PDA

View Full Version : Speaker vervangen of niet?



dacrow
24 september 2013, 16:23
Ik heb een Roland BC 60-310 ( BluesCube met 3x 10" vintage Roland speakers)

Op laag volume hoor je dat er eentje een 'buzz' heeft maar als ik live speel merk ik daar niks van.

Zou ik hem vervangen of niet?

Groeten

Buzzel
24 september 2013, 18:59
Ik heb een Roland BC 60-310 ( BluesCube met 3x 10" vintage Roland speakers)

Op laag volume hoor je dat er eentje een 'buzz' heeft maar als ik live speel merk ik daar niks van.

Zou ik hem vervangen of niet?

Groeten

Weet je zeker dat het uit de speaker komt? Al geprobeerd om tijdelijk een andere speaker/speakerkast te gebruiken?

7ender
25 september 2013, 06:49
Als er 1tje van de 3 een "buzzzzz" geeft ,....dan duidt dat op intermodulatie-vervorming veroorzaakt door slijtage/defect van die speaker .

Mogelijke oorzaak : Een week gedeelte in de conus ,....of een vouw-spoor door veroudering.

( Niet zelden is zelfs een vier-voeter de oorzaak , die tijdens afwezigheid van 't baasje even z'n poot oplicht tegen een combo'tje ,
waardoor de stugheid van de conus door de inwerking van zeik plaatselijk verloren gaat :D )

Je kunt nog proberen om die conus in de Glitza vloerlak te zetten ,.....en anders wordt 't gewoon een kwestie van vervangen :(

dacrow
25 september 2013, 08:44
Als er 1tje van de 3 een "buzzzzz" geeft ,....dan duidt dat op intermodulatie-vervorming veroorzaakt door slijtage/defect van die speaker .

Mogelijke oorzaak : Een week gedeelte in de conus ,....of een vouw-spoor door veroudering.

( Niet zelden is zelfs een vier-voeter de oorzaak , die tijdens afwezigheid van 't baasje even z'n poot oplicht tegen een combo'tje ,
waardoor de stugheid van de conus door de inwerking van zeik plaatselijk verloren gaat :D )

Je kunt nog proberen om die conus in de Glitza vloerlak te zetten ,.....en anders wordt 't gewoon een kwestie van vervangen :(

Geen viervoeters in huis enkel van die kleintjes die je met kaas vangt :)

Glitsa vloerlak? En hoe gaat die in zen werk?

7ender
25 september 2013, 15:25
Geen viervoeters in huis enkel van die kleintjes die je met kaas vangt :)

Glitsa vloerlak? En hoe gaat die in zen werk?


Conus gewoon aan de voorkant afstoffen , mbv zachte weg-werp-kwast en de stofzuiger .
Daarna met schone kwast de conus 2 X lakken.

.... kijk wel uit ! ,....op de ophanging ( harmonica-rand ) mag GEEN lak komen !

dacrow
26 september 2013, 15:33
Eens proberen, bedankt voor de tip!