PDA

View Full Version : bieden kansloos



DEA100MKIV
27 september 2013, 23:57
http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php?


Weet even niet waar ik bovenstaande moet plaatsen, dus maar hier omdat hier meer gelezen word.


Waarom is bieden kansloos tegenwoordig ?
Gaan we meer dan de nieuwprijs betalen ? (blijkbaar denken we in fender japs ofzo)(helaas halen deze het daar niet bij..!)


Ze zijn leuk , maar omdat het moet , gaat me nu wat te ver.. en denk dat iemand anders dat ook vind
Waarom dikke 200 dokken als je daar ook weer een leuke .... (vul maar in ) voor vind .. met mischien 50 euro opleg..



Om mijn verhaal maar ff kort te maken..
de markt is verziekt.. of met epi of gibsons.. of richwoods blijkbaar.

Hoe ver zijn we gezonken ?


Of..

SOrry voor mijn ongezouten mening (dus hoe ik erover denk)

RUIS
27 september 2013, 23:59
Proost!!!!

DEA100MKIV
28 september 2013, 00:02
haha niks met proost te maken..
erg flauwe opmerking (had hem al vewacht)


je geeft dus geen antwoord op mijn vraag.. dus je antwoord is nutteloos ..
dus zou evt verwijderd kunnen worden


vraag is ook nutteloos.. maar wil gewoon daarop een antwoord wetem

Jasper.
28 september 2013, 00:03
Ik snap echt niks van je verhaal. Hoeveel heb je gedronken?

DEA100MKIV
28 september 2013, 00:05
2 bier 1 cola en 1 ranja !

even aangepast (snelle modus)


ja stomme fouten .. (hoop nu niet dat ik real live .... als proost modus... gezien word..)

lol

RUIS
28 september 2013, 00:06
Ranja, daar heb je het al....

Venlonaer
28 september 2013, 00:09
Cid? Ben jij het?

DEA100MKIV
28 september 2013, 00:10
ja... net de fles gelezen.. rood -40 procent en geel - 25 ... ja daar ga je dan.. Sorry .. weet zeker dat ik dit de rest van mn leven kan horen

sorry sorry sorry sorry

RUIS
28 september 2013, 00:14
Mijn ex-nieuwe Richwood heb ik verkocht voor minder dan de nieuwprijs. Mijn ex-tweedehandse Epi heb ik dan wel weer verkocht voor meer dan de tweedehandsprijs. Een Gibson heb ik nooit gekocht, maar als ik dat ooit doe verkoop ik 'm voor meer dan die Richwood. Dus er is niks mis met de markt.

Johannes
28 september 2013, 00:29
Ik snap geen hout van dit topic! De link doet het niet en ik zie niet echt een onderwerp. Gek genoeg ben ik razend benieuwd!

macwilliams
28 september 2013, 00:31
Huh? Die link bracht me precies hier...

elena75
28 september 2013, 00:46
gevalletje ik wil die gitaar graag hebben maar iemand bood meer en nu de pest in ;):cheerup:;)

mesaman
28 september 2013, 00:47
En wat doet dit subject met de perceptie omtrent het kenobject? Heeft je Connotatie invloed op je perceptie?

macwilliams
28 september 2013, 01:05
En wat doet dit subject met de perceptie omtrent het kernobject? Heeft je Connotatie invloed op je perceptie?

Dattie dronken is betekend heust niet dattie met een canon gaat skieten hoor!

Brum
28 september 2013, 01:25
Je hebt exorbitant laag geboden op een gitaar? Zoiets?

nickofzo
28 september 2013, 01:27
Beste,

Ik snap er geen hout van.

Maar wat ik wel kan zeggen is dat het "crisis" is. Mensen willen snel geld en vragen dus minder voor hun spullen. Mensen die kansen zien bieden onnozele prijzen in de hoop het daarvoor mee te krijgen.

Gr Nick.

RS-Rik
28 september 2013, 01:34
Het internet vergeet niets, ik zou de beginpost helemaal verwijderen. Dan moet er meer moeite gedaan worden om je dronken uitspatting te vinden.

nickofzo
28 september 2013, 01:37
Klein voordeel dat je je echte naam niet gebruikt. :)

Brum
28 september 2013, 01:39
Dronken worden van twee biertjes, het hoeft heulemaal niet zo duur te zijn!

Braindead
28 september 2013, 04:24
Wat een algemene vraag. Waarom is bieden kansloos tegenwoordig?

Dat zal in het ene geval zijn omdat het al een lage prijs betreft en in het andere geval omdat iemand denkt dat hij zo meer gaat vangen voor iets dat het eigenlijk niet waard is. In het eerste geval dus het advies opvolgen en in het tweede geval met een boog om de advertentie heen lopen. Als de verkoper dan na een jaar nog geen reacties heeft snapt hij waarschijnlijk zijn eigen kansloze actie.

