PDA

View Full Version : Satriani... Maar dan niet.



Braddie
30 september 2013, 10:47
http://www.youtube.com/watch?v=FJMgFzIMMhY&feature=youtu.be
If i could fly van Satriani, ja... of van Coldplay, alleen dan heet het Viva La Vida.
Aangezien ik alleen het begin riffje echt goed ken (ghehe) heb ik de rest er maar bij geimproviseerd.

Harald
30 september 2013, 12:03
Satrianiet inderdaad. Maar waarom speel je op een gitaar zonder hoge E??? Je hebt dacht ik meer gitaren...

Kun je niet eens iets posten dat gewoon 'af' is? En dan gewoon op een gitaar die gestemd is, waar zes snaren op zitten (of als je in een Stones bui bent, evt. 5, maar dan moet je juist de lage E weglaten). En met een goede geluidsbalans waar je het versterkte geluid op hoort.

Braddie
30 september 2013, 12:36
Satrianiet inderdaad. Maar waarom speel je op een gitaar zonder hoge E??? Je hebt dacht ik meer gitaren...

Kun je niet eens iets posten dat gewoon 'af' is? En dan gewoon op een gitaar die gestemd is, waar zes snaren op zitten (of als je in een Stones bui bent, evt. 5, maar dan moet je juist de lage E weglaten). En met een goede geluidsbalans waar je het versterkte geluid op hoort.

Ik speel op een gitaar zonder hoge E omdat ik geen geld heb voor een nieuw setje snaren (ik vervang ze meteen allemaal)
Gitaar is prima gestemd trouwens, alleen is de intonatie vanaf de 14e fret een beetje jammer (Want oude snaren)

Geluid staat heel erg zacht omdat het half 2 s`nachts was, en dan ga ik niet met het volume op 10 staan spelen.

Pepe
30 september 2013, 12:41
Wat Harald zegt. Post eens zonder excuus Truus & gemiep. Gewoon iets waar je trots op bent.

arnoldtims
30 september 2013, 14:12
Eens met bovenstaande maar ik moet er wel bij zeggen dat sommige licks een stuk beter klinken dan in vorige posts

Cageman
30 september 2013, 14:23
Ook eens met alles hierboven. Je techniek gaat wel vooruit trouwens. Als het 's nachts was.. ok, maar waarom neem je precies om die tijd dat stukje op. Bewaar het dan even en doe dat later, wanneer de omstandigheden wel optimaal zijn.


waar zes snaren op zitten (of als je in een Stones bui bent, evt. 5, maar dan moet je juist de lage E weglaten)
Hoho. Hier wordt in nog geen halve zin mijn bariton volledig afgeserveerd. :stop:

Harald
30 september 2013, 15:20
Huh ??? Ik doel op Keith Richards' voorliefde voor open G. Hij schijnt de lage E weg te laten. Hoeft hij die ook niet te dempen. De luie donder ;) Meen me te herinneren dat Braddie wel eens wat van die Stones open g dingetjes gedaan heeft hier. Vandaar de opmerking.


Bariton is een heel ander verhaal... niks mis mee. Al is er voor de echt lage scheten natuurlijk altijd nog de bassaxofoon :) Maar dan moet je plafond niet te laag zijn.

En idd., het wordt wel steeds beter. Maar ook steeds weer van die excuusverhalen en halfaffe filmpjes. Dan houdt bij mij de zin om constructief mee te luisteren op een gegeven moment op.

Cageman
30 september 2013, 17:18
Huh ??? Ik doel op Keith Richards' voorliefde voor open G. Hij schijnt de lage E weg te laten. Hoeft hij die ook niet te dempen. De luie donder ;) Meen me te herinneren dat Braddie wel eens wat van die Stones open g dingetjes gedaan heeft hier. Vandaar de opmerking.


Bariton is een heel ander verhaal... niks mis mee. Al is er voor de echt lage scheten natuurlijk altijd nog de bassaxofoon :) Maar dan moet je plafond niet te laag zijn.

En idd., het wordt wel steeds beter. Maar ook steeds weer van die excuusverhalen en halfaffe filmpjes. Dan houdt bij mij de zin om constructief mee te luisteren op een gegeven moment op.
Was een flauw grapje, sorry xD. Het punt was dat jij aangaf dat als je een snaar weg zou doen, dat een lage snaar moet zijn en zeker niet de hoge E. Op mijn bariton heb ik juist een lage B snaar, en juist de hoge E weg.
(Ik realiseer me nu dat ik waarschijnlijk de enige ben die hier om zou kunnen lachen.) :chicken:

Ik ben het met je eens hoor, Harald.
Maak eens iets waar je niet een titel als "Satriani, maar dan niet", aan wil geven. Misschien is het goed eens een korter stuk te willen spelen. Iets van 2-3 minuten, waar je je dan helemaal op toelegt.

Dribbel_
30 september 2013, 17:41
Was een flauw grapje, sorry xD. Het punt was dat jij aangaf dat als je een snaar weg zou doen, dat een lage snaar moet zijn en zeker niet de hoge E. Op mijn bariton heb ik juist een lage B snaar, en juist de hoge E weg.
(Ik realiseer me nu dat ik waarschijnlijk de enige ben die hier om zou kunnen lachen.) :chicken:

Ik ben het met je eens hoor, Harald.
Maak eens iets waar je niet een titel als "Satriani, maar dan niet", aan wil geven. Misschien is het goed eens een korter stuk te willen spelen. Iets van 2-3 minuten, waar je je dan helemaal op toelegt.


Dat wordt hem al 2 jaar verteld (niet eens overdreven) en dat gaat dus niet gebeuren.

Hij zal zeggen "ja ga ik doen" en vervolgens weer een heel topic vol met slappe smoesjes.

telecastermaster
30 september 2013, 19:04
Dit is trouwens Satriawel, maar dat terzijde:


http://www.youtube.com/watch?v=0BvkKzkl7YY&feature=player_detailpage&list =PLfKE9dirbrd_YY9gZkGde8YcBcyI4SaOI