PDA

View Full Version : Zelfbouw TS-808



GuitarMaster
29 juni 2003, 13:22
Ik ben zelf bezig om een Ibanez ts-808 te bouwen, en ik zag op www.generalguitargadgets.com dat ze een 20kG pot hadden vervangen door een 25k potmeter, omdat ze erg moeilijk te vinden waren tegenwoordig. Maar wat is een 20kG pot?? waar staat de G voor. Potmeters worden toch gewoon in k uitgedrukt?

wimmeltje
29 juni 2003, 16:25
denk een type aanduiding of merk. Zie ook veel op IC's, maar waarom bouw je er eentje helemaal nieuw?? Ik heb zelf een TS-9 opgebouwd en dat werkt ook super goed, en klinkt ook te gek. Tweede hands TS-9 en voor 3 euro onderdelen. Geen behuizing die ik hoef te boren ofzo.. Alleen wat onderdelen wisselen en je bent er.

Dirk_Hendrik
29 juni 2003, 20:32
Waarom? Lijkt me wiedes. Omdat naar de elektroboer lopen en ts808 onderdelen en behuizijng kopen nog steeds goedkoper is dan een TS9 kopen

Bates15
29 juni 2003, 21:48
Ik ben geinspireerd. Ik ga er ook een maken hehehe....

EdJ
30 juni 2003, 00:58
Ik weet alleen dat B op een pot voor logaritmisch en A voor lineair staat.
Tof dat je aan het bouwen bent geslagen!
Een paar jaar geleden zocht ik me trouwens rot voor die JRC chip en nu kom ik ze overal tegen.Kan er ondertussen wel een winkeltje in beginnen :D Zo zie je maar.
Veel plezier trouwens;dat is je eerste winst :dance:

GuitarMaster
1 juli 2003, 13:48
@ wimmeltje: Het gaat me niet om het pedaaltje zelf, maar gewoon om het bouwen. Ik wil beginnen met kleine projectjes, en over een tijdje een buizenversterker gaan bouwen.

Er zit 100 meter van mn huis een winkeltje waar iemand heel goedkoop printplaten voor me kan maken, een behuizing maak ik denk ik gewoon zelf, en die onderdelen zijn niet superduur ofzo. Ik heb ff alles nagekeken, en ik kan aan alle omderdelen komen die ik nodig heb :)

Dirk_Hendrik
1 juli 2003, 13:55
Ik weet alleen dat B op een pot voor logaritmisch en A voor lineair staat.


En om het even leuk te maken, het bovenstaande is waar.... tenzij het Alps pots zijn. Dan is het andersom.

En heb je een Alps pot met een C als suffix, dan is het een anti-log

EdJ
2 juli 2003, 03:29
Aha 8) Ik vroeg me altijd al af wat die C nou was.heb er een lading van liggen omdat ik die dus nooit gebruikt heb :oops: