PDA

View Full Version : HNGD Gibson Les Paul R8



SBe
30 september 2013, 17:02
Enkele dagen geleden kunnen kopen, beetje onverwacht maar de prijs was juist en ik kon ze niet laten voorbij gaan...
Snel mij 1993 LP standard verkocht en deze keer geen raar verhaal of zo - gewoon iemand die deze verkocht om hem een nieuwe wagen te kunnen kopen - moest daarmee nogal snel weg.
Mijn zoektocht naar de ultieme LP lijkt voorbij te zijn, op het eerste zicht :soinnocent:

Een Gibson Custom Shop 1958 RI in faded tabacco burst, een plain top.
Een jaar oud, inclusief brown custom shop case en alle documenten.
Enkel de originele knoppen vervangen door amber ipv gold, past beter bij deze burst.

Ik ben normaal nogal snel om de standard pickups te vervangen, geen idee welke hier in zitten, maar ze zijn niet-normaal-goed. Wat een mooie vintage sound.
Vanavond repetitie, we zijn benieuwd!

Pics:

http://i40.tinypic.com/x5p0go.jpg

http://i44.tinypic.com/2vkxa8g.jpg

Met haar nieuwe zus (die te koop zal komen)
http://i39.tinypic.com/feqrky.jpg

Gerard1793
30 september 2013, 17:13
Wauw, wat een fantastische burst!

nickofzo
30 september 2013, 17:50
Misschien wilt Slash wel die goldtop .. hij zocht er toch één ;)
nee haha mooie plank. je hoereert er wat vanaf met je gitaren.. ze mogen er optisch allemaal ook echt wel wezen.

soundbound
30 september 2013, 19:37
Ja, dat is wel een hele mooie! Gefeliciteerd ermee!

arjanb01
30 september 2013, 19:55
Lekker dit, ooit wil ik een r8 kopen. Het enige dat me tegenhoudt is de dikke hals en het gewicht. Ik neem aan dattie massief is?

macwilliams
30 september 2013, 20:07
Ja, die is ook mooi.
Sneu voor die goldtop, nu al weer op de schoplijst. De deur gewezen als een leproos... What a sad happy new guitar day this is for one particular guitar.

Had die Gt nou een '50 hals?

Midwolda
30 september 2013, 20:32
Nah, wat een mooi Paultje nou weer...
die wint het wel met ongeveer een vliegveldlengte verschil van die andere! :ok:

En dat ik gek ben op plaintops met een burst
en goldtops eigenlijk niks aan vind
heeft daar niets mee te maken...

:soinnocent:

access
30 september 2013, 20:59
Mooie gitaar. Gefeliciteerd!

Venlonaer
30 september 2013, 21:36
Mooie Les Paultjes!

SBe
30 september 2013, 23:32
Lekker dit, ooit wil ik een r8 kopen. Het enige dat me tegenhoudt is de dikke hals en het gewicht. Ik neem aan dattie massief is?
Thanks!
Boddy is inderdaad massief, de hals valt heel goed mee - is redelijk dik maar speelt zeer lekker!
Het gewicht is 4,145kg. Wat niet zo heel veel is voor een LP.
Net 2,5 uur op gespeeld en toch geen last gehad van het gewicht.

SBe
30 september 2013, 23:37
Ja, die is ook mooi.
Sneu voor die goldtop, nu al weer op de schoplijst. De deur gewezen als een leproos... What a sad happy new guitar day this is for one particular guitar.

Had die Gt nou een '50 hals?
Tja, had het ook niet echt gepland.. Er kan maar iemand anders blij mee zijn. Ik zou ze wel willen houden maar daar ik nog een Smitty in bestelling staan heb zou het wel wat te gek worden op 2 weken tijd. Dus binnen enkele dagen nog een HNGD...

Die Gold Top heeft inderdaad een 50's nek, idem als de R8.

macwilliams
30 september 2013, 23:53
Gaaf, nog eentje er achteraan.
Ik ben wel dol op die '50 style hals. Als je een slimtapered '60 hals gewend bent dan is het wel even wennen.
Het is voor mij nu ik eraan gewend ben een fijn type hals.

Tel even op

1x setje P90
1x 50's nek
1x Goldtop
----------------
Über vette gieter!

