PDA

View Full Version : Fender Modern Player Jaguar



Zottepee
28 september 2013, 18:38
Hey,

Vorige week heb ik mijn nieuwe Fender Jaguar uit de modern player serie ontvangen, wat is ze prachtig! Ik kon niet wachten om ze aan te sluiten, maar dat viel jammer genoeg wat tegen. Het is het geluid wat ik verwachtte en waarop ik hoopte, maar dan véel te stil. Het is logisch dat er een verschil zit in het volume tussen deze en mijn Blacktop tele met humbuckers in, maar het verschil is echt wel zeer groot. Heeft iemand enig idee hoe je dit wat kan veranderen? Ik heb de p90's zo hoog mogelijk gezet, maar ik hoor bijna geen verschil. Let op, het geluid is wel oké, want als ik er een boost pedaal voor zet klinkt hij echt geweldig...

Is er een truc die ik over het hoofd zie? Of moet ik kijken naar andere p90's? Zoja, wat raden jullie dan aan?
http://www.vintageandmodernguitars.co.uk/pix/jaguar-mdrn-plyr-black-trans.jpg

FruscianteFan
28 september 2013, 18:49
Geen idee hoe heet de pickups in beide gitaren zijn, maar dat kan veel verschil maken. Maar misschien de bedrading even nalopen?

vulvasonic
28 september 2013, 19:30
Wel een heel mooi plaatje om te zien. Ik hou enorm van die afwerking. Dat donkerbruine bedoel ik dan. Combineert ook prachtig met de toets. Jammer dat je die afwerking zo zelden ziet. Ik heb altijd al een tele of een strat willen hebben in die afwerking. En dan met een tortoise slagplaatje. :)

Dat volumeverschil kan ik niet snel verklaren, hoewel het verschil tussen HB's en SC's soms heel behoorlijk kan zijn. Maar als je zegt dat het verschil zooooo groot is...., tsja dan zou je haast denken dat er iets niet klopt. Maar dat zou je dan toch in de winkel gemerkt moeten hebben.

Zottepee
28 september 2013, 19:48
Het is niet degene die ik in de winkel bespeeld heb omdat dat een rode was. Overigens was het in de winkel op een andere vox dan mijn ac15, en viel het me daar absoluut niet op.
Heb hem dan uiteindelijk ook besteld bij musicstore omdat de prijs zo maar even 150 euro scheelde op een gitaar van 300 euro. Ik denk dat ik inderdaad eerst eens de bedrading bekijk, er iets dikkere snaren op leg en het dan nog eens probeer.

access
29 september 2013, 11:49
HAHA karma heet zoiets.....

caliban
1 oktober 2013, 11:52
150 is natuurlijk ook wel erg veel verschil...

Johannes
1 oktober 2013, 19:23
EMG afterburner inbouwen! Een erg veelzijdige upgrade voor bijna alle gitaren en bruikbaar in praktisch elke stijl.

Clean boost pedaaltje oid zal ook werken.

caliban
1 oktober 2013, 21:32
In principe moet dit type pickups en gitaar toch best wel wat output hebben... Zelfs gewone jazzmasterpickups hebben vind ik nog wel redelijk output (vergeleken met andere singlecoils).

Johannes
4 oktober 2013, 17:11
Vandaag op gespeeld in de muziekwinkel. TOP gitaartje! Speelt heerlijk, supermooi afgewerkt, degelijke hardware en klinkt hartstikke lekker (in dit geval over een Fender buizen ampje). Ik ben sowieso enthousiast over de Chinese Fenders, echt veel gitaar voor je geld.

Rutger
5 oktober 2013, 11:09
Ze adverteren er zelfs mee dat het hete P90's zijn, dus dat versterkt het vermoeden dat er met jouw gitaar iets niet goed zit.

Powderfinger
6 oktober 2013, 13:48
Een EMG Afterburner en een boost zullen hun werk doen, maar het is meer een omleiding dan een oplossing van het probleem. Zo'n gitaar moet het natuurlijk gewoon doen. Ik kan 't me bijna niet voorstellen dat het de bedoeling is dat hij zoveel zachter klinkt.

Net op Youtube even gekeken. Er zit wel een lekker puntig geluidje in. Een beetje à la Danelectro, maar dan verfijnd en niet zo vreselijk cheap ogend en klinkend. Ik ga hem ook eens proberen als ik deze tegenkom.

Agent_Smith
6 oktober 2013, 14:42
Ze adverteren er zelfs mee dat het hete P90's zijn, dus dat versterkt het vermoeden dat er met jouw gitaar iets niet goed zit.

Ja, dat lijkt mij bijna ook idd. Ik heb nooit veel volumeverschil gemerkt tussen mijn gitaren met P90's en met humbuckers. Ook niet echt als beide soorten in één gitaar zitten.