PDA

View Full Version : Midi Guitar



frekie
24 september 2013, 20:35
http://www.jamorigin.com/midi-guitar/Windows-Mac/#prettyPhoto

Redelijk revolutionair stukje software waarmee je met een gewone elektrische gitaar met gewone magnetische elementen je VST instruments / software synths kan aansturen.

Demo kan worden gedownload op bovenstaande pagina.

Verdere benodigdheden:

-redelijke moderne PC met dito Windows versie , of Mac natuurlijk

-elektrische gitaar plus een jack/jack kabel

-een USB audio interface is toch wel aan te bevelen, zoals mijn Tascam US122L. Kan je 2dehands op MP voor 50 euro kopen. Driver downloaden en installeren.
De Tascam heeft jack ingangen met een gitaar/bas schakelaar dus ook geschikt voor hoogohmig signaal.

-afluistering. Fatsoenlijke hifi stereo versterker met dito boxen.

-de Midi guitar software heeft een paar interne soundjes maar hij kan ook aan de slag met je bestaande VST plugins. Dan wordt het pas echt lachen, met Native Instruments FM bijv.

1e indruk: de tracking gaat wel monofoon met plectrum dus melodisch spel. Akkoorden met plectrum gaat wel afhankelijk van de preset. Met de vingertjes spelen wordt moeilijker.

Is nog volop in ontwikkeling. Maar veelbelovend. Als je dit met Roland hardware wil doen dan moet je een GR-55 GS (die je verder helemaal niet gebruikt!) plus element plus kabel kopen a 700 euro.

apekop
25 september 2013, 23:53
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat goed werkt. De gitaar synth technologie is al sinds begin jaren '80 op gang en is nog steeds in ontwikkeling. En nog steeds is er geen echt goede tracking mogelijk. De Fishman tripleplay schijnt weer een stap in de goede richting te zijn. Voor al deze opties is echter wel een hexafonisch element nodig. Dat het nu in 1 keer goed werkt zonder hexafonisch element en voor minder dan 100$ lijkt me heel sterk.

marter544
26 september 2013, 13:47
Heb dit ooit een keer geprobeerd, ik meen me te herinneren dat de tracking zeer dramatisch is..