PDA

View Full Version : TEST nieuw nummertje graag advies...



zoldergitarist
29 september 2013, 14:01
Bij deze een test stukje, hij is nog niet af en grote delen moet ik nog opnieuw inspelen maar, het is weer zo ver. Of mijn oren zijn niet in orde of ik ben er te lang mee bezig zodat ik het niet meer hoor, maar ik vind het dun/ruk klinken, ik word er niet goed van!!! Heb wel allerlei dingen geprobeerd om het voller te laten klinken maar krijg dan direct last van clipping zodat ik alles terug moet schroeven waarna ik weer op hetzelfde niveau zit. Hoe kan ik het allemaal wat voller/warmer/breder laten klinken?! een beetje radio niveau. Of vinden jullie het goed klinken zo? En ik heb het gevoel dat mijn gitaar niet meer zuiver is, intonatie?
Ik werk met Cubase SX.

http://www.youtube.com/watch?v=EFe18hq4xqc&feature=youtu.be

pasqual
29 september 2013, 14:14
Zoals bij de meeste van jouw opnames zitten de drums veel te ver naar achteren. Ik hoor jouw basdrum en snare alleen maar goed bij de rustige stukken. Je moet eens wat meer experimenteren met het midden gebied, ook in de basgitaar. Maar volgens mij is dat al vaker geroepen. Het lied op zich begint erg veelbelovend in ieder geval. Vraag eens hulp in je omgeving. Andere oren kunnen jouw ogen openen.

zoldergitarist
29 september 2013, 14:20
Zoals bij de meeste van jouw opnames zitten de drums veel te ver naar achteren. Ik hoor jouw basdrum en snare alleen maar goed bij de rustige stukken. Je moet eens wat meer experimenteren met het midden gebied, ook in de basgitaar. Maar volgens mij is dat al vaker geroepen. Het lied op zich begint erg veelbelovend in ieder geval. Vraag eens hulp in je omgeving. Andere oren kunnen jouw ogen openen.

Klopt Pasqual, ben daar al veel mee bezig geweest maar zonder succes. Misschien moet ik maar eens een cursus gaan volgen of zoiets.

arnoldtims
29 september 2013, 15:39
Weet niet veel van mixen maar het mag wel wat breder klinken. Vind het niet dun klinken.
Vind het wel weer een fantastische nummer.
Waar heb je die stem vandaan? Mooie stem

zoldergitarist
29 september 2013, 17:35
Weet niet veel van mixen maar het mag wel wat breder klinken. Vind het niet dun klinken.
Vind het wel weer een fantastische nummer.
Waar heb je die stem vandaan? Mooie stem

Bedankt voor je compliment.
De zangeres is Diana Ross.

Groetjes Barry

arnoldtims
29 september 2013, 19:01
Shit ik dacht ook aan Diana Ross maar op de een of andere manier vind ik het nooit een lekker geluid en dacht dat zij dit niet kon zijn.
Weer een vooroordeel ontkracht.

Cageman
29 september 2013, 19:11
Ik ben het eens met arnoldtims op alle punten. Het klinkt zeker niet dun. Alle partij'en afzonderlijk klinken ook goed. Het klinkt alleen niet als "gemixt". Ik kloot er ook altijd lang mee.

Je zou misschien kunnen proberen de ritmegitaarpartij in 2 sporen op te splitsen, te verdubbelen dus. De één een klein beetje links van center, de ander een klein beetje rechts. Snij je in beide partijen op een andere plaats wat mids weg. Bij de één snij je een deel van het hoog weg, bij de andere een deel van het laag. De kant waar je het laag hebt weggedraaid zet je ook de bas (slechts klein beetje weg van het midden). Van de bas zou ik eigenlijk alleen veel laag overhouden en misschien een klein beetje hoog om er wat bite in te houden; de mids zou ik er allemaal uithalen. De kant waar het laag nog zit zet je de basdrum (dat is meestal nog wel wat lager dan het laag in de gitaar dus dat kan samen). De kant waar de bas en de hoge freq gitaar zit de snare. De rest van het drumstel heb ik altijd verdeeld zitten over de snare en basdrum partij.
In de zang zou ik in ieder geval zoveel mogelijk laag/laagmid wegsnijden. Dat is meestal toch onherkenbaar of ruis/brom. Hier zou ik dan ook mids tussen wegsnijden precies op de plek waar je niet in de gitaarsporen hebt gesneden.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat snijden in de eq vaak beter resultaat geeft dan het boosten van frequenties. Klinkt minder kunstmatig voor m'n gevoel.

