PDA

View Full Version : MXR phase 90 pulsing LED mod



guitargeek3
29 september 2013, 13:02
Hey luitjes,

Ik kwam laatst een mod tegen van FXdoctor, deze mod maakt van de LED een puls LED als hij aanstaat.
Ondanks dat er verschillende mods voor de phase 90 te vinden zijn, kan ik deze mod nergens vinden.
Kent iemand deze mod en kan mij zeggen hoe ik deze moet uitvoeren?

Alvast bedankt!


http://youtu.be/H6nkfHxVRRk

nico verduin
29 september 2013, 13:56
Uitzoeken waar de pulse op de print wordt gemaakt, dan een weerstandje (of een grote cap) naar de bias van een NPN torretje om te voorkomen dat je de schakeling teveel belast. Led in serie met de collector en kleine weerstand (voor de stroom begrenzing) naar de + en emitter naar de GND. Pulst ie net verkeerd om dan nog een NPN erachter om te inverteren.

guitargeek3
29 september 2013, 17:12
Bedankt voor je antwoord Nico.
Ik kan wel solderen en weet een beetje van elektronica af.
Maar om te zeggen dat ik het zo kan uitvoeren, gaat mij een beetje te ver.

Misschien kent iemand de de mod al en weet precies welke onderdelen waar moeten komen?
Dat zou mij echt helpen.

nico verduin
29 september 2013, 19:48
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=24291.0

guitargeek3
29 september 2013, 20:11
Wederom bedankt Nico.
Ik heb het stuk even door gelezen maar dankzij die cap parallel over de LED veranderd het signaal blijkbaar richting een wah sound?
Dit kan dus niet de goede oplossing zijn?

Dirk_Hendrik
29 september 2013, 20:34
Wederom, als je het lfo signaal aftapt voor een LED moet je er een buffertransitor voor zetten. Die LED, en zeker met een cap er overheen, geeft een dito load aan de LFO en dat ga je horen als verlies aan diepte en/of veranderde rate. Laat die cap weg en je kunt er de donder op zeggen dat je de varierende stroomconsumptie van die LED in je audiopad gaat horen. Wat de reden is dat ik één keer zo'n geintje in een ontwerp heb toegepast en het daarna voor altijd heb afgezworen. Teveel herrie.

guitargeek3
30 september 2013, 22:45
Dus even een simpele mod is het niet?
Jammer, maar jongens bedankt voor jullie reacties!