PDA

View Full Version : Veenendaal 2013 verkocht, maar gekocht: 2 Dano Longhorns en een Mosrite copy



geert1976
29 september 2013, 21:23
Gisteren stond ik met een stand op de beurs in Veenendaal.
Ik had veel nieuwe onderdelen mee (heb een groot gedeelte van de boedel van Big One Zwolle overgenomen) en een paar gitaren.
Het was gezellig druk en redelijk wat mensen bij de stand gehad van alle leeftijden.
Aan onderdelen heb ik redelijk wat verkocht, maar ik heb nog heel veel over en wellicht ga ik ook dit jaar weer naar de Noordergitaardag, indien die weer wordt gehouden.

Enfin, nog voordat de beurs geopend was even rustig alle stands langsgelopen en gelijk mijn eerste slag geslagen en een Dynalectron Longhorn gekocht uit 1966.
Een zeer mooie in italië gemaakte kopie van de Dano Longhorn en deze rakker heeft 31 frets (oudste shredmodel ter wereld?)
Ik wilde altijd al een longhorn in gitaar uitvoering hebben en de prijs was heel ok en dus maar gelijk gekocht.
Aan het einde van de dag waren er ook nog twee longhorn basjes te koop, te weten een Chinees exemplaar en een oudere Koreaanse re-issue.
Na enige vergelijking kon ik stellen dat de Koreaan veel beter was en deze dus ook gekocht, hij is als nieuw en speelt erg lekker, ik speel erop, gebruikmakend van een plectrum en dat dat gaat prima en deze Dano heeft "de knor"!
Als laatste ook nog een Japanse Mosrite kopie gekocht uit 1967, gemaakt door Teisco.
De gitaar klinkt en speelt lekker, elementen erg high output en de hals is lekker dik.
Het enige wat ontbreekt is de tremolo en daarom wil ik er een Bigsby B5, of eeb japanse kloon hiervan op gaan zetten (dus wie er eentje heeft en deze wil verkopen, stuur mij even een PM).

een paar foto's:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/011_zps44abba33.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012_zps7efea699.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/013_zpsa608253c.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/014_zpsc28a2963.jpg

geert1976
29 september 2013, 21:24
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/015_zpsa11dd889.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/016_zpsd8601464.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/017_zps8b3c9759.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/018_zps11e021ae.jpg

Hendriks
29 september 2013, 21:41
Mooi die longhorns :ok:

macwilliams
29 september 2013, 22:15
Vet gaaf:ok:

pasqual
29 september 2013, 22:28
Weer niets verdiend dus!

Maar wel mooie gitaartjes:ok:

soundbound
29 september 2013, 23:53
31 frets!! tsjonge, dan moet je niet al te dikke vingers hebben.......

Ukeloeder
29 september 2013, 23:58
Die Mo copy is een leuke score. De Dano's ook natuurlijk. Goed geboerd.

geert1976
30 september 2013, 02:57
Die Mo copy is een leuke score. De Dano's ook natuurlijk. Goed geboerd.

Tja, ik wilde al een behoorlijke lange tijd een Mosritecopy hebben, maar zo vaak zie je ze niet.
Er zit nog wel wat werk aan, zoals het monteren van een nieuwe Bigsby en de frets crownen, maar de basis is goed.
De Dano's stonden al heel lang op mijn verlanglijstje, bij de bassen wilde ik persee een Koreaanse re-issue hebben en na gisteren weet ik ook waarom en ik had al een paar keer geboden op Dano bassen op MP, maar greep net elke keer mis.
De Longhorn gitaar stond al jaren op mijn lijstje, maar ik wilde een oudje en met 31 frets en die zijn erg dun gezaaid, maar ik heb hem!

vulvasonic
30 september 2013, 03:00
Wow, die Teisco Mosrite kopie ziet er behoorlijk bruut uit. Gave kleur ook. Mojo all the way. Lekkere leeftijden ook. :crazyhappy:
Maar stelt die Teisco kwalitatief gezien ook nog iets voor? En hoe is het geluid?
En zijn deze voor je almaar uitdijende persoonlijke collectie, of flikker je ze straks weer in de verkoop? :D

Edit: Verhips, je had je antwoord al gegeven toen ik nog aan het typen was. :eek:

Duhsjaak
30 september 2013, 06:23
Gefeliciteerd.

Die 6 string is een guitarlin. Een samentrekking tussen guitar en mandolin.

Mijn kennis daarover is niet 100% exact.

Ooit tussen 57 of 58 en 68 gemaakt. Enkele honderden. En vervolgens tussen 2001 en 2003 of zo nog eens.
Nooit de meest succesvolle Danella. Maar het maakt m wel aparter.
Naar mijn smaak is deze uit de laatste serie, te zien aan nekverbinding en knoppen.

Mijn Korea bas heeft een 3 standen toggle en een enkele volume en tone pot, verder vrijwel identiek.
Fraaie 'Mosrite'. Missie geslaagd zou ik denken.

Veel plezier ermee.
Vriendelijke groet, Gus

showband
30 september 2013, 09:02
:lovelove: die longhorn in gitaar uitvoering :lovelove: :lovelove:

geert1976
30 september 2013, 11:12
Gefeliciteerd.

Die 6 string is een guitarlin. Een samentrekking tussen guitar en mandolin.

Mijn kennis daarover is niet 100% exact.

Ooit tussen 57 of 58 en 68 gemaakt. Enkele honderden. En vervolgens tussen 2001 en 2003 of zo nog eens.
Nooit de meest succesvolle Danella. Maar het maakt m wel aparter.
Naar mijn smaak is deze uit de laatste serie, te zien aan nekverbinding en knoppen.