Of je hier wat aan hebt weet ik niet, maar dit is altijd hoe ik probeer m'n stukjes wat body en ruimte te geven.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. :rockon:

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
29 september 2013, 19:37
Op de koptelefoon, de methode waarmee vrijwel alle jongere gasten luisteren, klinkt het helemaal niet zo beroerd als jij mij wilt laten geloven.
Verder weet ik niet of je je PM wel eens checkt, want daar is nu reden voor.
Mijn kortste bijdrage ever?
Zou zo maar kunnen.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
29 september 2013, 22:57
Mijn kortste bijdrage ever?
Zou zo maar kunnen.


Helaas: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162420-Brug&p=3011124&viewfull=1#post3011124 :soinnocent:

Duhsjaak
30 september 2013, 05:28
Jaaaaaa!
Geklopt!
Prachtig. Lachen hoor.
Sorry B.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
30 september 2013, 08:07
Ik ben het eens met arnoldtims op alle punten. Het klinkt zeker niet dun. Alle partij'en afzonderlijk klinken ook goed. Het klinkt alleen niet als "gemixt". Ik kloot er ook altijd lang mee.

Je zou misschien kunnen proberen de ritmegitaarpartij in 2 sporen op te splitsen, te verdubbelen dus. De één een klein beetje links van center, de ander een klein beetje rechts. Snij je in beide partijen op een andere plaats wat mids weg. Bij de één snij je een deel van het hoog weg, bij de andere een deel van het laag. De kant waar je het laag hebt weggedraaid zet je ook de bas (slechts klein beetje weg van het midden). Van de bas zou ik eigenlijk alleen veel laag overhouden en misschien een klein beetje hoog om er wat bite in te houden; de mids zou ik er allemaal uithalen. De kant waar het laag nog zit zet je de basdrum (dat is meestal nog wel wat lager dan het laag in de gitaar dus dat kan samen). De kant waar de bas en de hoge freq gitaar zit de snare. De rest van het drumstel heb ik altijd verdeeld zitten over de snare en basdrum partij.
In de zang zou ik in ieder geval zoveel mogelijk laag/laagmid wegsnijden. Dat is meestal toch onherkenbaar of ruis/brom. Hier zou ik dan ook mids tussen wegsnijden precies op de plek waar je niet in de gitaarsporen hebt gesneden.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat snijden in de eq vaak beter resultaat geeft dan het boosten van frequenties. Klinkt minder kunstmatig voor m'n gevoel.

Of je hier wat aan hebt weet ik niet, maar dit is altijd hoe ik probeer m'n stukjes wat body en ruimte te geven.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. :rockon:

Loeters,

Merijn

De ritme gitaarpartijen zijn al gesplitst dat doe ik altijd als eerste, spoor 1L en 2R. Ik ga eens aan de slag om de partijen eens wat meer te verdelen in plaats van alles links/rechts, en de rest. Bedankt voor de tips.

zoldergitarist
30 september 2013, 08:13
Op de koptelefoon, de methode waarmee vrijwel alle jongere gasten luisteren, klinkt het helemaal niet zo beroerd als jij mij wilt laten geloven.
Verder weet ik niet of je je PM wel eens checkt, want daar is nu reden voor.
Mijn kortste bijdrage ever?
Zou zo maar kunnen.
Vriendelijke groet, Gus

Ik hebt gelezen bedankt !

Groetjes Barry