PDA

View Full Version : knisperen bij warme buizen?



rvwaveren
21 september 2013, 15:35
Wie kan me helpen, zodra mijn Vibe buizen versterker wat warmer begint hij te knisperen en te knetteren en na verloop van tijd verdwijnt dat weer. Wat is hier aan de hand is het één buis of meerdere?

Dirk_Hendrik
21 september 2013, 15:53
Wie kan me helpen, zodra mijn Vibe buizen versterker wat warmer begint hij te knisperen en te knetteren en na verloop van tijd verdwijnt dat weer. Wat is hier aan de hand is het één buis of meerdere?

Is het uberhaupt wel een buis die dit veroorzaakt?

stratman1976
21 september 2013, 16:24
Heb zoiets ook gehad met een een marshall top.
Toen woonde ik nog in een flat met een redelijk "vervuild" netstroom circuit.
Als de buren de föhn aan deden, dan kon je dat bij wijze van spreken door de amp horen.
Had dat overigens alleen bij de amp, niet bij andere audio apparatuur ofzo.

Je zou misschien eens kunnen proberen de versterker ergens anders dan in huis aan te sluiten.
Of zo'n power conditioner proberen (te lenen)

Midwolda
21 september 2013, 16:55
Buisvoetjes?

Rooker
21 september 2013, 17:17
Hehhh dit (probleem) had ik laatst ook. Net of er even een gezellig haardvuurtje brand. Ik heb een Engl van een maand oud. Het enige wat ik anders had gedaan was een ander stopcontact gebruiken. Ik wijd het daar dus ook aan ( vooralsnog).

cluseau
21 september 2013, 17:19
Kleine kans dat het een buis is maar kan net zo goed of nog beter een rotte anodeweerstand zijn of een lekkende elko. Buisvoet is idd ook mogelijk en lekkage in de print/ turretboard komt ook veel voor. Kortom....meten is weten.

Jasper.
21 september 2013, 19:05
Ik had dit van de week ook. Maar dat zat hem ergens in het pedalenbord. Aan wat kabeltjes lopen schudden etc.en toen was het weer over.

lespaulnmarshall
23 september 2013, 07:58
Inerdaad kan vrij veel zijn zoals al is gezegd. Zou opzich ook wel een buis kunnen zijn denk ik, die kunnen de vreemdste problemen veroorzaken als ze stuk gaan, maar ook een hele boel andere dingen. Het beste is om hem even door een tech na te laten kijken denk ik.