PDA

View Full Version : Tijd voor een pedaal: Overdrive v.s. booster!



GuitarL91
30 september 2013, 17:18
Ik breng steeds meer tijd op mijn gitaar door en de tijd is rijp om mijn eerste pedaal (nou ja, naast een looper dan) aan te schaffen. Ik ben al een tijdje opzoek maar ik heb er de tijd voor uitgetrokken om een impulsaankoop te voorkomen. Ik heb dus wel een redelijk idee waar ik naar toe wil, maar toch graag jullie hulp!

Goed, wat zoek ik? Ik ben opzoek naar een pedaal om solo's of improvisaties wat beter naar voren te laten komen en om wat afwisseling in mijn geluid te creëren. Ik speel over een Blackstar HT5R, alleen voor thuisgebruik. Het overdrive kanaal doet z'n werk, maar ik heb hem standaard op een hoge gainsetting staan voor mijn techniekoefeningen. De hele tijd mijn settings veranderen omdat ik of een nummer speel, of oefeningen doe vind ik niet optimaal. Een pedaaltje moet dus uitkomst bieden.

Ik ben op zoek naar een pedaal die mijn geluid van wat meer bite/crunch/sparkle kan voorzien. Het moet waarschijnlijk een booster of een (lichte) overdrive worden. Vreemd genoeg maken boosters dus een kans terwijl ik eigenlijk niet op zoek ben naar een volume boost, de Blackstar gaat hard genoeg :). De TC Electronics Spark Booster heeft echter ook een mooie gain; niet too much.

Ik ben niet van de zware oversturing en dat kan ik dus eventueel wel uit het overdrive kanaal halen. Ik zoek dus een pedaal die wat meer bite/crunch/sparkle creëert om voor wat afwisseling in gitaargeluid te zorgen. Sommige boosters lijken geschikt, alhoewel ik dus eigenlijk niet een boost in volume nodig heb. Een overdrive is zeker ook een goede mogelijkheid, maar wel een subtiele overdrive.

Zoals gezegd ben ik wel fan van de TC Electronic Spark Booster. Deze kan ik echter niet testen omdat hij niet in de buurt wordt verkocht. De volume boost heb ik dus vreemd genoeg niet echt nodig, meer de gain settings op het pedaal. Jullie thought op de overdrive vs booster? Enig advies voor een pedaal? Voorkeur gaat uit naar een makkelijk werkbaar pedaaltje :)

Gitaren
- Fender 72 Telecaster Deluxe (HH)
- PRS SE EG (SSS)

tommus42
30 september 2013, 17:45
Een overdrive plus boost:). De boost om de ingangstrap wat verder te pushen, de overdrive voor een extra 'smaakje'.
Ben zelf zeer tevreden met een Carl Martin hot drive 'n boost, maar MXR heeft er ook één, waar iedereen de drive van uitkotst, maar dat betekent waarschijnlijk een iets andere kleur dan de CM, die wel héél netjes klinkt (als een buizenversterker). Of een (clean)boost, de Behringer met twee bands eq is gebaseerd op de Nobels, veelzijdig ding: trebleboost of bassboost kan allebei met het ding.

the sure thing
30 september 2013, 19:10
Koop NOOIT maar dan ook NOOIT de MXR CAE MC-402.

FruscianteFan
30 september 2013, 19:10
Je zegt het zelf al herhaaldelijk: omdat je toch al met veel oversturing speelt, is een clean boost altijd meer gain en niet of nauwelijks meer volume. Daarbij zou je misschien kunnen denken aan een treble boost om de boel wat helderder te krijgen?

GuitarL91
30 september 2013, 19:23
Je zegt het zelf al herhaaldelijk: omdat je toch al met veel oversturing speelt, is een clean boost altijd meer gain en niet of nauwelijks meer volume. Daarbij zou je misschien kunnen denken aan een treble boost om de boel wat helderder te krijgen?

Ik speel juist niet zo veel met oversturing. Ik heb mijn overdrive kanaal wel ingesteld met veel gain omdat ik dan goed kan horen of ik veel bijgeluiden heb of niet ;)

FruscianteFan
30 september 2013, 19:25
hm, dat vind ik apart. Als het puur is om te oefenen, zou ik juist zo clean mogelijk spelen met flink volume om zo goed mogelijk te horen wat je doet.

GuitarL91
30 september 2013, 19:31
hm, dat vind ik apart. Als het puur is om te oefenen, zou ik juist zo clean mogelijk spelen met flink volume om zo goed mogelijk te horen wat je doet.
Ik ben momenteel bezig met mijn linkerhandtechniek en synchronisatie met de rechterhand. Ik doe oefeningen met metronoom en wil van mijn bijgeluiden af. Via die oefeningen leer ik mijn vingers zo goed mogelijk neer te zetten om bijgeluiden te minimaliseren. Hoe meer oversturing, hoe sterker bijgeluiden hoorbaar zijn toch?

Tijdens het doen van oefeningen heb ik mijn nieuwe pedaaltje dus niet nodig.

tommus42
30 september 2013, 19:48
Koop NOOIT maar dan ook NOOIT de MXR CAE MC-402.
Ken hem niet, maar waarom niet?

Martijn-w
30 september 2013, 20:18
Z.Vex SHO zou ik aanraden.

Mitch
30 september 2013, 21:15
Ik heb je post twee keer gelezen, maar ik begrijp één ding niet zo goed. Je wil minder wisselen van settings voor als je oefent of een nummer speelt, maar bedoel je dan dat je het drivekanaal met minder gain wil gaan instellen en met het pedaal een tandje wil kunnen bijschakelen? OF wil je 'm juist op dikke gain laten staan en dan 'opfrissen' met een pedaal? Dat laatste zou namelijk vrij onlogisch zijn, tenzij je 'm gaat knijpen met een EQ (zowel qua volume als met een paar frequenties).
Maar goed, als je een lichte drive zoekt die wat extra helderheid kan geven maar ook bijna clean kan zijn dan vind ik de Hardwire SC2 een absolute prijs/kwaliteitwinnaar. Toonregeling is zeer effectief en kan van clean, via randje, naar crunch of nog verder dan je amp kan.

GuitarL91
30 september 2013, 21:28
Ik heb je post twee keer gelezen, maar ik begrijp één ding niet zo goed. Je wil minder wisselen van settings voor als je oefent of een nummer speelt, maar bedoel je dan dat je het drivekanaal met minder gain wil gaan instellen en met het pedaal een tandje wil kunnen bijschakelen? OF wil je 'm juist op dikke gain laten staan en dan 'opfrissen' met een pedaal? Dat laatste zou namelijk vrij onlogisch zijn, tenzij je 'm gaat knijpen met een EQ (zowel qua volume als met een paar frequenties).
Maar goed, als je een lichte drive zoekt die wat extra helderheid kan geven maar ook bijna clean kan zijn dan vind ik de Hardwire SC2 een absolute prijs/kwaliteitwinnaar. Toonregeling is zeer effectief en kan van clean, via randje, naar crunch of nog verder dan je amp kan.

Optie twee bedoel ik inderdaad niet. Ik zoek meer een pedaal die vooral mijn cleane kanaal ondersteunt en van wat meer ballen kan voorzien. Wat dat betreft zit ik meer te denken aan een subtiele overdrive.

arjanb01
30 september 2013, 22:19
In jouw geval een tube screamer zoals een Ibanez of maxon od 808. Schijnt ook een geweldig ding te zijn die meer mids geeft en het geluid strakker maakt waardoor je beter door de mix komt. Voor je cleane kanaal krijg je dan een licht randje en stel je je lead kanaal op half gain in, en je trapt de booster aan dan weet je niet wat je hoort!

Mitch
30 september 2013, 22:19
O dus toch. In dat geval heb ik weinig aan mijn eerdere post toe te voegen :)

GuitarL91
30 september 2013, 22:30
Thanks so far. Hier nog wel een aardig filmpje als vergelijkingsmateriaal: http://www.youtube.com/watch?v=W5fXapM7uJE

Lexvandoef
30 september 2013, 22:41
Ik weet niet wat je budget is, maar kijk ook een naar een Fulltone OCD of het goedkopere kloontje daarvan, de Mooer Hustle Drive. Die gebruik ik sinds kort als medium gain drive, maar ook low-gain kan hij prima aan. Hij heeft ook genoeg output (vind ik icm mijn amps) om volume te kunnen bosten met de gain laag. Misschien eens het proberen waard?

Een Okko Diablo kan dat trucje ook goed vind ik, eveneen mijn HBE Big D, maar die zullen beide wel een beetje buiten je prijsklasse zitten :P.

GuitarL91
30 september 2013, 22:55
Ik weet niet wat je budget is, maar kijk ook een naar een Fulltone OCD of het goedkopere kloontje daarvan, de Mooer Hustle Drive. Die gebruik ik sinds kort als medium gain drive, maar ook low-gain kan hij prima aan. Hij heeft ook genoeg output (vind ik icm mijn amps) om volume te kunnen bosten met de gain laag. Misschien eens het proberen waard?

Een Okko Diablo kan dat trucje ook goed vind ik, eveneen mijn HBE Big D, maar die zullen beide wel een beetje buiten je prijsklasse zitten :P.

De Fulltone Fulldrive 2 staat zeker op het lijstje om getest te worden! Zo op het eerste gezicht is het een kanshebber. Binnenkort maar eens met mijn gitaar langs, over dezelfde amp spelen en pedaaltjes testen :)!

Lexvandoef
30 september 2013, 23:22
De Fulltone Fulldrive 2 staat zeker op het lijstje om getest te worden! Zo op het eerste gezicht is het een kanshebber. Binnenkort maar eens met mijn gitaar langs, over dezelfde amp spelen en pedaaltjes testen :)!

Nee nee nee :P. Je hebt mij niet goed begrepen. Ik had het over de Fulltone OCD!!! Niet over de fulldrive, dat ding ken ik maar vind ik 3x niks. Krijg je een beetje een gekke gecrompressede dunne tone uit. Echt niet doen!!!

Probeer alsjeblieft de OCD ipv de fulldrive!

GuitarL91
30 september 2013, 23:30
Nee nee nee :P. Je hebt mij niet goed begrepen. Ik had het over de Fulltone OCD!!! Niet over de fulldrive, dat ding ken ik maar vind ik 3x niks. Krijg je een beetje een gekke gecrompressede dunne tone uit. Echt niet doen!!!

Probeer alsjeblieft de OCD ipv de fulldrive!
Duidelijk. De OCD heeft in ieder geval een stuk meer gain. Ik vind wat compressie wel fijn overigens. Maar een dunne tone?

Lexvandoef
30 september 2013, 23:35
Duidelijk. De OCD heeft in ieder geval een stuk meer gain. Ik vind wat compressie wel fijn overigens. Maar een dunne tone?

Ja hij heeft meer gain dan een fulldrive, maar het mooie is (vind ik dan), het hele gain bereik is bruikbaar! Van 0 gain (als boost dus, klein beetje kleuring) naar vette medium gain, het is bruikbaar en werkt goed. En erg fijn dynamisch :). Met wat meer gain ook meer compressie maar het drukt niets in elkaar, het blijft mooi open en vet.

Ik kan zelf gewoon niet zoveel met de fulldrive, mijn bandgenootje heeft hem en vroeg mij hem eens in te stellen hoe ik het fijn vind (hij heeft niet zulke goede oren aan zijn kop...). Uiteindelijk heb ik wel iets kunnen vinden, maar ik vond het geluid erg dun worden en in het doosje blijven hangen. Het bloeit nergens mooi op ofzo, voegt eigenlijk niets toe aan je geluid om het mooier of vetter te maken, maar duwt het ineen en verklein je hele range vond ik. Ik kan het er in ieder geval niet op.

GuitarL91
30 september 2013, 23:48
Ja hij heeft meer gain dan een fulldrive, maar het mooie is (vind ik dan), het hele gain bereik is bruikbaar! Van 0 gain (als boost dus, klein beetje kleuring) naar vette medium gain, het is bruikbaar en werkt goed. En erg fijn dynamisch :). Met wat meer gain ook meer compressie maar het drukt niets in elkaar, het blijft mooi open en vet.

Ik kan zelf gewoon niet zoveel met de fulldrive, mijn bandgenootje heeft hem en vroeg mij hem eens in te stellen hoe ik het fijn vind (hij heeft niet zulke goede oren aan zijn kop...). Uiteindelijk heb ik wel iets kunnen vinden, maar ik vond het geluid erg dun worden en in het doosje blijven hangen. Het bloeit nergens mooi op ofzo, voegt eigenlijk niets toe aan je geluid om het mooier of vetter te maken, maar duwt het ineen en verklein je hele range vond ik. Ik kan het er in ieder geval niet op.

Thanks voor de heldere uitleg! Zo blijkt maar weer dat smaak heel persoonlijk is. Ik wil daarom echt pedaaltjes naast elkaar horen. Jouw input neem ik in ieder geval mee!

Mitch
1 oktober 2013, 13:02
De Fulldrive heeft veel fans, net als de Tubescreamer waar hij duidelijk op gebaseerd is. Maar vooral op gecompresste amps als een Blackstar HT5 moet je daar niet aan willen, dan wordt de boel nog verder plat gewalst.

Brum
1 oktober 2013, 13:13
Ligt er aan wat je wilt. Als je je gain strakker wilt en je palmmutes vetter, dan zou ik het wel proberen met een tuebscreamer. Je dynamiek wordt er inderdaad niet beter op, dat is wat je inlevert.

Kim Wilson
1 oktober 2013, 13:26
Ik weet niet hoor, maar ik denk precies hetzelfde als FruscianteFan in zijn eerste post. Als je techniekoefeningen wilt leren, moet je de zooi niet dichtsmeren met bergen gain. En verder: Fulltone OCD is een heerlijke overdrive. Overal goed bruikbaar en de LP-HP switch maakt hem nog veelzijdiger.

GuitarL91
1 oktober 2013, 14:15
Ik weet niet hoor, maar ik denk precies hetzelfde als FruscianteFan in zijn eerste post. Als je techniekoefeningen wilt leren, moet je de zooi niet dichtsmeren met bergen gain. En verder: Fulltone OCD is een heerlijke overdrive. Overal goed bruikbaar en de LP-HP switch maakt hem nog veelzijdiger.

Ik ben het in algemene zin wel met je eens hoor! Echter, onder techniekoefeningen versta ik nu vooral oefeningen om mijn vingers zo optimaal neer te zetten om bijgeluiden te minimaliseren. Bijgeluiden zijn overstuurt eenmaal beter te horen, vandaar dat ik er wat gain opzet!

kassie
1 oktober 2013, 14:20
ligt eraan wat voor gain... ik vind nuances in plectrumaanslag, scratches en valse noten veel beter te horen met een directe amp, die op clean staat afgesteld. Maar houdt er wel van om wat af te wisselen.

Over de drive... sweet baby overdrive van Joyo? zit ik momenteel op te gassen.

