PDA

View Full Version : Bitter was here!



Bitter
3 oktober 2013, 12:00
Hoi!

In de ontdekkingstocht in de wereld van gitaren kan een extra community nooit kwaad. Zodoende: mijn aanmelding!

Anderhalve maand geleden heb ik eindelijk een eind gemaakt aan het dubben over gitaarspelen: ik heb een Eastman AC120 Dreadnought aangeschaft en ben met behulp van teh interwebs begonnen met het spelen van akkoorden. Ik hoop uiteindelijk lekker gitaar te kunnen spelen over een jaar of wat. Zodra mijn vaardigheden zich uitbreiden wil ik nog een elektrische gitaar aanschaffen, maar dat is van latere 'zorg'.

Mochten jullie nog tips hebben voor fijne tutorials: die zijn altijd welkom! Ik zou wel lessen willen nemen, maar dat financiële aspect zit nog een beetje in de weg.

Cheerio!

Duhsjaak
3 oktober 2013, 21:11
Hi B
Hartelijk welkom! En al negen uur hier! Dan heb je al wat opgestoken hè? Al was het maar je haar.
En een extra community? Ik dacht in mijn eenvoud nog dat dit het enige was. Daar gaan je idealen.

Er loopt hier meer dan voldoende vernuft en goodwill rond. Een van de weinige clubs waar een politiek topic niet gelijk leidt tot bloed dat onder de drempel doorloopt.

Right, genoeg geluld. Neus rustig rond. Wij komen elkaar wel weer tegen.
In positieve zin dus.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
3 oktober 2013, 21:42
Welkom! Youtube is your best friends, plenty dat je via youtube kunt leren, wel goed om dan te bepalen wat je wilt leren, welke muziek wil je spelen etc
Wil je gewoon nummers spelen en zo al lerend verder komen dan staan er zat goede tutorials op youtube soms zelfs met gratis tab er bij
Tik in beginner guitar en hoppaaaaa
:)

Martin_
3 oktober 2013, 21:49
Welkom. Mocht je hem nog niet zijn tegengekomen: kijk op op Justin guitar (http://www.justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php) voor een gestructureerde lesopbouw. (stukje naar beneden scrollen.) Mocht je met vragen zitten, stel ze gerust op dit forum onder "speeltechnieken en theorie". Have fun!:noob:

Bitter
4 oktober 2013, 17:48
Bedankt voor het warme welkom! Justin guitar was ik nog niet tegen gekomen, die zal ik zeker meenemen in mijn leerweg. Met Google en Youtube en ook gewoon via tabs leer ik steeds meer bij.

En een extra community... Welja, gaandeweg leer ik steeds meer gitaarliefhebbers kennen. Dat zijn al communities op zich. Dus door me ook nog eens bij een online 'community' te voegen hoop ik nog meer te weten te komen. Ik heb zo'n vermoeden dat dat wel goed gaat komen. :D

gitaarvrouwtje
4 oktober 2013, 17:51
Absoluut! Het is een goede plek om uit te wisselen, ook als t niet over gitaren gaat
En steun kun je ook nog krijgen :) super toch zo n gitaristen nest