PDA

View Full Version : effe voorstellen dan



hefke
4 oktober 2013, 18:33
Zoals ieder nieuw lid zal ik me ff voorstellen.
Ben inmiddels 48 jaartjes en sinds een paar maanden opnieuw met gitaar spelen begonnen.
Inderdaad opnieuw begonnen, dit na circa 25 jaar niet meer gespeeld te hebben.
Ben op m'n 13e begonnen te spelen samen met m'n vader, die destijds in bandje speelde. Op m'n 15e een Fender Stratocaster anniversary gekocht, dit naar voorbeeld van mijn destijds grote idool Ritchie Blackmore.
De Strat heb ik nog altijd en Blackmore is nog altijd een van mijn favorieten.
Tot m'n 22e in diverse bandjes gespeeld. Maar dan krijg je een vriendin, trouwt en komen er kids waardoor er vervolgens weinig tijd overblijft naast je werk om ook nog serieus te kunnen blijven spelen.
Mijn zoon speelt inmiddels alweer een paar jaar gitaar waardoor ik ook weer de smaak te pakken heb gekregen. Nu ik wat meer tijd heb, heb ik de Strat uit z'n koffer gehaald en opnieuw begonnen. Moet zeggen valt vies tegen in het begin na zo'n lange tijd.
Inmiddels toch wel weer zover gevorderd dat ik samen met m'n zoon weer wat kan meespelen.
We proberen (dat proberen dat ligt dan meer aan mij) met z'n tweetjes dingen te spelen van o.a. Deep Purple, Scorpions, AC/DC, Pink Floyd e.d.

Tot zover een beetje m'n achtergrond en we zullen elkaar een keer tegenkomen op het forum.

Groetjes
Eric

Rizz
4 oktober 2013, 18:39
Welkom!

Dat is wel dik, een 33 jaar oude strat zomaar in de kast hebben liggen.. Zo zie je maar, dat bewaarzucht toch nog z'n voordelen heeft! :D

Veel plezier hier!

Duhsjaak
4 oktober 2013, 20:58
Nòg een verrassing: Als je nu bijvoorbeeld zo'n robot Les Paul koopt, waarop iedereen loopt te foeteren, heb je op je 81 een rete zeldzaam ding om op te spelen.
Niemand die hem nu koopt, dus dat wordt een vreselijk collectors item. En op je 81e zul je toch wel tijd hebben?

Welkom dus en ik zeg, bejaardenpartij of niet, alle macht aan de toekomstige, nog fijn spelende bejaarden.
Kick out the jams!
Vriendelijke groet, Gus

Officieel moet ik zo'n bericht vol zetten met smilies, maar ik weet nooit welke. Dus......

gitaarvrouwtje
4 oktober 2013, 22:24
Hahaha nou na gus, kun je nog maar 1ding zeggen
Welkom..
Welkom

Jah
Welkom

Dat zijn drie dingen..maar ik weet wel de smileys
:metal::jam::strat::lp::gitarist::zz::B

hefke
6 oktober 2013, 16:07
Welkom!

Dat is wel dik, een 33 jaar oude strat zomaar in de kast hebben liggen.. Zo zie je maar, dat bewaarzucht toch nog z'n voordelen heeft! :D

Veel plezier hier!

Ben blij dat ik 'm nooit heb weg gedaan. Maar nu denk ik toch was m'n bewaarzucht toch maar iets groter geweest. Destijds bijna alles verkocht omdat het in de weg stond en niet meer gebruikt werd, zoals een JCM800 met 2 marshall cabinets 4x12" speakers (model weet ik niet meer) en alle effecten.
Heb nu alleen nog een Yamaha B212 combo (was destijds oefenversterker) en een Ibanez Tubescreamer TS-808 uit '81 en uiteraard de '79-er Strat.
Omdat m'n zoon sinds kort in een band speel had dat spul mooi van pas kunnen komen. Nu sta ik echter voor de enerzijds leuke maar ook moeilijke en niet te vergeten dure opgave nieuw materiaal aan te schaffen.
Tips en suggesties zijn dus van harte welkom.