PDA

View Full Version : Eigen stukje



arnoldtims
30 september 2013, 14:38
Op zoek naar een mooie cleane sound op mijn strat. Slagje ingespeeld (lijkt achteraf verdomt veel op Another Brick In The Wall ) en er wat overheen gespeeld.
Vind het zelf een mooie sound ondanks dat je de aanslag ook een beetje hoort.
Wat vinden jullie ervan en is het de moeite waard om het wat uit te bouwen tot een volledig stuk.
https://soundcloud.com/arnoldtims/eigen-stukje

Cageman
30 september 2013, 14:52
Ik was toevallig al aan het afwachten wanneer dit topic zou beginnen.
Je geluid is weer verbeterd. Solo komt er goed bovenuit, maar de backing klinkt ook helder. Daarnaast mooi dat echt hoorbaar is dat je op een strat speelt. Je spel mag er ook zijn. Ondanks dat je geen technisch ontzettend moeilijke dingen speelt, hou je het toch spannend. Daar hou ik wel van. Ik zou het uitbouwen.

:soul:

Loeters,

Merijn

arnoldtims
30 september 2013, 15:02
Bedankt voor je commentaar. Ik moet idd me ook eens gaan wagen aan wat andere toonladers en licks, zit zo vast in het pentatoniche. Maar hoezo zat je te wachten? of kan je zien dat er een topic in de maak is

Cageman
30 september 2013, 15:04
Bedankt voor je commentaar. Ik moet idd me ook eens gaan wagen aan wat andere toonladers en licks, zit zo vast in het pentatoniche. Maar hoezo zat je te wachten? of kan je zien dat er een topic in de maak is

Ik bedoelde met technisch meer snelheid en virtuositeit. Pentatonisch spelen is niet raar toch?! Ik zag hem toevallig net verschijnen op SoundCloud. Vandaar. :hippie:

arnoldtims
30 september 2013, 15:12
Ach zo. Ben ook wel bezig om wat sneller licks te leren spelen, oefen nu 1 van Bonamassa. Daar moet ik mijn pink bij gebruiken maar die doet nog niet wat ik wil naar jaren verwaarloost te zijn. Mijn vingers hebben er zo wie zo een hekel aan om snel te gaan, ik weet als ik dat wil kunnen weer net als vroeger uren moet oefenen.:(

Duhsjaak
1 oktober 2013, 07:06
Het errug virtuoze vind ik persoonlijk vaak te veel leunen op techniek. Het heeft vaak iets rusteloos.
Ik hou wel van melodieuze dingen die een beetje ademen. Dat is naar mijn smaak je sterke punt.

In plaats van me zorgen maken over wat dan ook, zou ik mijn sterke punt proberen verder te ontwikkelen.

En ik zou een keer een post plaatsen met een eind, in plaats dat het nipped in the bud, midden in een melodie lijn wordt afgekapt.

Dracht'n rules. Go Go Go Timsie!
Tara, Gus

arnoldtims
1 oktober 2013, 13:28
Je hebt helemaal gelijk Gus. mijn stukjes zijn vaak onaf en eindigen abrupt.De meeste opnamen van mij zijn oefenstukjes die in mijn oren redelijk gelukt zijn. Ik moet toegeven dat ik nogal snel dicht sla als ik voor mensen moet spelen. Dat gebeurt dus ook als ik wat inspeel waarvan ik weet dat anderen het gaan beluisteren, voel me dan niet vrij en dingen mislukken dan snel.
Als ik weer wat vaker met anderen speel verdwijnt het gelukkig wel wat.

