PDA

View Full Version : Akai Drive3 Overdrive met kuren



RobinH
21 september 2013, 17:42
Hallo iedereen,
vorige week heb ik via een online aanbieding (nog geen 40% van de originele prijs van die zaak) een Akai Drive3 overdrive gekocht. Prima pedaal toen die geleverd werd, werkte goed. Hele week ook zonder kuren gebruikt. Vandaag echter begon het, de led flikkerde af en toe bij het indrukken. Ik schonk er niet teveel aandacht aan, totdat ik opeens tijdens een 'repetitiesessie' een baggergeluid uit mijn versterker hoorde komen. Op dat moment flikkerde de led dus continu, en op een bepaald moment bleef die gewoon uit en bleef het geluid slecht. Batterij erin gestopt (ik werk met een 1-spot normaal gesproken), geen resultaat. Voeding lijkt dus niet het probleem.

Een uur later heb ik nog even het pedaal getest, toen werkte deze wel weer normaal. Alleen later begon het flikkeren weer. Het komt nu af en toe terug, maar ik merk er geen regelmaat in. Heeft iemand een idee of dit een simpele oorzaak heeft? Ik kan het pedaal uiteraard opsturen, maar dat kan ook pas maandag, dus een mogelijke reden vooraf weten zou fijn zijn, dan weet ik misschien ook wat ik niet kan doen met het pedaal (overigens altijd netjes behandeld).

Alvast dank voor de hulp.

Robin

SuperFuzz
21 september 2013, 22:25
Tja, het lijkt me dat je garantie vervalt wanneer je eraan gaat klooien. Als je het toch terug gaat sturen dan zou ik hem gewoon helemaal met rust laten zodat er ook geen enkele indicatie voor het bedrijf kan zijn om de garantie te laten vervallen. Niets aan doen dus!

Daarbij, op basis van alleen deze symptomen valt er echt niets te zeggen over de oorzaak van je problemen. Dan zou je hem echt open moeten maken om meer te weten, maar zoals gezegd is openmaken niet verstandig.