Tabula Rasa
1 oktober 2013, 15:58
OCD is een gaaf ding. Zelf ben ik momenteel helemaal gek van de BYOC OD2. Maar die moet je dan wel zelf in elkaar knutselen. Is feitelijk een Tubescreamer met een LPB

joh@ndederde
1 oktober 2013, 17:05
Ja hij heeft meer gain dan een fulldrive, maar het mooie is (vind ik dan), het hele gain bereik is bruikbaar! Van 0 gain (als boost dus, klein beetje kleuring) naar vette medium gain, het is bruikbaar en werkt goed. En erg fijn dynamisch :). Met wat meer gain ook meer compressie maar het drukt niets in elkaar, het blijft mooi open en vet.

Ik kan zelf gewoon niet zoveel met de fulldrive, mijn bandgenootje heeft hem en vroeg mij hem eens in te stellen hoe ik het fijn vind (hij heeft niet zulke goede oren aan zijn kop...). Uiteindelijk heb ik wel iets kunnen vinden, maar ik vond het geluid erg dun worden en in het doosje blijven hangen. Het bloeit nergens mooi op ofzo, voegt eigenlijk niets toe aan je geluid om het mooier of vetter te maken, maar duwt het ineen en verklein je hele range vond ik. Ik kan het er in ieder geval niet op.

Volgens mij is de versterker waarop de Fulldrive op wordt gebruikt ook bepalend of het goed klinkt. Ik gebruik hem om een Peavey Classic 50 4x10 en hij klinkt geweldig, op kanaal 1 clean met een randje en op kanaal 2 vette toon met goede mids. Nu moet ik wel zeggen, ik gebruik altijd de minst "tubescreamer-like" instelling, namelijk de "compCut" mode. In de "vintage" of de "flat-mids" mode klinkt ie inderdaad als een platte pannenkoek met gestolde appelstroop.

GuitarL91
3 oktober 2013, 22:42
Vandaag even een Okko Diablo (plus versie) geprobeerd over mijn eigen amp. Het is erg goed bevallen! De amp klonk gelijk veel ruimtelijker en het geluid leefde veel meer! Morgen even in de winkel wat pedaaltjes uitproberen:cheerup:

Kakihara
4 oktober 2013, 12:29
ligt eraan wat voor gain... ik vind nuances in plectrumaanslag, scratches en valse noten veel beter te horen met een directe amp, die op clean staat afgesteld. Maar houdt er wel van om wat af te wisselen.

Over de drive... sweet baby overdrive van Joyo? zit ik momenteel op te gassen.

Heb ik. Is mijn altijd-aan-pedaaltje. Behoorlijk aanslaggevoelig, en die mate van gevoeligheid kan je dan nog es regelen met de Focus-knop. Werkt fantastisch als je zonder plectrum speelt. Lijkt meer op een kruisbestuiving van een TS met de Sweet Honey van Mad Professor dan een rechtstreekse kopie van die laatste (al was dat oorspronkelijk misschien wel eerder de bedoeling, een kloon zijn van...).

kassie
4 oktober 2013, 12:42
Heb ik. Is mijn altijd-aan-pedaaltje. Behoorlijk aanslaggevoelig, en die mate van gevoeligheid kan je dan nog es regelen met de Focus-knop. Werkt fantastisch als je zonder plectrum speelt. Lijkt meer op een kruisbestuiving van een TS met de Sweet Honey van Mad Professor dan een rechtstreekse kopie van die laatste (al was dat oorspronkelijk misschien wel eerder de bedoeling, een kloon zijn van...).

Ja ik heb ook een homebrew TS met de keeley baked mod. En hij is goed, maar snoept toch wat bas weg. Nu speel ik bijna altijd met de gain van de amps. En wil ik soms gewoon nog een klein beetje extra gain erin pompen. Maar wel dat het muzikaal en dynamisch blijft. Heb toch het idee dat de TS iets mist... wordt te gecompressed of zoiets. Dus ik dacht, wellicht een Sweet Baby, vooral low gain settings klinken erg 'Dumble achtig' op diverse youtube vids, en das precies wat ik zoek. Hoe is dat bij jou?

