PDA

View Full Version : Ibanez tsa top



gitaarhaantje
3 oktober 2013, 19:40
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem, hopelijk heeft iemand een oplossing:

Allereerst de apparatuur:

Ibanez tsa 15 head
Orange 2x12 cab
Ibanez sz gitaar

Het probleem:
Als ik op het tubescreamer kanaal speel dan hoor ik naast het distorted geluid ook een clean geluid. Het is net alsof ik 2 versterkers naast elkaar heb staan, 1 met een cleane sound en 1 met een distorted sound. De impedantie van de cab is 16 ohm en deze aansluiting zit ook op de amp.

Iemand enig waar het aan zou kunnen liggen? Zou het misschien ook nog te maken kunnen hebben met de output van de gitaar?

Gr. Laurens

pasqual
3 oktober 2013, 22:20
Heb je dit al vanaf het begin of pas sinds kort?
Klinkt als dat het clean kanaal niet uit gaat op het moment dat je naar het TS (gain) kanaal gaat en dat ze beide naast elkaar aanstaan.
Als je naar het TS kanaal schakelt vanaf de versterker, dus zonder de footswitch, gebeurt dit dan ook?

gitaarhaantje
4 oktober 2013, 20:39
Ik heb het geprobeerd zonder pedaal en dan blijft het probleem hetzelfde... Voor de zekerheid heb ik m'n squire Stratocaster geprobeerd en daar heb ik het niet.... Kan het misschien toch iets met de output van mijn ibanez te maken hebben? ( ten slotte 2 humbuckers)

gitaarhaantje
7 oktober 2013, 20:20
Iemand nog andere suggesties?

pasqual
7 oktober 2013, 20:52
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het maar een vreemd verhaal dat dit voorkomt op de ene gitaar en de andere niet!

Dutch66
8 oktober 2013, 21:35
zelfs met 21 humbuckers op rij zou dit niet moeten uitmaken..

Heel gek verhaal, weet je heel zeker dat het met je Squier weg is??