Cheers mate

vulvasonic
28 september 2013, 07:06
Beste,

Ik snap er geen hout van.

Maar wat ik wel kan zeggen is dat het "crisis" is. Mensen willen snel geld en vragen dus minder voor hun spullen. Mensen die kansen zien bieden onnozele prijzen in de hoop het daarvoor mee te krijgen.

Gr Nick.

+1. Al zorgt de crisis ook voor andere vervelende zaken. Zo heb ik voor mijn moeder vorig jaar een accordeon van mijn reeds overleden vader proberen te verkopen. Het ding verkeerd in een staat waarin het twee of drie jaar terug nog €4500,- waard was, maar ofschoon er genoeg belangstelling voor was werden er bedragen geboden variërend van 250 tot 800 euro. Dat is knap frustrerend, wetend dat de prijzen net zo hard weer omhoog schieten zodra de economie weer aantrekt. En dat zie ik de eerst komende jaren nog niet zo snel gebeuren. Je schiet jezelf hoe dan ook in de voet. Gelukkig had mijn moeder het geld niet meteen zo heel dringend nodig. Onder het mom van 'het ding vreet ook geen brood' heeft ze besloten van verkoop af te zien. Frustrerend is het echter wel, al denk ik dat het in het gitaarwereldje nog wel meevalt. Ik zie geen grote verschillen tussen nu en, pak 'm beet, tien jaar geleden, of het moet zijn dat mensen niet meer zo snel de portemonnee trekken als voorheen. Het is voor veel mensen gewoon niet meer op te brengen.

Dit gezegd hebbende krijg ik het gevoel dat wij een topic trachten te redden die bij de openingspost al kansloos leek. Een iets helderder verhaal van de TS zou prettig zijn geweest. :D

Tunes
28 september 2013, 11:21
Geen verschil ? ik zie een groot verschil, alleen minder bij fenders en gibsons maar ook die zakken in prijs.

Al het overige zakt goed in prijs, versterkers, gitaren van andere merken effect enz.
Ik heb al tijden van alles te koop, en ik vind een vraagrpijs van 50% van de nieuw waarde netjes bovendien kan je nog bieden ook.
Je krijgt niet eens een bod, en dat mensen geen geld hebben is gedeeltelijk gelul (ze zijn bang om het uit te geven, wat ik in sommige gevallen wel snap).

Er is echter ook 1 voordeel, ik heb nog nooit zoveel gekocht als nu.
Leuk "collectors" spul is redelijk betaalbaar en zal vanzelf weer (veel) meer waard gaan worden.
Ik heb juist nu spullen kunnen kopen waar ik eerder niet aan kon komen, lees er werd te snel te veel geboden.

Ervaring bij verkoop, vooral van het iets speciale spul, geduld er is uiteindelijk altijd wel iemand die het wil hebben.

Powderfinger
28 september 2013, 16:59
Volgens mij is bieden in deze tijd juist helemaal niet kansloos. Mijn ervaring is dat er ontiegelijk veel gelukzoekers op Marktplaats zitten, die denken dat ze spullen voor 25% van de nieuwprijs wel even mogen komen ophalen. En het vervelende is dat het ze soms nog lukt ook.

Mensen verkopen, denk ik, eerder/sneller/vaker spullen tegenwoordig. Echt hoog wordt er over het algemeen niet geboden en veel spullen gaan dan maar voor te weinig weg. Zeker als iets na lange tijd nog niet weg is. Als ik de potentiële koper echt een gierige knieperd vind, heb ik liever dat het spul mij in de weg staat dan dat ik het hem/haar gun.

Geen idee of dit ontopic is, want ik snap echt helemaal niets van de TS.

macwilliams
28 september 2013, 17:31
Volgens mij is bieden in deze tijd juist helemaal niet kansloos. Mijn ervaring is dat er ontiegelijk veel gelukzoekers op Marktplaats zitten, die denken dat ze spullen voor 25% van de nieuwprijs wel even mogen komen ophalen. En het vervelende is dat het ze soms nog lukt ook.

Mensen verkopen, denk ik, eerder/sneller/vaker spullen tegenwoordig. Echt hoog wordt er over het algemeen niet geboden en veel spullen gaan dan maar voor te weinig weg. Zeker als iets na lange tijd nog niet weg is. Als ik de potentiële koper echt een gierige knieperd vind, heb ik liever dat het spul mij in de weg staat dan dat ik het hem/haar gun.

Geen idee of dit ontopic is, want ik snap echt helemaal niets van de TS.
Dat heb ik dus ook, staat iets van mij op MP en ik vraag er een betrekkelijk lage prijs voor. En dan nog voor een soort van verwijderingsbijdrage proberen op te halen. Ik wacht wel op de juiste in m'n kennissenkring en dan mag die voor een euro per kilo weg.