Kakihara
4 oktober 2013, 14:11
Naar mijn mening zijn het juist die low gain settings waarin de Sweet Baby uitblinkt, erg veel gain heeft dat ding overigens niet: verder dan hardere rock ga je niet gaan. Dynamiek te over en in het geheel niet compressed, in mijn oren. Ik merk wel dat ik meer met de volume- en toonknop van mijn gitaar speel, bij slagstukjes worden staan ze allebei op 8, solo voluit. En dumble-achtig? Tja, ik ken dat 'typische dumblegeluid' niet zo. En dat hangt volgens mij ook nog eens af van de versterker waar je het pedal voor zet.

Lexvandoef
4 oktober 2013, 14:57
Vandaag even een Okko Diablo (plus versie) geprobeerd over mijn eigen amp. Het is erg goed bevallen! De amp klonk gelijk veel ruimtelijker en het geluid leefde veel meer! Morgen even in de winkel wat pedaaltjes uitproberen:cheerup:

Wise choice young grasshopper ;)

kassie
4 oktober 2013, 15:22
Naar mijn mening zijn het juist die low gain settings waarin de Sweet Baby uitblinkt, erg veel gain heeft dat ding overigens niet: verder dan hardere rock ga je niet gaan. Dynamiek te over en in het geheel niet compressed, in mijn oren. Ik merk wel dat ik meer met de volume- en toonknop van mijn gitaar speel, bij slagstukjes worden staan ze allebei op 8, solo voluit. En dumble-achtig? Tja, ik ken dat 'typische dumblegeluid' niet zo. En dat hangt volgens mij ook nog eens af van de versterker waar je het pedal voor zet.

Wat jij omschrijft moet ik dus precies hebben.


http://www.youtube.com/watch?v=fs7LgaiH0QQ

De dumble sound bestaat natuurlijk niet, maar dit is een eind in de richting. Ik zet het voor een Overtone Special en Silver Jubilee in parallel.

Tommeke90
4 oktober 2013, 18:29
Ik heb zelf ook een TS met de keeley baked mod, en zou ook graag een 2de drive pedaal hebben.
Was ook de OCD en de Sweet Honey Overdrive aan het overwegen. Kan nog iets totaal anders worden.
Volg dit topic dus op de voet

Kakihara
4 oktober 2013, 19:27
Wat jij omschrijft moet ik dus precies hebben.


http://www.youtube.com/watch?v=fs7LgaiH0QQ

De dumble sound bestaat natuurlijk niet, maar dit is een eind in de richting. Ik zet het voor een Overtone Special en Silver Jubilee in parallel.

Dat kan je wel benaderen met een SB.

GuitarL91
6 oktober 2013, 18:43
En we hebben een winnaar!
Korte versie: het is de Mad Professor Sweet Honey Overdrive geworden.

Langere versie: Vandaag gingen mijn vader en ik op pad om te kijken voor een pedaaltje! Als eerst hadden we de Spark Booster uitgeprobeerd. Helaas stond er geen Blackstar amp, dus toen is ie uitgeprobeerd over een H&K Tubemeister 18. We konden niet een echt goede basissound vinden, wat voor het testen van pedalen natuurlijk niet lekker is. De Spark Booster voegde heel veel hoog toe en inderdaad wel die 'sparkle', maar ik kon de juiste set ups niet vinden om tot aanschaf over te gaan. Omdat er een heel T.C. Electronics pedalboard stond opgesteld, hadden we gelijk de MojoMojo overdrive uitgeprobeerd en dit kwam meer in de buurt van een sound waar ik blij van word. De focus moest dus inderdaad naar overdrives verlegd worden. Toen hebben we nog even de OCD Fulltone en de Maxon OD808 ingeprikt, maar het juiste pedaaltje zat daar niet bij. Nogmaals, de basissound was verre van optimaal dus geheel betrouwbaar zijn de ervaringen niet, maar je moet wat hé.