Henri H
1 oktober 2013, 00:36
Mooie gieter!

vulvasonic
1 oktober 2013, 03:43
Wat een ONWAARSCHIJNLIJK MOOIE GITAAR!!!
Het gekke is dat van alle grote, bekende, meest verkochte, meest iconische, meest tot de verbeeling sprekende en meest gewilde gitaarmodellen, de Les Paul (in deze meest bekende verschijning) het enige model is waar ik nog nooit van gedroomd heb om te willen hebben. Op de één of andere manier heeft die me nooit aangetrokken. En TOCH zit ik iedere keer weer met grote bewondering te kijken naar de prachtige verschijning die deze gitaar is. Want de Les Paul is en blijft een schoonheid om te zien. En die van jou is ontegenzeggelijk één van de mooiste Les Pauls die ik in de laatste maanden gezien heb.
Misschien moet iemand me gewoon eens een paar weken opsluiten met enkel en alleen een hele mooie en goede Les Paul, mijn Vox AC30 en enkele van mijn meest gebruikte effecten. Het kan haast niet anders of ik ben volledig om. :D

:eek:

Bij nader inzien is dat waarschijnlijk helemaal geen goed idee. Ik weet hoe ik ben. Als ik uit pure liefde mijn zinnen heb gezet op een gitaar, dan MOET en ZAL ik er eentje hebben ook. En ik blijf dan chagrijnig tot ik 100% zeker weet dat het me gaat lukken.

Mijn geluk in dezen is dat ik geen enkele reden heb om jaloers te zijn en dat ik gewoon mee kan genieten met de grote vreugde die jij nu moet voelen voor jouw ongelofelijk mooi rockicoon. VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE GEILE PLANK!!!
:cheerup: :cheerup: :cheerup:

SBe
1 oktober 2013, 11:50
Wat een ONWAARSCHIJNLIJK MOOIE GITAAR!!!
Het gekke is dat van alle grote, bekende, meest verkochte, meest iconische, meest tot de verbeeling sprekende en meest gewilde gitaarmodellen, de Les Paul (in deze meest bekende verschijning) het enige model is waar ik nog nooit van gedroomd heb om te willen hebben. Op de één of andere manier heeft die me nooit aangetrokken. En TOCH zit ik iedere keer weer met grote bewondering te kijken naar de prachtige verschijning die deze gitaar is. Want de Les Paul is en blijft een schoonheid om te zien. En die van jou is ontegenzeggelijk één van de mooiste Les Pauls die ik in de laatste maanden gezien heb.
Misschien moet iemand me gewoon eens een paar weken opsluiten met enkel en alleen een hele mooie en goede Les Paul, mijn Vox AC30 en enkele van mijn meest gebruikte effecten. Het kan haast niet anders of ik ben volledig om. :D

:eek:

Bij nader inzien is dat waarschijnlijk helemaal geen goed idee. Ik weet hoe ik ben. Als ik uit pure liefde mijn zinnen heb gezet op een gitaar, dan MOET en ZAL ik er eentje hebben ook. En ik blijf dan chagrijnig tot ik 100% zeker weet dat het me gaat lukken.

Mijn geluk in dezen is dat ik geen enkele reden heb om jaloers te zijn en dat ik gewoon mee kan genieten met de grote vreugde die jij nu moet voelen voor jouw ongelofelijk mooi rockicoon. VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE GEILE PLANK!!!
:cheerup: :cheerup: :cheerup:

Thanks man, ik dacht er net zo over tot ik een echt goede LP in mijn handen kreeg.. Instant GAS aanval, niets meer aan te doen :mmmm:

Kim Wilson
1 oktober 2013, 12:25
Mooi, zo'n plain top, en al helemaal met deze burst! Gefeli!!

Kim Wilson
1 oktober 2013, 12:27
Nah, wat een mooi Paultje nou weer...
die wint het wel met ongeveer een vliegveldlengte verschil van die andere! :ok:

En dat ik gek ben op plaintops met een burst
en goldtops eigenlijk niks aan vind
heeft daar niets mee te maken...

