PDA

View Full Version : temperatuur



MikeDirnt
29 juni 2003, 15:17
Nu het weer warmer word, of eigenlijk al een tijdje is. Staat de zon weer lekker te bakken op me raam. Ik al een zon werend gordijn ervoor. Maar de temperatuur schommelt van rond de 19/20 tot in me middag 23/24 graden in mn kamer is dit al een te groot temperatuur verschil voor me basjes of kunnen ze het met gemak hebben ?

Ruud
29 juni 2003, 15:32
Dat kunnen ze wel hebben hoor, voordeel is natuurlijk ook dat de temperatuur in je kamer geleidelijk toe en afneemt... en zet je bas gewoon niet in de volle zon.. dan moet alles wel goed gaan..
Kijk wel uit als je je bas in een auto in de zon legt of in een aanhanger ofzo.. kan de temperatuur makkelijk oplopen tot 50 -60 graden..
Ik ken iemand die zijn Gibson bas te lang in een hete auto heeft laten liggen.. is de hals iets versprongen ofzo (langs de nerfstructuur van het hout), heeft ie er nu altijd een lastig randje in zitten waar je altijd overheen schuift.

MikeDirnt
29 juni 2003, 15:38
dat lijkt me zwaar vervelend. ik neem me bas liever ook niet mee in de auto. Alleen als het moet. Maar meestal in het busje is het niet extreem warm. maar mijn basjes kunnen lekker blijven staan gelukkig

bassopotmus
29 juni 2003, 20:57
neem, dat valt allemaal erg mee, zolang je maar geen extreme dingen laat gebeuren zoals indd die hete auto in de volle zon

AllodoX
30 juni 2003, 15:13
of je koopt een Status met grafiet nek die er geen last van heeft :razz: :razz:

FleaBass
1 juli 2003, 04:40
of een Modulus met een grafiet nek :wink: