PDA

View Full Version : couldnt stand the weather cover



naamvergeten
26 september 2013, 19:58
vorige cover vewijderd (superstition) omdat het geluid niet goed was sorry

dit keer een andere cover en nu is het geluid wel iets beter vind ik

ik zelf vind dat mijn gitaar heel erg wollig klinkt, hoort dat zo?


http://www.youtube.com/watch?v=oPtv3cEefN4

tips voor spelverbetering zijn altijd welkom!

Cageman
27 september 2013, 11:07
Hee naamvergeten,

Je spel is best goed; je kunt lekker soleren. Let wel op dat het bij de snelle stukjes niet te gehaast gaat klinken. Nu wordt dat wat slordig. Je geluid klinkt in ieder geval goed als solo geluid, voor de ritme stukken past het minder.
Over modderigheid kan ik niet zoveel zeggen omdat ik de directe aanslag op de gitaar teveel hoor. Zet de mic dichter bij de versterker en die verder van jou vandaan. Anders de versterker misschien wat harder zetten.
Waar ik het funky stuk in het begin goed strak vind, is het dat aan het einde helaas veel minder.

Verder goed gespeeld en ga zo door.

Loeters,

Merijn

naamvergeten
27 september 2013, 15:16
Hee naamvergeten,

Je spel is best goed; je kunt lekker soleren. Let wel op dat het bij de snelle stukjes niet te gehaast gaat klinken. Nu wordt dat wat slordig. Je geluid klinkt in ieder geval goed als solo geluid, voor de ritme stukken past het minder.
Over modderigheid kan ik niet zoveel zeggen omdat ik de directe aanslag op de gitaar teveel hoor. Zet de mic dichter bij de versterker en die verder van jou vandaan. Anders de versterker misschien wat harder zetten.
Waar ik het funky stuk in het begin goed strak vind, is het dat aan het einde helaas veel minder.

Verder goed gespeeld en ga zo door.

Loeters,

Merijn

Thanks voor je reactie,

ik ben inderdaad meer van de solo's / riffjes dan de slag gitaar, ik vind dit het moeilijkst omdat mijn rechterhand niet al te best is. Op het einde ging ik inderdaad te snel en sloeg ik sommige noten niet goed aan.

Het geluid zal ik volgende keer wat harder proberen te zetten en kijken of dat werkt. Ook ben ik van plan om misschien andere pickups in deze gitaar te doen. (lipstick pickups)

Duhsjaak
27 september 2013, 16:45
Thanks voor je reactie,

ik ben inderdaad meer van de solo's / riffjes dan de slag gitaar, ik vind dit het moeilijkst omdat mijn rechterhand niet al te best is. Op het einde ging ik inderdaad te snel en sloeg ik sommige noten niet goed aan.

Het geluid zal ik volgende keer wat harder proberen te zetten en kijken of dat werkt. Ook ben ik van plan om misschien andere pickups in deze gitaar te doen. (lipstick pickups)

Ah....... jij hebt een vriendje erbij. Noem lipstick pups of P90's en het is niet meer de gitaar die wollig klinkt, maar ik.

Voordat je tot aanschaf overgaat, zou ik mij eerst uitgebreid informeren of dat geluid wel het geluid is waarop je uit bent. Persoonlijk loopt het bij mij uit twee mondhoeken tegelijk (teken dat ik waterpas sta) maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er natuurlijk veel meer strat fan dan lipstick fans zijn.

Maar voor de rest: Bjoe-Ti-Foel, je herkent je eigen gitaar niet meer. Staat er niet bij waar je huis woont, maar als dat in de buurt van groot Amsterdam is, PM dan eens rustig voor een beurt. Luisterbeurt, wel te verstaan.
Vriendelijke groet, Gus

harrie-beton
27 september 2013, 16:51
Dikke prima! Je toon is mooi en je spel is verzorgd.

Ik zou graag willen dat de opname meer aandacht krijgt. De camera is te laag, belichting niet goed en gitaar niet mooi in beeld. Jammer: ik hoor je plectrum harder dan je amp. Het geluid is ver weg.
Volgens mij met beter standpunt op te lossen.

naamvergeten
28 september 2013, 17:57
Ah....... jij hebt een vriendje erbij. Noem lipstick pups of P90's en het is niet meer de gitaar die wollig klinkt, maar ik.

Voordat je tot aanschaf overgaat, zou ik mij eerst uitgebreid informeren of dat geluid wel het geluid is waarop je uit bent. Persoonlijk loopt het bij mij uit twee mondhoeken tegelijk (teken dat ik waterpas sta) maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er natuurlijk veel meer strat fan dan lipstick fans zijn.

Maar voor de rest: Bjoe-Ti-Foel, je herkent je eigen gitaar niet meer. Staat er niet bij waar je huis woont, maar als dat in de buurt van groot Amsterdam is, PM dan eens rustig voor een beurt. Luisterbeurt, wel te verstaan.
Vriendelijke groet, Gus

De gitaar die ik hier gebruik is een fender MIM strat en die staan bekend voor het hebben van niet al te goede pickups, dus een pickup change zat er al aan te komen.

Maar waarom Lipstick Pickups? Omdat ik met deze pickups zo goedkoop mogelijk aan een aardig blues geluid denk te komen, ook doordat ik de strat van SRV met de lipstick pickups super vind klinken.

En ik woon helaas niet in de buurt van Amsterdam :P

naamvergeten
28 september 2013, 18:04
Dikke prima! Je toon is mooi en je spel is verzorgd.

Ik zou graag willen dat de opname meer aandacht krijgt. De camera is te laag, belichting niet goed en gitaar niet mooi in beeld. Jammer: ik hoor je plectrum harder dan je amp. Het geluid is ver weg.
Volgens mij met beter standpunt op te lossen.

Zal ik proberen :)

Duhsjaak
30 september 2013, 05:38
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Teruglezend komt onvoldoende naar voren dat 'het' Fender element niet bestaat. En dus bestaat 'het lipstick' element ook niet.

Probeer eens bij jezelf na te gaan wat voor een soort geluid je zoekt, afgezien van SRV. Misschien eens Ukeloeder een PM zenden? Hij heeft wel wat nagedacht over lipsticks en weet waar je wat kunt bestellen.

Sta s.v.p. stil bij het gegeven dat de lipsticks, bedoeld voor Danelectro's door de body heen (aan de achterkant) worden bevestigd en bijgesteld. Daarom hebben ze tamelijk lange lipjes waarin het schroefdraad is getapt. Je moet dus tamelijk diepe gaten hebben in je strat om die dingen in kwijt te kunnen.

Heb je last van ouders of buren bij het versterkt spelen? Bouw dan eens een box met wat noppenschuim waarin je je speakerbox of of cabinetje plaatst. Microfoon erin en dan worden hogere volumes ineens mogelijk. Lekker scheuren. Speel SRV het snot voor de ogen, want die maakt er steeds minder van de laatste tijd.

Wel denken aan de koeling!
Verder fijn vooruitgang geboekt ten opzichte van de vorige keer.
Lekker doorgaan!
Vriendelijke groet, Gus

naamvergeten
30 september 2013, 14:29
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Teruglezend komt onvoldoende naar voren dat 'het' Fender element niet bestaat. En dus bestaat 'het lipstick' element ook niet.

Probeer eens bij jezelf na te gaan wat voor een soort geluid je zoekt, afgezien van SRV. Misschien eens Ukeloeder een PM zenden? Hij heeft wel wat nagedacht over lipsticks en weet waar je wat kunt bestellen.

Sta s.v.p. stil bij het gegeven dat de lipsticks, bedoeld voor Danelectro's door de body heen (aan de achterkant) worden bevestigd en bijgesteld. Daarom hebben ze tamelijk lange lipjes waarin het schroefdraad is getapt. Je moet dus tamelijk diepe gaten hebben in je strat om die dingen in kwijt te kunnen.

Heb je last van ouders of buren bij het versterkt spelen? Bouw dan eens een box met wat noppenschuim waarin je je speakerbox of of cabinetje plaatst. Microfoon erin en dan worden hogere volumes ineens mogelijk. Lekker scheuren. Speel SRV het snot voor de ogen, want die maakt er steeds minder van de laatste tijd.

Wel denken aan de koeling!
Verder fijn vooruitgang geboekt ten opzichte van de vorige keer.
Lekker doorgaan!
Vriendelijke groet, Gus
Ik denk dat de lipstick elementen niet in mijn gitaar passen inderdaad omdat de langer zijn dan de standaard elementen, dus laat ik mijn elementen er voor nu in laat zitten want ze klinken toch nog wel aardig vind ik dan.

nu cover opnieuw gedaan, veel beter vind ik:

http://www.youtube.com/watch?v=xp6iTfXAbPA

arnoldtims
30 september 2013, 14:46
Ik vind dat je een mooie sound hebt en met sprongen vooruitgaat. Deze versie is idd weer een stuk netter.
Al eens vaker gezegd en ik wil niet als oude man overkomen maar ik vind het te gek dat een jonge gast als jij deze muziek speelt.
Ben echt benieuwd hoe jij klinkt als je rond de 20 bent. Ik kom zeker kijken als je gaat optreden.

Cageman
30 september 2013, 15:02
Klinkt inderdaad veeeel beter weer dan de vorige video. Ik vind je geluid eigenlijk helemaal niet modderig klinken zo hoor. Tof. :ok:

Wel zou ik in je opname-programma de mastervolume wat hoger zetten. Dat is geen kritiek op het spel, of het geluid op zich, want dat klinkt goed. Alleen een beetje onpraktisch om m'n volume zo hoog te moeten zetten om daarna m'n speakers op te blazen met Machine Head.

Groeten,

Merijn