Mijn Korea bas heeft een 3 standen toggle en een enkele volume en tone pot, verder vrijwel identiek.
Fraaie 'Mosrite'. Missie geslaagd zou ik denken.

Veel plezier ermee.
Vriendelijke groet, Gus

De Guitarlin is uit 1966 en is gemaakt door Dynalectron in Italië.:ok:
Ik wist overigens niet dat er van Danelectro zelf een re-issue was van de guitarlin.

Misschien wordt het eens tijd voor een Dano meeting, heb er nu zelf 3 dus redelijk vertegenwoordigd.:ok:

Jay75
30 september 2013, 14:42
Vet die Mosrite :) Duur? Ik heb die Japanse van mij toen nog voor 900 euro kunnen verkopen trouwens.

geert1976
30 september 2013, 21:35
Nee viel reuze mee, dit is ook een Jap trouwens, van Teisco.
Heb alleen nog een Bigsby nodig dan is die weer helemaal ok

Duhsjaak
30 september 2013, 21:49
Ah.... leuk, wel uit de eerste serie toch. Ach, iedere dag leer ik weer wat.
De tweede serie is maar heel kort gemaakt.

Voordat je een bigsby op je Teisco zet misschien even je inboxje doorspitten? Want dat ding zit er akelig doorleefd uit. Zou leuk zijn als je dat karakter zou kunnen behouden.
Hoe dan ook vreselijke mazzel dat je deze fraaie exemplaren op de kop hebt weten te tikken.
Het is an de goeie besteed (Amsterdamse dialectpop).
Vriendelijke groet, Gus

Harry
1 oktober 2013, 13:08
damn.... ik ben jaloers. Maar uiteraard gun ik het je van harte.
Zou zelf ook wel een longhorn basje willen hebben voor niet al te veel geld. Misschien maar eens wat vaker naar zo'n beurs gaan!

geert1976
1 oktober 2013, 13:46
Wow, die Teisco Mosrite kopie ziet er behoorlijk bruut uit. Gave kleur ook. Mojo all the way. Lekkere leeftijden ook. :crazyhappy:
Maar stelt die Teisco kwalitatief gezien ook nog iets voor? En hoe is het geluid?
En zijn deze voor je almaar uitdijende persoonlijke collectie, of flikker je ze straks weer in de verkoop? :D

Edit: Verhips, je had je antwoord al gegeven toen ik nog aan het typen was. :eek:

De kwaliteit is prima, goed fretwerk, goede tuners en alles werkt eigenlijk nog prima na al die jaren.
Elementen zijn zelfs gekopiërd (copy's zijn vaak voorzien van P90's).
Elementen zijn behoorlijk high output.


damn.... ik ben jaloers. Maar uiteraard gun ik het je van harte.
Zou zelf ook wel een longhorn basje willen hebben voor niet al te veel geld. Misschien maar eens wat vaker naar zo'n beurs gaan!

Op mp komen de Koreaanse Dano's af en toe voorbij en je moet er wel snel bij zijn, prijzen variëren nogal, als je geluk hebt zie je er eentje voorbij komen voor E 250,00, maar dan moet je er wel heel snel bij zijn, want ik heb de Koreaanse basjes al van eigenaar zien wisselen voor E 400,00 a E 500,00.

De Koreaanse Dano's vind ik een stuk beter qua kwaliteit en zijn ook natuurgetrouwer gekopiëerd.

guitarkid
1 oktober 2013, 15:41
Aan onderdelen heb ik redelijk wat verkocht, maar ik heb nog heel veel over en wellicht ga ik ook dit jaar weer naar de Noordergitaardag, indien die weer wordt gehouden.


Die komt er weer in 2014, waarschijnlijk op een andere locatie in Zuidbroek, verdeeld over twee zalen. De voorbereidingen zijn begonnen! Je bent welkom, maar dat weet je wel! :D

Ace 1.15.19
1 oktober 2013, 17:18
Wow gaaf die Mosrite.

RAMONES!

Duhsjaak
1 oktober 2013, 17:51
Die komt er weer in 2014, waarschijnlijk op een andere locatie in Zuidbroek, verdeeld over twee zalen. De voorbereidingen zijn begonnen! Je bent welkom, maar dat weet je wel! :D

Kijk, die gozert kan ik wel knuffelen!
Mijn dag weer mooi.
Tara, Gus

Oh ja Ace, ook MC5, The Ventures, The 5.6.7.8's de lijst is eindeloos (mooi).

Harry
2 oktober 2013, 15:37
De kwaliteit is prima, goed fretwerk, goede tuners en alles werkt eigenlijk nog prima na al die jaren.
Elementen zijn zelfs gekopiërd (copy's zijn vaak voorzien van P90's).
Elementen zijn behoorlijk high output.



Op mp komen de Koreaanse Dano's af en toe voorbij en je moet er wel snel bij zijn, prijzen variëren nogal, als je geluk hebt zie je er eentje voorbij komen voor E 250,00, maar dan moet je er wel heel snel bij zijn, want ik heb de Koreaanse basjes al van eigenaar zien wisselen voor E 400,00 a E 500,00.

De Koreaanse Dano's vind ik een stuk beter qua kwaliteit en zijn ook natuurgetrouwer gekopiëerd.

ik zal het eens in de gaten houden. Mijn vriendin vindt zo'n longhorn ook wel leuk, maar dan wil ze hem eerst laten inspelen door Frank van de Bintangs. Maar het geld is even op, maar op zo'n beurs, met het ding in je handen, laat je dat geld wel wat sneller los, lijkt me. :-))