PDA

View Full Version : Latency issue || Roland Quad-Capture



Looke
25 september 2013, 23:19
Hey,

Vandaag een roland quad capture gekocht voor mijn laptop (ASUS i3, 2.4Ghz en 4GB RAM, Win 7 64 bit).
Ik installeerde de drivers op mijn standaard C schijf, en de SONAR software op mijn externe harde schijf (hier was veel meer geheugen voor hande). Drivers instaleerde ik via de bijgeleverde CDROM. Eens ik mijn gitaar inplug en wat rondspeel in SONAR klinkt alles goed en wel. Ook de keyboard gaat goed, geen probleem. Alles naar wens.

Wanneer ik echter een 2e track probeer op te nemen merk ik dat er een kleine maar duidelijke lag zit op het 2e spoor tov het 1e. Ik ben vrij nieuw in het wereldje van opnemen, maar ik heb het genoeg gecheckt om zeker te zijn dat er een lag zit op alles wat ik na het 1e spoor opneem. Als ik het opneem klinkt alles goed, het is pas na de opname wanneer ik het terug afspeel dat de 2e gitaarlijn een fractie van een seconde te traag komt op de 1e.

Het eerste waar ik aan dacht was om via de Roland website de nieuwste systeem update voor het aparaat de downloaden en instaleren (QUAD-CAPTURE System Update Version 1.04). Helaas, het probleem blijft zich voordoen. Méér zelfs, wanneer ik nu gewoon zonder in SONAR bezig te zijn iets speel, merk ik dat er een lag zit tussen de input en playback! Ipv een audio interface zit ik dus nu met een delay pedaal...(anders gezegd: draai ik de mix volledig naar input op de quad capture hoor ik perfect wat ik speel, draai ik ook playback bij in de mix hoor ik een echo, en een hoop rommel na deze echo).

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en mijn in de richting van een oplossing kunnen duwen?
Ik ga zelf nog verder troubleshooten en zal deze post updaten.

Alvast bedankt,
Maarten

paulusdeBKB
26 september 2013, 09:39
Een gedetailleerde oplossing heb ik niet voor je, maar je kunt wel een paar zaken proberen, in deze volgorde: