
Of dit wel of niet van wereld niveau is is compleet onbelangrijk.
Ik heb niet met tegenzin zitten luisteren. En de volgende keer zet ik een nieuwe post van jou weer met een grijns op mijn kop op.
Laat maar komen dat ding.
Vriendelijke groet, Gus

Lachen Sjaak... bedankt.. lol