PDA

View Full Version : Rocken eighties style, Aria bassen.



Wouter J
29 juni 2003, 14:44
Bij een recente "Opgraving" kwam iemand naar me toe met een Aria pro 2 SB 1000 bas met de vraag of ik wat meer over deze bassen kon vergaren, ik wist hem to vertellen dat Cliff Burton van Metallica, John Taylor van Duran Duran en Henny Vrienten van Doe Maar er op speelden maar veel meer kon ik hem niet zeggen.

Ik wou even weten wat jullie van deze bassen vinden.

http://www.bassclef.freeserve.co.uk/sb1.jpg

emielow
29 juni 2003, 14:49
mooi ding!

ik weet dat ze ook 2 lespaul bassen hebben, daar hek een keer een stuk over gelezen in de stage ofzo, mooie dingen nooit wat over kunnen vinden op internet. jammer

Lize
29 juni 2003, 16:54
Ontzettend mooi ding om te zien. Loopt de hals ook echt door of lijkt dat maar zo? 'k Heb verder geen idee over de kwaliteit hoor, maar op z'n looks zou ik 'm zo willen hebben..

Wouter J
29 juni 2003, 19:35
Ontzettend mooi ding om te zien. Loopt de hals ook echt door of lijkt dat maar zo? 'k Heb verder geen idee over de kwaliteit hoor, maar op z'n looks zou ik 'm zo willen hebben..


De hals loopt inderdaad door en hij klinkt erg diep.

De Teng
29 juni 2003, 20:06
Ik heb een TSB350 uit 1982... ietsje anders model, persoonlijk vind ik deze hierboven mooier eigenlijk. Maar die van mij is bedeeld met hoerenrood-doorschijnend-hout. :D Wat het element betreft is het (ook op de foto trouwens) een reversed P-element in een enkele behuizing. Deze is breder, maar ietsje minder lang. Bij mij komt er een Bartolini MM (serie/parallel en single coil schakelbaar) in met een vintage J in de halspositie. Als het dan niet een killer is, weet ik het ook niet meer.

http://www.warande.uu.nl/%7Ebgall/images/tsb350andme.jpg

De Teng
30 juni 2003, 10:23
Ik wou even weten wat jullie van deze bassen vinden.


Ik vind hem super..... spacing is wel smal trouwens! Maar dat went en eigenlijk is het best handig.

Wouter J
30 juni 2003, 11:00
Bij mij komt er een Bartolini MM (serie/parallel en single coil schakelbaar) in met een vintage J in de halspositie. Als het dan niet een killer is, weet ik het ook niet meer.

Wat is het eigenlijk met die combinatie, bij Knooren komen we steeds vaker bassen met dat tegen.

De Teng
30 juni 2003, 11:33
Die combi kun je bijna alles mee... Stingray kruising met de Jazz. Blend knop en smullen maar!

Groove M@n
30 juni 2003, 13:45
Zo Teng, mooi ding man!

FleaBass
1 juli 2003, 04:36
ja, ziet er echt mooi uit :)

bassopotmus
1 juli 2003, 10:19
ja is net als een lakland set-up, door de spiltable MM kan je bv. J-J, MM, en MM+J dus je hoeft niet zoals mij met 2 bassen te gaan slepen.

Natuurlijk zal het niet volledig een jazz simuleren, simpel omdat die split geen echte jazz element is, en het is actief neem ik aan??

Maar ik zie zeker voordelen in zo'n pu config, ook een PJ is goed, kan je p-bassen met een extra j.

De Teng
1 juli 2003, 11:02
Nee, gewoon passief. De toon zal wel anders worden, i.v.m. de gestandaardiseerde afstanden bij een MM en een J-bas. Dit element zit ietsje meer naar de brug dan de pickup op een P-bass, dus ik ben eigenlijk erg benieuwd. Wordt meer een rockbass dan een knor volgens mij, maar slappen lijkt me dat het super op dat ding moet zijn. Ga maar na: MM element beetje mixen met de J eventueel.... binnenkort is ie klaar, al loop ik dat al wekenlang te preken... :-?

John P
5 juli 2003, 14:38
Zijn fantastische basgitaren, hoor. Indertijd beter dan de Fenders. En ja, die doorlopende hals was in de mode, toen. Ibanez Musicians uit die tijd hebben dat ook. Dat zijn trouwens ook klasbakken! Wil er nog steeds eentje hebben, maar je ziet ze weinig. En als ik er een zie is het geld op! 'Tis ook altijd wat! Maar als je zo'n Aria kunt kopen voor een schappelijke prijs: meteen doen.

De Teng
6 juli 2003, 12:48
Ik heb die van mij nog gekregen ook! :D

Op marktplaats staat er een SB600 geloof ik voor 450 euro, klinkt niet gek.