PDA

View Full Version : Acoustische gitaar + versterking



Danny0166
18 januari 2002, 19:03
Ik heb een Martin gitaar met volgende elementen: Fishman natural matrix 1 + een single coil rare earth. Ik ga rechtstreeks naar het mengpaneel met een stereokabel waar ik dus beide elementen kan mixen op een afzonderlijk kanaal.
Mijn frustratie ligt in het feit dat ik de natuurlijke klank die de gitaar van nature uit bezit niet versterkt krijg.
Ik weet dat de ideale klank alleen maar via een microfoon te verkrijgen is, maar omdat ik in een rockband speel krijg ik daarmee teveel feedback (wat ik waarschijnlijk ook met een interne microfoon zou krijgen)
Is er iemand met dezelfde problematiek?
Ik denk aan een parametrische equalizer(rackmodel) om de klank aan te passen.
Suggesties????

Ron Houben
4 maart 2002, 13:32
Beste Danny,

Ga eens mét je gitaar en element naar een goede muziekwinkel, bv. Guitar Shop Gebr. van Eyckstraat in Gent en laat je goed voorlichten. Ook over comboversterkers voor akoestische gitaar. Onder ander AER zou geschikt kunnen zijn.
Veel succes!

Op 2002-01-18 18:03, schreef Danny0166:
Ik heb een Martin gitaar met volgende elementen: Fishman natural matrix 1 + een single coil rare earth. Ik ga rechtstreeks naar het mengpaneel met een stereokabel waar ik dus beide elementen kan mixen op een afzonderlijk kanaal.
Mijn frustratie ligt in het feit dat ik de natuurlijke klank die de gitaar van nature uit bezit niet versterkt krijg.
Ik weet dat de ideale klank alleen maar via een microfoon te verkrijgen is, maar omdat ik in een rockband speel krijg ik daarmee teveel feedback (wat ik waarschijnlijk ook met een interne microfoon zou krijgen)
Is er iemand met dezelfde problematiek?
Ik denk aan een parametrische equalizer(rackmodel) om de klank aan te passen.
Suggesties????

[/quote]

Danny0166
9 maart 2002, 13:05
Beste Ron,

Toevallig ben ik al ± 10 jaar vaste klant bij de Guitarshop, een echte aanrader trouwens. Mijn probleem is universeel en ik kan mijn klank wel beter krijgen maar dan moet ik zwaar gaan investeren in randapp.
Hoe dan ook een akoestische gitaar versterken blijft een probleem voor iedereen die op een podium en in een rockband speelt.
Ik ben gewoon op zoek naar mensen die praktische ervaring hebben ivm deze materie


groeten
Danny

Leen Kap
10 maart 2002, 14:58
Ron, ben jij de importeur Houben?

Ron Houben
21 maart 2002, 11:41
Beste Leen,

Ja ik ben de importeur Ron Houben.
Ik probeer geen commerciële invloed in deze discussies te laten vloeien. Ik ben nog steeds gitarist en dus in die zin ook geďnteresseerd en heb kennis van vele instrumenten en versterking.

dirkw83
21 maart 2002, 14:55
Hihi, da's nog eens leuk. The infamous mister Houben :smile: