PDA

View Full Version : geluid amplitube ipad slecht



qwertyuiop
25 september 2013, 22:56
hallo allemaal,

ik heb amplitube op mn ipad staan, maar als ik wil meespelen met een song, gaat het geluid van die song ook door de versterker. dit klinkt niet echt lekker. iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

hole
27 september 2013, 15:46
Hoe heb je e.e.a. aangesloten? Iets meer uitleg over je setup is wel handig om het probleem te vinden.

En is amplitube juist niet bedoeld om ZONDER versterker te spelen (of bedoel je dat het geluid ook door de modeling heen gaat?)

qwertyuiop
27 september 2013, 18:43
je hebt gelijk; setup is simpel, gitaar gaat in de Irig van ik multimedia, van daaruit geluid terug door koptelefoon.
ik bedoel inderdaad dat het geluid van de song (backing track) ook door de modeling gaat. bij een overdrive-geluid gaat de song/backing track dus ook " overdrijven".. bij het aanzetten van een delay, krijg ik delay op mn backingtrack...

ik heb hetzelfde gisteren geprobeerd met de app " jamup xt" en daar werkt het naar behoren (geluid backing track blijft gewoon clean), dus het ligt blijkbaar niet aan de Irig, het ligt aan de app, de instellingen denk ik dan?