Rickenbender
1 oktober 2013, 16:17
Vindt het erg relaxed klinken doet me een beetje aan JJ Cale denken.:ok:

Harald
1 oktober 2013, 16:43
Grote hamvraag, wat wil je uitbouwen? Nu heb je een jam op één of twee akkoorden. Geen kop, geen staart, en geen lijn. Een akkoordenschema is geen nummer. Het solospel is prima. snel of niet is een keuze, net als het wel of niet klooien met dertig toonladders. Maar om er wat van te maken moet je toch met iets van een thema op de proppen komen. Dat is me hier nog niet echt opgevallen. Hoeft niet moeilijk of ingewikkeld te zijn. Het moet wel blijven hangen... dat is dan meestal weer wel lastig :(

arnoldtims
1 oktober 2013, 17:47
Hele goede opmerking. Zat er nog een tijdje naar te luisteren en kon niet bedenken wat er van te maken. Ik heb eigenlijk alleen nog maar een sfeertje.
Mijn idee is nu om aan het einde power cords er in te gooien met wat drive wat dan over gaat naar een spetterend herkenbaar thema op het refrein, wat idd niet erg makkelijk is. Vind het maar moeilijk hoor componeren. Wil het nu toch wel eens proberen om een nummer te maken en niet alleen wat te soleren.

Stratman70
14 oktober 2013, 13:53
Het klinkt wel goed, maar denk ook aan je timing, daar valt nog in te winnen. Goeie sound.

Duhsjaak
16 oktober 2013, 22:21
Hi A
Zowel Harald als ook anderen stellen in wezen de vraag: Wat zijn je sterke punten. Wat van je gitaarspel wil je tot ontwikkeling brengen.

Laat iemand drie dingen maken. En vanuit Calvinisme/opvoeding (vul maar in) gat diegene als op de automatische piloot poetsen en schaven.

Ik pleit er niet voor het eerst voor om dat niet te doen. Je poetst nooit (!) aan je beste prestatie. Je poetst altijd aan iets dat leuk lijkt, maar onder de maat is.

Ik vind dat doodzonde van alle crea energie.
Zo ongeveer iedereen is ervan overtuigd dat je talent hebt en een mooie toon. Als ik dat dat zou lezen over mijn werk en ik zou op zoek zijn naar een verbeterpunt, dan zou ik mij zeker niet richten op mijn zwakke punten, maar op mijn sterke punten.

Een vriendinnetje is Olympisch kampioen hardlopen. Denk je nou echt dat ze zich met korfballen bezig gaat houden, alleen omdat 'daar nog wat verbeterpuntjes liggen'? Dat geloof je toch zelf niet? Dat gelooft geen hond.

En toch doet iedereen het. Zonde! Die tijd en energie kun je steken in iets nieuws.
Stokpaardje? Zeker.
Maar maakt het gegeven 'stokpaardje' het verhaal minder waar?

Ik denk het niet.

Mooie toon, mooi verhalende manier van spelen. Ik vind dat ik daar apetrots op zou zijn.
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
17 oktober 2013, 13:38
Dank Stratman en je hebt gelijk dat de timing wat of is, ter verdediging kan zeggen dat ik met sommige licks opzettelijk wat met de timing zat te spelen.
Maar het moet wel blijven lopen en soms lukte dat dus niet.

Ja Gus ik weet dat het een stokpaardje van je is en ik denk dat je ook wel gelijk hebt.
Toch vind ik dat ik mezelf wel moet dwingen om nieuwe zaken aan te leren.
Ik heb de gitaar jaren in de hoek laten staan en met de registratie op dit forum weer wat actiever geworden.
Maar ik ben een ontzettende luie gast en heb de neiging om alleen maar de dingen te spelen die ik al ken. Daardoor verlies ik ook vaardigheden. Ik moet mezelf dus wel dwingen om ook nieuwe zaken te gaan leren wil ik niet achteruit boeren maar nog wat vorderingen maken.
Ik ken bv heel veel kleine stukjes van nummer maar doordat ik moeilijke gedeeltes van een nummer altijd oversloeg, maar heel weinig volledige nummers.
Toch denk ook wel te weten waar mijn sterke punten liggen. en zal geen energie steken in zaken die ik niet interessant vind, zoals hele snelle metal licks.

En oh ja Gus je hebt wel gelijk dat de meeste stukjes abrupt eindigen maar in sounds heb ik ook 2 stukken geplaatst die wel een kop een staar hebben. Wou dit toch even gezegd hebben;)