PDA

View Full Version : TEST stukkie graag advies..



zoldergitarist
29 september 2013, 14:14
Ik heb dit bericht al gepost maar nooit bij nagedacht om het onder dit koppie te posten.
Oké, bij deze een test stukje. Hij is nog niet af en grote delen moet ik nog opnieuw inspelen maar het is weer zo ver. Of mijn oren zijn niet in orde of ik ben er te lang mee bezig zodat ik het niet meer hoor, maar ik vind het dun/ruk klinken, ik word er niet goed van!!! Heb wel allerlei dingen geprobeerd om het voller te laten klinken maar krijg dan direct last van clipping zodat ik alles terug moet schroeven waarna ik weer op hetzelfde niveau zit. Hoe kan ik het allemaal wat voller/warmer/breder laten klinken?! een beetje radio niveau. Of vinden jullie het goed zo? En ik heb het gevoel dat mijn gitaar niet meer zuiver is, intonatie?
Ik werk met Cubase SX.

http://www.youtube.com/watch?v=EFe18hq4xqc

Arvoitus
29 september 2013, 16:15
Ik vind het persoonlijk vrij goed klinken, lekker stukje muziek ook. De mix is wel vrij georiënteerd op de zang, ik zou die een stukje zachter zetten zodat de brede/volle instrumenten zoals gitaar en drums meer op de voorgrond staan.

Tot 0:30 zijn de verhoudingen goed, maar daarna komt er een hoop bij wat je eigenlijk niet zo goed hoort. De rhythm gitaren zouden in de drukke gedeeltes best een stuk harder mogen staan.

Daarnaast denk ik dat je drums een stuk meer leven krijgen als je wat parallelle compressie (http://www.faderwear.com/guides/parallel_compression.shtml) toepast.

Probeer je eigen mix ook te vergelijken met professionele mixen die je goed vindt en waar je bekend mee bent. Gooi een mp3-tje in je DAW en zorg dat het volume gelijk staan met je eigen mix. Zo kun je met 1 druk op de (solo) knop je mix vergelijken om goed in een indruk te krijgen hoe het met je eigen nummer staat. Ik vind zoiets heel handig als ik even een referentie nodig heb voor bijvoorbeeld het laag in een nummer.

zoldergitarist
29 september 2013, 17:33
Ik vind het persoonlijk vrij goed klinken, lekker stukje muziek ook. De mix is wel vrij georiënteerd op de zang, ik zou die een stukje zachter zetten zodat de brede/volle instrumenten zoals gitaar en drums meer op de voorgrond staan.

Tot 0:30 zijn de verhoudingen goed, maar daarna komt er een hoop bij wat je eigenlijk niet zo goed hoort. De rhythm gitaren zouden in de drukke gedeeltes best een stuk harder mogen staan.

Daarnaast denk ik dat je drums een stuk meer leven krijgen als je wat parallelle compressie (http://www.faderwear.com/guides/parallel_compression.shtml) toepast.

Probeer je eigen mix ook te vergelijken met professionele mixen die je goed vindt en waar je bekend mee bent. Gooi een mp3-tje in je DAW en zorg dat het volume gelijk staan met je eigen mix. Zo kun je met 1 druk op de (solo) knop je mix vergelijken om goed in een indruk te krijgen hoe het met je eigen nummer staat. Ik vind zoiets heel handig als ik even een referentie nodig heb voor bijvoorbeeld het laag in een nummer.

Ik heb je link bekeken en ben even aan het rondsnuffelen geweest op Youtube en er is genoeg over te vinden en denk dat ik hier wel verder mee kom. Nog bedankt !
Groetjes Barry