:soinnocent:
Qua persoonlijke GAS heb ik liever die Goldtop, vooral vanwege de P90's. Maar zo'n plaintop, mmmmmmmmh...

humbucker
1 oktober 2013, 12:50
Hopla! Mooi ding :)

Gefeliciteerd!

wireman
6 oktober 2013, 05:17
Je durft gewoon niet meer op die goldtop te spelen he?!.. hij werd te heet... een hijgende franse belg in den natte nek... snel wegdoen en wat anders scoren.. :seriousf:

(of heb je relatieproblemen?.. daar zijn andere fora's voor he?! :hide: )

SBe
7 oktober 2013, 00:40
Je durft gewoon niet meer op die goldtop te spelen he?!.. hij werd te heet... een hijgende franse belg in den natte nek... snel wegdoen en wat anders scoren.. :seriousf:

(of heb je relatieproblemen?.. daar zijn andere fora's voor he?! :hide: )

Ik denk dat je niet goed weet wat te vertellen, als je niet weet over wat je spreekt zwijg je beter. Er wordt hier op het forum veeeeeeel meer van gemaakt dan dat het uiteindelijk allemaal is.
Voor mij ook de laatste keer dat ik een achtergrondverhaal deel, wat een oooh zooo stoere praat allemaal.

Verder zeer tevreden met men R8, en ja, die ligt me meer dan de R6.
Gitaren van veel geld dus verkoop ik de R6 weer voor hetzelfde bedrag dat ik er zelf voor gaf.
Geen relatieproblemen, geen andere zever, ik kan/wil gewoon niet alles gaan houden.

(Die hijgende Franse Belg is ondertussen al eens langs geweest met zijn ES335 die hij ook verkoopt... Dus zo "dramatisch" is het allemaal niet hoor, vinden de meeste hier vast zeer spijtig.)

macwilliams
7 oktober 2013, 07:32
Ik denk dat je niet goed weet wat te vertellen, als je niet weet over wat je spreekt zwijg je beter. Er wordt hier op het forum veeeeeeel meer van gemaakt dan dat het uiteindelijk allemaal is.
Voor mij ook de laatste keer dat ik een achtergrondverhaal deel, wat een oooh zooo stoere praat allemaal.

Verder zeer tevreden met men R8, en ja, die ligt me meer dan de R6.
Gitaren van veel geld dus verkoop ik de R6 weer voor hetzelfde bedrag dat ik er zelf voor gaf.
Geen relatieproblemen, geen andere zever, ik kan/wil gewoon niet alles gaan houden.

(Die hijgende Franse Belg is ondertussen al eens langs geweest met zijn ES335 die hij ook verkoopt... Dus zo "dramatisch" is het allemaal niet hoor, vinden de meeste hier vast zeer spijtig.)
Kalm, maak je niet druk. Je hebt gewoon twee mooie, jaloersmakende gitaren.
Ik vind het juist tof dat er een verhaal aan zit al is het niet echt een leuk verhaal.
En die hijgende Belg heeft gewoon last van kortademigheid van het halen van de tram.

Die goldtop jonge.... :mmmm:

Ontspan :ok:


Draadmans is ons nog foto's schuldig, we hebben een ultimatum gesteld en die heeft hij laten verstrijken.
Hij zegt dat hij een zwarte custom heeft gekocht, ik kan ook zoveel zeggen.

Speeddemon
7 oktober 2013, 09:28
Prachtige gitaar, en dat terwijl ik normaal niet zoveel met plaintops heb (mijn Burny Tobacco Burst LP Custom was al jaren geleden naar een zeker bekende death/thrash gitarist uit 't oosten van het land gegaan) en meer met flamed tops.
Maar deze lijkt echt iets te zeggen met z'n uiterlijk; alsof je de drank en de rook er al bij kan ruiken. ;-)
Proficiat!

Agent_Smith
7 oktober 2013, 12:18
Prachtige gitaar, en dat terwijl ik normaal niet zoveel met plaintops heb (mijn Burny Tobacco Burst LP Custom was al jaren geleden naar een zeker bekende death/thrash gitarist uit 't oosten van het land gegaan) en meer met flamed tops.
Maar deze lijkt echt iets te zeggen met z'n uiterlijk; alsof je de drank en de rook er al bij kan ruiken. ;-)
Proficiat!

Ik heb dat juist andersom. Ik heb weinig met flametops (al heb ik ze wel) en juist wel met plaintops. Quilted tops zijn helemaal totaal niet mijn smaak.

Maar OT: Woww!! Wat een prachtige LP! Congrats!

Majmun
7 oktober 2013, 16:00
Very nice :)