PDA

View Full Version : Peavey Valveking 20..... wanneer komt ie?



muziekschuur
30 september 2013, 11:11
Peavey heeft op NAMM 2013 de VALVEKING MKII voorgesteld. Een 20 watt head en combo, een 50 watt en een 100 watt. Deze hebben een buizen beschermingscircuit een DI en/of USB.

Ik heb hier interesse in. Echter zie ik ze nergens.

http://assets.peavey.com/download.cfm?file=/images/large/118344_19319.jpg&name=ValveKing_II_Micro_Head_-_Front.jpg

http://assets.peavey.com/download.cfm?file=/images/large/118344_25546.jpg&name=ValveKing_II_Micro_Head_-_Back.jpg

Features
Two EL84 and three 12AX7 tubes
Patented Microphone Simulated Direct Interface (MSDI™) with ground lift and speaker defeat
Speaker output with impedance switch
TSI™ tube monitoring with LED pass/fail indicator lights
Vari-Class™ variable Class A simulation control
Microphone Simulated USB Recording output
3 band EQ
Buffered effects loop
Reverb with level control
Gain/volume boost on lead channel
Two independent channels
Footswitch input
Weight Unpacked: 14.59 lb(6.62 kg)
Weight Packed: 18.01 lb(8.17 kg)
Width Packed: 10.6"(26.924 cm)
Height Packed: 17.4"(44.196 cm)
Depth Packed: 11.1"(28.194 cm)

pasqual
30 september 2013, 11:58
Bax-shop heeft een tijdje geadverteerd met de nieuwe Valveking 2 serie maar zonder prijsopgave en exacte leverdatum. Na een paar weken waren ze ineens weg van de website. Komt mij over als een leveranciers/distributie probleempje/meningsverschil. Ik zie ze verder ook niet bii Thomann en Musicstore. Misschien komen ze wel helemaal niet naar Europa? Quality control error?
Wel jammer, ik was erg benieuwd naar de 50 watt combo.

muziekschuur
30 september 2013, 12:10
Ik vermoed dat veel zaken nog Valvekings hebben staan.... Maar da's een gok mijnerzijds geheel ongefundeerd. Wel zie ik dat Thomann geen Valvekings meer heeft en ongetwijfeld rekening houdt met ..... de komst van de MKII ?

fff checken....

Nope Musicstore heeft nog valvekings MKI in het assortiment...

pasqual
30 september 2013, 13:06
En ze zijn ook een stuk duurder dan een paar jaar geleden dus waarschijnlijk verkopen ze nog goed genoeg? Dan ben je bezig met jezelf uit de markt te prijzen als je te vlot met een nieuw model komt.

muziekschuur
30 september 2013, 14:11
Kan allemaal.... Maar deze 20 watter is toch voor een nieuwe markt voor Peavey.... In de 20 watt range hebben ze geen aanbiedingen nu.... (qua buizen).... En de versterker heeft allerlei goodies aan boord die het een hit kunnen maken (gezellig via een koptelefoon een lekker buizen geluid..... )

Tankman
12 oktober 2013, 13:35
Die nieuwe Valveking lijn komt in Januari uit. Heb eergisteren nog met Peavey gebeld erover.

muziekschuur
12 oktober 2013, 14:00
Top Tankman!!

pasqual
12 oktober 2013, 14:38
Konden ze ook al iets over de prijs?

Tankman
13 oktober 2013, 10:54
Konden ze ook al iets over de prijs?

De 20 watt head wordt €499,-. De rest weet ik even niet meer uit mijn hoofd. Moet ik van de week op het werk opzoeken.

De enige misser is een gebrek aan een matching 112 of 212 cabinet.

pasqual
13 oktober 2013, 14:25
Dan zal de 50 watt combo al makkelijk op zo'n €600,00 uitkomen. Ongeveer een 3 jaar geleden kocht je de eerste 50 watt combo voor zo'n €400,00. Maar dit kan ook de adviesprijs zijn natuurlijk dus nog even wachten hoe Musicstore en Thomann de prijzen gaan stellen, de rest volgt dan vanzelf....

Tankman
13 oktober 2013, 22:13
De prijzen die ik door heb gekregen zijn niet de adviesprijzen, maar de straatprijzen waar ze ook daadwerkelijk voor verkocht gaan worden. De 50 watt combo ging iets van €729,- kosten ofzo. Ze zijn niet te vergelijken met de oude Valvekings en hebben veel meer features.

muziekschuur
15 oktober 2013, 12:30
Door de auto bias leven je buizen langer en met al die features zijn centen waard! Koopje eigenlijk als je ziet wat je uitgeeft als je e.e.a. los koopt!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

pasqual
15 oktober 2013, 14:32
Ben benieuwd naar hoe die gaat klinken. Als ie al eens minstens zo klinkt als de eerste serie, komt dat wel goed.

Tankman
15 oktober 2013, 15:17
Ben benieuwd naar hoe die gaat klinken. Als ie al eens minstens zo klinkt als de eerste serie, komt dat wel goed.

Ik denk niet dat ze hetzelfde zullen klinken als zijn voorgangers. Deze zijn namelijk geheel ontworpen door Paul Stevens, het brein achter Trace Elliot, Trace Acoustic en menig Budda Amps.

grayfink
23 oktober 2014, 20:38
Iemand die hem heeft? Ik heb wel interesse. Na mijn bandje heb ik mijn Blackstar HT60 verkocht. Daarvoor had ik een Valveking 112.
De 3-kanaals HT60 had niet zoveel meerwaarde over de 2-kanaals VK die met zijn boostfunctie feitelijk hetzelfde kon. Ik heb toen een Fender Mustang II aangeschaft, prima apparaatje. Toen ik weer bij een projectje betrokken raakte heb ik die verkocht voor 100€ en voor een paar tientjes meer een Mustang III via marktplaats aangeschaft (Met de II kwam ik volume te kort).
Zit nu weer in een echt bandje en heb een 4-knops footswitch voor de Mustang aangeschaft, maar op flink volume krijg ik er toch geen mooie vloeiende overdrive uit, wordt gauw schel/krasserig. Ik mis echt de dynamiek van buizen.
Volgens mij heb ik aan 20 watt genoeg, bij optredens met een PA komt er toch een microfoon voor. Mijn valveking I ook nooit voor meer dan de helft open gehad. De 20 watt heb je al voor 350 tegenwoordig en de 50 watt voor 400€.

arjanb01
24 oktober 2014, 05:06
Waarom geen tweedehandse valveking 1 voor 200-250? Hou je centjes over voor pedaaltjes?

Ace 1.15.19
24 oktober 2014, 06:05
Wanneer gaat Peavey wat aan dat verschikkelijke logo doen?

Man... :stop:

grayfink
24 oktober 2014, 08:00
Ik zit al een tijdje rond te kijken, maar vind ze tweedehands niet op marktplaats. :confused: Logo kan ik mee leven. :D

Speeddemon
26 oktober 2014, 11:21
Iemand die hem heeft? Ik heb wel interesse. Na mijn bandje heb ik mijn Blackstar HT60 verkocht. Daarvoor had ik een Valveking 112.
De 3-kanaals HT60 had niet zoveel meerwaarde over de 2-kanaals VK die met zijn boostfunctie feitelijk hetzelfde kon. Ik heb toen een Fender Mustang II aangeschaft, prima apparaatje. Toen ik weer bij een projectje betrokken raakte heb ik die verkocht voor 100€ en voor een paar tientjes meer een Mustang III via marktplaats aangeschaft (Met de II kwam ik volume te kort).
Zit nu weer in een echt bandje en heb een 4-knops footswitch voor de Mustang aangeschaft, maar op flink volume krijg ik er toch geen mooie vloeiende overdrive uit, wordt gauw schel/krasserig. Ik mis echt de dynamiek van buizen.
Volgens mij heb ik aan 20 watt genoeg, bij optredens met een PA komt er toch een microfoon voor. Mijn valveking I ook nooit voor meer dan de helft open gehad. De 20 watt heb je al voor 350 tegenwoordig en de 50 watt voor 400€.
Ik weet niet in wat voor band je speelt, maar in mijn heavy rock/metal bands liep ik met 20W (Engl Ironball) en een 2x12 (Vintage 30+WGS ET-65, best efficiënte speakers dus) eronder echt op m'n tenen. Channel volume op 8, Master op 6 (heel veel harder/luider wordt het daarna niet meer).

grayfink
26 oktober 2014, 11:41
Nou, dat is een coverbandje, ruigste nummers zijn White Room en Born to be wild.
50+ gesettelde brave burgermannetjes die Born to be Wild spelen :D Ik weet niet of ironie of sneu het het juiste woord is.Maar goed, de 20 watt El84 combo spreekt me op een of andere manier meer aan dan de 6L6 50 watt.