Op naar de volgende winkel waarvan ik wist dat zij in ieder geval mijn amp hadden en wat andere pedalen. De eerste ronde besloten we de Mad Professor Sweet Honey Overdrive, de OCD Fulldrive 2 Mosfet en de OCD Fulltone te proberen. Als eerst sloten we de SHOD aan, mijn vader speelde een paar noten en we keken elkaar aan en zeiden: "de zoektocht is over, die andere hoeven we niet meer te proberen". Natuurlijk nog even doorgespeeld op de SHOD en hij beviel dus heel goed.

Daarna probeerde we de OCD Fulltone, deze heeft de meeste gain van de drie. Het was niet waar ik naar opzoek was. Als laatste van de drie plugten we de OCD Fulldrive 2 Mosfet in. Het pedaaltje beviel erg goed en bood wat meer mogelijkheden dan de SHOD (kom ik zo op). De sound is echt goed, maar vergeleken met de SHOD iets minder karakteristiek. Om een zo goed mogelijk beeld te vormen, hebben we de SHOD en FD2M een aantal keer om de beurt aangesloten en de SHOD maakte mij het meest blij. Hij maakte mij zelfs zo blij, dat er geen ander pedaaltje meer geprobeerd hoefde te worden.

Ok, hoe klinkt hij?

It's all in the name; ik ben er van overtuigd dat er geen betere naam verzonnen kon worden voor dit pedaal die de karakteristieken zo goed weergeeft. Het is een heerlijk subtiele overdrive die voor een lekkere laag zoete honing zorgt.:loveserenade:. Een overdrive voor pussy's? Nee hoor ;)! De gain is inderdaad niet extreem en de mogelijkheden qua geluid zijn enigszins beperkt. MAAR! Wat hij doet, doet hij extreem goed! De SHOD kleurt het geluid iets, maar op een hele subtiele en aangename manier. Ik ben er zeer content mee! Er zijn genoeg reviews online te vinden (o.a. van Musicradar) dus mocht je een SHOD overwegen, check 'm out!

De zoektocht is voorbij (voorlopig dan ;)). Bedankt voor jullie input!

Mitch
6 oktober 2013, 21:29
Goed op weg jongen. De kwaliteit van je pedalen is al hoger dan dat van je amp. Je hebt nog een mooie weg te gaan :D

GuitarL91
6 oktober 2013, 22:06
Goed op weg jongen. De kwaliteit van je pedalen is al hoger dan dat van je amp. Je hebt nog een mooie weg te gaan :D
Bedankt, ik doe mijn best ;). Het pedaaltje schijnt heel makkelijk te verteren te zijn voor een amp, dus je weet maar nooit :hide:. Voorlopig heb ik nog heel veel te leren, dus alle aandacht kan weer op het spelen gericht worden!

Pepe
6 oktober 2013, 23:12
Ik heb een paar jaar de Sweet Honey veel gebruikt en nog steeds is ie een gewaardeerd familielid maar inderdaad, hij pakt net even teveel laag weg voor een all star status als clean booster. Ik heb wel het idee dat ie op een Fender amp like zich het beste thuis voelt maar wat hierboven gezegd werd over zijn clone als dumble like, not even close. Maar voor rootsty Americana met je volumepot van je gitaar is het een champ. Gefeliciteerd, jaren van plezier.

GuitarL91
7 oktober 2013, 20:22
Ik heb een paar jaar de Sweet Honey veel gebruikt en nog steeds is ie een gewaardeerd familielid maar inderdaad, hij pakt net even teveel laag weg voor een all star status als clean booster. Ik heb wel het idee dat ie op een Fender amp like zich het beste thuis voelt maar wat hierboven gezegd werd over zijn clone als dumble like, not even close. Maar voor rootsty Americana met je volumepot van je gitaar is het een champ. Gefeliciteerd, jaren van plezier.

Dat stemt bij tevreden, een mooi vooruitzicht! Bedankt!