PDA

View Full Version : Hulp aankoop versterker



capo bert
23 september 2013, 09:14
Dag allemaal,

Na wat akoestisch spelen wil ik nu toch ook op elektrische gitaar over schakelen. Ik hou veel van het cleane blues geluid dat John Mayer bijv brengt met Gravity... De gitaar staat al vast. dit zal een Strat worden. Na wat opzoekwerk kwam ik voor een versterker op een vox ac30 uit, maar wat verder zoekwerk bracht dan weer aan het licht dat dit niet geschikt is voor thuis... klopt het dat je de versterker luid moet zetten alvorens je het goede geluid eruit krijgt?

Ik zoek dus een versterker geschikt voor thuis.... Maw 1 die je niet volledig moet open draaien alvorens een mooi geluid te vinden....

Enige mensen ervaring met dit?

Merci alvast !

macwilliams
23 september 2013, 09:37
Als je 'm hard zet dan beleef je het wel beter.
Met buizen versterkers is het meestal wel zo dat hoe verder je hem kan opendraaien des te beter hij gaat klinken.
Nou kun je een laag vermogen buizen versterkertje kopen maar dan nog zul je zien dat je die thuis ook niet ver genoeg open kan om echt goed te klinken. Dan heb ik liever een versterker met een wat hoger vermogen en zoek daar het juiste pedaal voor/bij.


Er leiden dus meerdere wegen naar Rome.

capo bert
23 september 2013, 09:41
Als je 'm hard zet dan beleef je het wel beter.
Met buizen versterkers is het meestal wel zo dat hoe verder je hem kan opendraaien des te beter hij gaat klinken.
Nou kun je een laag vermogen buizen versterkertje kopen maar dan nog zul je zien dat je die thuis ook niet ver genoeg open kan om echt goed te klinken. Dan heb ik liever een versterker met een wat hoger vermogen en zoek daar het juiste pedaal voor/bij.


Er leiden dus meerdere wegen naar Rome.

Bedankt voor je reactie... Heb je een voorbeeld van versterker?

macwilliams
23 september 2013, 09:53
Bedankt voor je reactie... Heb je een voorbeeld van versterker?

Dat zijn er teveel om op te noemen, maar een goede amp met master volume moet je een eind op weg helpen.
En hoofdzakelijk voor jou is hoeveel je te besteden hebt.

dagrim1
23 september 2013, 09:54
Kom ik toch weer met de Yamaha THR10C aan (de C omdat je vertelde dat je van clean geluid houdt, de C staat voor classic en is wat meer gericht op de cleanere tonen ivm het origineel.

Redelijk prijzig maar gericht op precies dit soort gebruik (thuis, goed geluid op laag volume). Ben zelf voor de THR10C gegaan ipv de THR5 (wel 100 euro goedkoper) aangezien de 10C 5 presets heeft die je in kunt stellen en losse bass/mid/trebble regelaars ipv 1 enkele tone regelaar.

Ik zou zeggen, kijk er eens naar... Heb er zelf veel plezier van :)