grayfink
27 oktober 2014, 10:11
Zonder er eentje in het wild gezien te hebben de 20 watt El84 combo besteld. 338€ bij Musicstore. Ik vind dat niet overdreven duur.
Volgende dillemma: pedalen of multieffect. :???:

arjanb01
27 oktober 2014, 10:58
Hangt ervan af wat je wil. Gemak is pedaaltjes, weinig tapdansen en veel programmeren is multi fx.
Al moet ik zeggen dat de tc nova system erg gebruiksvriendelijk is en nieuw ook niet duur, tweedehands rond 250 eu.

muziekschuur
27 oktober 2014, 13:53
Die Zoom pedaaltjes hebben vanalles (ook tuner) en je kunt meerdere effecten achter elkaar schakelen. Ook de Pandora Stomp van Korg is een aanrader....

http://static.bax-shop.nl/images/resized/629/1349949/450x450/Zoom_Multistomp_MS-50G_digitaal_multi-effectpedaal_voor_gitaar_angled.jpg

http://static.bax-shop.nl/images/resized/520/1378474/450x450/korg_pandora_stomp_px_st_01_angle.jpg

Wil je analoge pedaaltjes, dan heeft je versterker alle overdrive wensen al vervuld. Dan is een phase90 pedaaltje denk ik het handigst.... Om mee te beginnen. En een TS9.

grayfink
27 oktober 2014, 14:47
Ik heb nog een wah, een ts9 achtige bad monkey, en een Behringer Vintage Phaser die ondanks het merk niet verkeerd klinkt en ook nog eens true bypass is. Een delaytje er bij en dan kom ik een heel end.
Ook een tijdje een Line 6 M9 gehad, vond ik een fijn apparaat.
In een coverbandje zijn die soundjes wel fijn. Ik weet nog niet wat ik doe, in elk geval bedankt voor de suggesties. Ik ga ze allemaal joetjoeben.

muziekschuur
27 oktober 2014, 14:56
Dan zou ik meer aan een gevoerde hoes voor de amp denken, een koffer voor je gitaar, dozen voor je effecten of goede snoeren. Want dan heb je wel een beetje alles voor een stevige basis....

Er komen ook nog extentie cabjes van Peavey.... Altijd fijn om je versterker wat hoger te krijgen en iets meer bas uit de versterker te halen in bandverband...

grayfink
27 oktober 2014, 17:24
Ghehe, beide Gibsons en beide Fenders zijn voorzien van koffers, pedalcase is er ook nog. Ik ben een prutser, maar geen beginner.

muziekschuur
27 oktober 2014, 17:53
Done deal..... Goooooeeeeeeed!!!!!

Nou, alvast ontzettend veel plezier met je aanwinst. Dat komt vast helemaal goed. Ik ben erg benieuwd of Revalver ook meegeleverd wordt. Dat zou het wel heel compleet maken.

grayfink
28 oktober 2014, 16:43
Snelle jongens, daar in Keulen.

http://i70.photobucket.com/albums/i113/grayfink/8A658347-1585-4CE1-AD4B-93E8FBFBC1A0_zpsz0n5yhuk.png (http://s70.photobucket.com/user/grayfink/media/8A658347-1585-4CE1-AD4B-93E8FBFBC1A0_zpsz0n5yhuk.png.html)

grayfink
28 oktober 2014, 18:08
En thuis gelijk uit de verpakking gescheurd en hij klinkt lekker....
Net nog een koerier aan de deur met de footswitch. Die is nergens meer op voorraad maar Westerhaven had nog een demo liggen.
Wat een feest :)
20 watt zal in een metalband te weinig zijn maar hij gaat knetterhard.

muziekschuur
28 oktober 2014, 22:14
https://www.youtube.com/watch?v=lYYUJ3sBteY

Deze is dan wel weer leuk omdat dit toch een idee geeft wat dit ampje kan... En ik geloof met een extra cabinet dat ie best mee komt in een band...

grayfink
29 oktober 2014, 00:25
Ook zonder extra cabinet wel hoor, bij een wat groter optreden staat er toch een PA en word je gemiked. Nooit anders meegemaakt. :)
Ik ben er wel blij mee, morgen de oefenruimte in. :rockon:

arjanb01
29 oktober 2014, 07:11
In m'n beleving is het verschil tussen 6l6 en el34 dat 6l6 wat opener klinkt en el 34 pitten wat ronder, ook erg mooi vooral op volume.
El84 buizen klinken vergeleken met die andere 2 wat scheller, rauwer en glaziger. Zo ervaren mijn oren het.

muziekschuur
21 januari 2015, 16:02
Nu heb je hem sinds Oktober. Hoe kijk je nu tegen deze amp aan? Kreeg je er nog software bij voor de USB aansluiting?

fredjuh
21 januari 2015, 16:10
In m'n beleving is het verschil tussen 6l6 en el34 dat 6l6 wat opener klinkt en el 34 pitten wat ronder, ook erg mooi vooral op volume.
El84 buizen klinken vergeleken met die andere 2 wat scheller, rauwer en glaziger. Zo ervaren mijn oren het.

Leuke bevinding. :) Nu vraag ik me heel erg af of je dit baseert op de klank van de versterkers waar deze buizen meestal inzitten of dat je de buizen in hetzelfde circuit hebt beluisterd. maakt nogal verschil. :)

muziekschuur
15 mei 2015, 20:37
Nog eigenaren van de Valveking 20 die hun bevindingen willen delen?

grayfink
19 juni 2015, 01:00
Nu heb je hem sinds Oktober. Hoe kijk je nu tegen deze amp aan? Kreeg je er nog software bij voor de USB aansluiting?
Ik lees het nu pas. :D
Met de USB aansluiting en CD niets gedaan. En momenteel doe ik er helemaal niets mee want hij is kaduuk.
Paar weken geleden deed hij ineens niets meer. Een techneutvriend heeft hem uit elkaar getrokken, kon eigenlijk niets vinden, deed het gewoon bij hem. De buisvoetjes nagesoldeerd, enige research leerde hem dat dat een zwak punt was en dat er wel eens haarscheurtjes in de print zaten daar. Zag er verder netjes en strak uit van binnen vond hij.
Enfin, de versterker deed het weer. Maar woensdagavond repeteren en het ding was weer dood. :angry:
Hij staat inmiddels weer bij de techneutvriend. En net nu aanstaande zaterdag en de zaterdag er op twee keer opgetreden moet worden in het dorp hier. Voor mij de enige twee optredens die er toe doen dit jaar.
Kan een Cube lenen of zoals woensdagavond de mixer out van mijn Bad Monkey. Tja...

Hij is inmiddels weer leverbaar zie ik en er is iets geks met de prijs aan de hand:
http://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-and-Basgitaar/Peavey-ValveKing-II-20w-Combo-Versterker/X90?origin=product-ads&utm_campaign=PLA+Shop+-+Peavey&utm_medium=vertical_search&network=google&adgroup=PLA+Shop+-+Peavey&merchant_id=9717153&product_id=43092d7&product_country=NL&product_partition_id=83179297813&gclid=CjwKEAjw2ImsBRCnjq70n_amv14SJAChXijNDXD-2FxJFt41TxFIRAdO3iE_uth-y6t9nNhoC7NrrhoCN5rw_wcB

Bax: http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/peavey-valveking-ii-combo-20

Musicstore: http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Peavey-Valve-King-MKII-Combo-20-/art-GIT0029861-000

pasqual
19 juni 2015, 08:01
Minder dan een jaar oud en nu al kaduuk. Kan natuurlijk altijd en zegt niets over de algemene kwaliteit. Probleem kan exemplarisch zijn. Maar je had toch nog garantie?

grayfink
19 juni 2015, 10:13
Ja, maar opsturen naar Duitsland is ook gedoe en prijzig en ik had en heb veel vertrouwen in mijn vriend.
Ben ook bang dat met een vaag probleem als dit hij ongerepareerd retour komt, omdat hij op het moment van testen misschien wel werkt.

grayfink
20 augustus 2015, 17:39
Anyhow, vier weken geleden toch opgestuurd. Kostte niets, nadat ik een melding had had gemaakt bij Musicstore, kreeg ik een retourformulier en een UPS barcode die ik op de verpakking moest plakken. Op mijn werk laten inpakken en ingeleverd bij een UPS servicepoint hier in het dorp. Vanmiddag kreeg ik bericht dat hij gerepareerd was. :)

Maar what the fuck is er met die prijzen aan de hand? Nadat ze slecht leverbaar werden gingen de laatsten er bij Music Store uit voor 338€. De 50 watt versie iets duurder. Ze zijn weer leverbaar en nu bij Bax en Music Store voor 907€
Huh? Heh? Wat?

