PDA

View Full Version : HNAD... Kool & Elfring - Ace



Henri K
26 september 2013, 22:17
Even Kort maar krachtig...
Vox NightTrain waar ik jaren lang plezier heb van gehad weg, Wilde toch weer eens wat anders.
Kool & Elfring Ace mk2 er weer voor in de plek. Top versterker. helemaal blij :crazyhappy:

http://imageshack.us/a/img15/7707/s9d1.jpg

macwilliams
26 september 2013, 22:28
Goed verhaal, lekker kort!
Gefeliciteerd :ok:

jutter
26 september 2013, 22:32
Zo ik ben er eens lekker voor gaan zitten om jouw verhaal te lezen. Biertje erbij en zak chips in de andere hand...... Goed verhaal zeg en ook erg mooie foto's!

Ace 1.15.19
27 september 2013, 01:37
Leg eens uit waarom je iets anders wilde i.p.v. je Night Train? En waarom de K&E Ace?

lespaulnmarshall
27 september 2013, 07:47
Gefeliciteerd, heb er ook een tijdje een gehad, goed ding maar helaas was het niet precies wat ik zocht.

Henri K
29 september 2013, 10:52
Leg eens uit waarom je iets anders wilde i.p.v. je Night Train? En waarom de K&E Ace?

Waarom ik iets anders wilde... De NightTrain was een mooie versterker, was er eigenlijk ook wel tevreden over.
Maar omdat is wel veel met overdrive pedaaltjes speel, had ik toch steeds meer het idee dat de boel dicht slipte qua geluid.
Beetje moeilijk uit te leggen, Het sprankele en de belletjes waren weg, het werd een beetje een brei van geluid overdreven gezegd.
En ik wilde wat meer vermogen om hem langer clean te houden. ( en je wild natuurlijk ook wel eens een keer wat anders )
Toen maar een poosje rond gekeken op het internet wat ik precies wilde, YouTube filmpjes, websites, geluidfragmenten luisteren.
En ik kwam toch wel op het Fender clean en de Marshall JTM45 geluid uit wat ik mooi vind. en daar een beetje op verder gezocht,
Fender Deluxe Reverb, JTM 45, Fargen mini Plex, Shure Badger, en nog een paar van die amps. en per toeval kwam ik op de K&E Site.
Dat zag er ook allemaal goed uit, en zag dat de muziek winkel hier 20 km verderop hem verkocht, Die wilde ik wel een testen.
Op een zaterdag middag heen gereden om eens te kijken, hadden ze hem net even uitgeleend, shit... maar dinsdag kwam hij weer.
Die vrijdag daarop toch weer eens wezen kijken, ja hoor ze hadden hem de Combo, die maar even getest en dat klonk waanzinnig goed.
Mooi Clean, Mooie over versturing,een eerlijke versterker je hoort er echt alles in, Genoeg power om je broekspijpen te laten wapperen.
en hij klinkt ook nog goed op fluister niveau, perfect na 10 uur met de buren.
Beetje aan het handelen geweest met als inruil de NightTrain, over het bedrag eens geworden, en de top ging hij betellen.
Woensdags telefoon, De top was al Binnen, en s'avonds direct opgehaald, ben er super tevreden over...

jerome
29 september 2013, 12:16
Gefeliciteerd Henri!
Is het een 2 kanaals amp?

Luke-wannabe
29 september 2013, 12:39
Ik heb ook wel eens op zo'n versterker gespeeld volgens mij. Heel tof. Echt Marshall Plexi op een schappelijk volume! Gefeliciteerd :)

Henri K
29 september 2013, 13:07
Gefeliciteerd Henri!
Is het een 2 kanaals amp?

Het is niet echt een 2 kanaals amp, hij is Daul Voicing... met een mini switch
Clean meer Fender achtig met de gain op 2 uur begint hij een klein randje te krijgen.
Super Lead is meer Marshall JTm45 / Plexi Achtig.
Er zit wel een foot switch bij geleverd om tussen die 2 te schakelen, maar dan zit je wel met een volume verschil.
De Super Lead klinkt harder...
En door de SCV Power Volume kun je hem echt terug draaien naar fluister volume, ( soort van powerbreak ) zonder dat hij het geluid aantast. Je kunt er gewoon voor zitten zonder dat je helemaal gek word...
http://www.youtube.com/watch?v=CJRscnIfsuI
Gister wel even mijn 2x12 Kabinet aan gepast daar had ik 2 Celestion 70th Anniversary in zitten. waardoor hij wel erg vel werd.
Maar ik had nog een 1x12 kabinet met een Greenback voor een andere versterker die ik een beetje dof vond klinken.
Dus die heb ik even omgewisseld, dus de 2x12 heeft nu 1 70th An... en een Greenback en de 1x12 heeft nu een 70th An...
En ik moet zeggen het heeft voor beide versterkers goed uit gepakt...