PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker



JDB7
3 oktober 2013, 16:49
Ik ben aan het twijfelen om te veranderen van Amp Momenteel speel ik op een Marshall JCM 800 van 81 waar ik zeker te vreden over ben en die ik waarschijnlijk ook nooit weg zal gaan, maar ik zou meer veelzijdigheid willen, een JCM 800 is wel cool enzo vooral voor Classic Rock stuff, maar 1 kanaal nu ik heb een footswitch om naar clean te gaan en dat is gemakkelijk, Jcm 800 en de Orange zijn toch de beter voor Classic Rock denk ik, maar nu om verder te gaan ik zou een versterker willen die tot alles dient gelijk welke gengre zowel modern als Classic, lieft een versterker die ook goed klinkt in kleinere ruimtes.

Pop, Blues, Rock, Crunch, Metal (alle soorten metal om het makkelijk te houden)
(zou wel leuk zijn als hij toch beetje voicing meeheeft van een JCM 800).

zowel voor de muziek van vandaag tot de muziek van vroeger.

Volgende had ik in gedachten:

Engl Special Edition E670 EL34 of 6L6 (Voor deze ging ik gaan maar nog niet kunnen testen en natuurlijk test ik eerst iets voor ik het koop, andere zegge da het te compressed is).

Engl Savage (lekkere Crunch vindt ik persoonlijk, verder weinig ervaring mee).

Engl Blackmore

MARSHALL JVM410H (voor zwaare Metal vin ik hem minder klinken vergeleken met een Engl).

HUGHES KETTNER tri amp

Line 6 vin ik nie echt mijn ding mesa boogie ookal geprobeerd maar kweet nie welk type het was allezinds von ik het niet overtuigend genoeg.

Andere versterkers mogen gerust voorgesteld worden, alle reacties zijn welkom.

Alvast bedankt

arcane
3 oktober 2013, 17:17
Ik zou zeggen ga eens een Bogner alchemist uitproberen.

Jasper.
3 oktober 2013, 17:29
Misschien kun je ook met pedaaltjes werken? Veel zware metalen uit de jaren 80/90 komen juist van een JCM800 icm een distortion/overdrive pedaal.

JDB7
3 oktober 2013, 17:58
ik Heb een MXR 10 EQ, z wylde overdrive, Maxon, en tubescreamer T10, perfect voor old skool, maar modern, eigelijk wil ik het geluid uit mijn amp halen + kheb geen send return, reverb, noisegate, compressor/limiter, 50/100 Watt, zou gemakkelijk meegenomen zijn extra chanels, waardoor mijn pedalboard dan ook beperkter blijft, niets dan voordelen, nu JCM 800 sta bekend als de versterker voor classic rock en dan ben ik ook ergens bang voor hem te missen, dus doe ik hem zeker de komende jaren nie weg als ik een nieuwe heb.

JDB7
3 oktober 2013, 18:00
Zal ik zeker ook eens uitproberen ook al veel goeds over Bogner gehoord :D

Brum
3 oktober 2013, 18:12
Kunnen schakelen tussen (goed) clean en een ouderwetse Marshall scheur, waar je, zeker in combinatie met je tubescreamer met gemak ook een vette metal scheur waar je u tegen zegt uit kunt halen? Ik zeg Laney VH100R.

Goeie drie-kanaals bak met een rijk palet aan geluiden; Marshall 6100.

JaimeB
3 oktober 2013, 23:32
Marshall Jcm 2000 dsl (2kanaals)of 6100 (3kanaals)als je meer veelzijdigheid zoekt maar niet teveel wil afwijken van je marshall sound. JVM nog veelzijdiger, maar is mij persoonlijk teveel mogelijkheden .... keuzestress ;)

macwilliams
3 oktober 2013, 23:58
Al die ENGL amps die je noemt zijn goed maar het zijn geen marshall 800's
Maar als je het geluid richting de zwaardere metalen wilt hebben zonder daarbij op hoog volume te willen spelen dan is het echt wel een heel goede keuze.

De JVM die vond ik op de lage volumes wat krasserig klinken.

vulvasonic
4 oktober 2013, 01:31
Als ik denk aan een veelzijdige versterker kom ik vrijwel automatisch op Koch. Maar ja, dan heb je het ook niet over een lullig versterkertje. De prijs is er dan ook naar.

Henri H
4 oktober 2013, 09:53
Kleine ruimte: Mesa Boogie Stiletto. Klinkt goed op lage volumes, heeft JCM 800 karakter en klinkt wat "moderner" dankzij bold/spongy switch. Met het juiste pedaal ervoor kun je hem wellicht nog moderner laten klinken?
Ik vind hem beter dan b.v. een Marshall 6100, vooral clean is een stuk beter.

Verder zou je 's naar Diezel (Einstein of D-Moll?) kunnen kijken, en de Mesa Boogie RooadKing (lekker prijskaartje :D). Of die het ook goed doen in kleine ruimtes weet ik niet.

Die JCM 800 zéker niet wegdoen!!

JDB7
6 oktober 2013, 11:04
Ja kheb lang zitten twijfelen over de Dsl 2000 maar als je dan de amp vergelijk met een engl vindt ik het metal geluid dan beter bij engl das nu smaak verschil howja eigelijk ist simpel, Fender = blues, Marshall = Classic Rock, Engl = Metal, en zoveel keuzes van Amps dage er zot van komt :P haha, nuja versta mij nie verkeerd de 2000 is ook een prachtige amp

JDB7
6 oktober 2013, 11:13
Roadking stond mij ookwel aan eerlijk gezegt nu ja prijs tis een groot bedrag maarja eenmaal je tevreden bent over de amp heb je hem voor derest van je leven dus prijskaartje speelt nie echt een rol, kga hem allezinds keer testen als ik mij nie vergis heb je roadking 1 en 2 vraag mij af wat het verschil is en ja kzou graag weten of hij goed is in kleinere ruites ook daar heeft engl dan weer het voordeel maarja daar valt iets mee te doen :D