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/peavey-valveking-ii-combo-20

Inmiddels had ik een hotrod III aangeschaft, die mij prima bevalt. Denk dat ik de VK toch maar verkoop nu. Wel met dikke winst. :D

BorisA
20 augustus 2015, 23:04
...
Maar what the fuck is er met die prijzen aan de hand? Nadat ze slecht leverbaar werden gingen de laatsten er bij Music Store uit voor 338€. De 50 watt versie iets duurder. Ze zijn weer leverbaar en nu bij Bax en Music Store voor 907€
Huh? Heh? Wat?



Laatste stuiptrekkingen van peavey lijkt me. Proberen toch nog wat geld binnen te krijgen.
Inderdaad belachelijke prijzen voor matige versterkers.
Ik heb zelf al bijna 20 jaar een classic 30, super spul, onverslijtbaar (zelfs nog de originele lampen erin).

Een klein jaar terug een VK microhead 20 gekocht, en dat was toch echt HEEL wat minder (krakende pots e.d. Op een nieuwe versterker ???). Vroeger waren ze (relatief) goedkoop maar goed.
Een jaar geleden goedkoop maar meeeh. Nu duur en meeeh.

Maar de prijsstijging maakt inderdaad dat je zonder verlies van je spul afgeraakt :-)

Joost de Ruig
20 augustus 2015, 23:13
Ik zocht voor mijn Peavey Valveking 112 (prima buizenbakkie!) laatst een footswitch en omdat ze in Europa geen distributeur meer blijken te hebben (......) werd ik naar de website in USA verwezen. Die stuurden mij naar een Shop in GB, die stuurden mij naar een andere Shop in GB en die verwezen mij naar o.a. Bax. Als je echter onderdelen zoekt, kunnen ze daar nix leveren. Uiteindelijk via Marktplaats achter een onderdelenhuis gekomen en na 2 maanden wachten kreeg ik te horen dat ze met 2-3 maanden levertijd inderdaad onderdelen kunnen leveren.

Ik snap niets van de marketingstrategie van zo'n merk. Daarmee hef je jezelf zo ongeveer op lijkt mij.

BorisA
20 augustus 2015, 23:31
Joost,
http://www.thomann.de/be/lead_foot_fs2.htm
zal denk ik wel werken. Heb je wel geen leds.

pasqual
21 augustus 2015, 00:39
Hoi Joost, zo'n beetje ieder footswitch met 2 knoppen werken op deze versterker. Kijk wel even welke soort. Je hebt die van Behringer en Bugera die werken met microswitches.....die werken dus niet. Maar bijvoorbeeld de Marshall en Hughes&Kettner footswitches met twee knoppen en stereo jack doen het gewoon.

Joost de Ruig
21 augustus 2015, 06:53
Ok, Thanks. Ik had nog een footswitch van Fender liggen, maar zowel met een stereokabel, als een monokabel werkte die niet. De led's gingen wel branden, maar switchen ho maar..... Een naamloze switch kopen geeft vooraf geen garantie op een juiste werking. Of toch?

Rinze
21 augustus 2015, 07:23
De switch moet van het juiste type zijn: latching of non-latching. Altijd handig wanneer er in de handleiding van de versterker opheldering over verschaft wordt, helaas gaan een hoop fabrikanten er klakkeloos van uit dat je de bijbehorende footswitch al hebt of gaat kopen (en die kans wordt groter wanneer ze verder geen informatie verstrekken, om net als in jouw situatie te voorkomen dat het kreng niet werkt).

grayfink
21 augustus 2015, 12:17
Ik heb ook nog wel een generieke switch, die heeft geen leds, ik vind dat onbruikbaar. Dus ook maar een Peavey switch aangeschaft. :)

Rinze
21 augustus 2015, 13:58
Ik heb voor mijn H&K Switchblade een H&K fs2 gekocht, met ledjes twintig euro.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

pasqual
21 augustus 2015, 15:28
Ik heb voor mijn H&K Switchblade een H&K fs2 gekocht, met ledjes twintig euro.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Deze doet het idd op de VK, dus doen....