PDA

View Full Version : Boss GT-8 probleem



Sonnenritter
20 september 2013, 23:54
Ik wou vandaag tijdens de repetitie mijn Boss GT-8 gebruiken, maar deze deed het plots niet meer. Het lijkt alsof hij geen input-signaal krijgt (de tuner/bypass werkt namelijk ook niet). Ik heb mijn gitaar en kabels reeds getest en deze werken, dus daar ligt het al niet aan. Er is misschien iets banaal dat ik over het hoofd zie, maar ik vind het alleszins niet. Wat wel veranderd is sinds de laatste keer dat ik heb gebruikt heb, is dat ik een nieuwe voeding gebruik, maar deze voldoet aan de eisen van de pedaal en de andere opties blijken allemaal te werken. Ik kan nog steeds door de banken "scrollen" en effecten selecteren.

Als er iemand een idee heeft wat er aan zou kunnen schelen of een oplossing heeft, alle raad is welkom.

Alvast bedankt!

edje kadetje
21 september 2013, 01:11
Ik wou vandaag tijdens de repetitie mijn Boss GT-8 gebruiken, maar deze deed het plots niet meer. Het lijkt alsof hij geen input-signaal krijgt (de tuner/bypass werkt namelijk ook niet). Ik heb mijn gitaar en kabels reeds getest en deze werken, dus daar ligt het al niet aan. Er is misschien iets banaal dat ik over het hoofd zie, maar ik vind het alleszins niet. Wat wel veranderd is sinds de laatste keer dat ik heb gebruikt heb, is dat ik een nieuwe voeding gebruik, maar deze voldoet aan de eisen van de pedaal en de andere opties blijken allemaal te werken. Ik kan nog steeds door de banken "scrollen" en effecten selecteren.

Als er iemand een idee heeft wat er aan zou kunnen schelen of een oplossing heeft, alle raad is welkom.

Alvast bedankt!

staat het kleine volumeknopje aan de achterkant niet per ongeluk dicht?
of anders iets in de system settings?
heb je de koptetelefoonuitgang geprobeerd?
heb je normaal iets in de loop zitten dat er nu niet is?

Sonnenritter
21 september 2013, 10:23
Het volumeknopje staat open.
De system-settings zijn volgens mij hetzelfde gebleven. (Ik her er niet zoveel verstand van, maar heb er alleszins niets zelf aan veranderd.)
Ik het net de koptelefoon uitgang geprobeerd en er komt niets uit. Maar ik denk dat het eerder aan de input ligt dan aan de output, want als ik bijvoorbeeld de tuner/bypass wil gebruiken krijgt die geen signaal.
De loop gebruik ik niet, dus daar ligt het waarschijnlijk ook niet aan.

Alleszins al bedankt voor de tips. Hopelijk vind ik de juiste oorzaak nog voor de volgende repetitie.

Hoogie
21 september 2013, 12:28
Is de voeding niet het probleem? Schijnen er erg gevoelig voor te zijn.

Sonnenritter
21 september 2013, 13:25
Uiteindelijk bleek het toch de voeding te zijn, met de voeding die er nu aanhing werkte wel al het digitale, maar het analoge (de opamps e.d.) niet. Het één wordt blijkbaar door gelijkstroom gevoed en het andere door wisselstroom.

Dirk_Hendrik
21 september 2013, 13:43
Samengevat, je hebt je setup veranderd (door gebruik van een andere voeding) en toen werkte het niet meer. Had je eerste ingeving dan niet moeten zijn om terug te veranderen? ;)

En voor de uitleg:
Alles wordt gevoed door wisselstroom. Uit die wisselstroom worden 3 spanningen gemaakt: Eentje voor de digitale sectie en twee (een positieve en een negatieve) vood de analoge meuk. Met een DC adapter valt dus 1 van die analoge spanningen weg. AC gevoedde Line6 meuk laat precies hetzelfde gedrag zien.

Sonnenritter
21 september 2013, 15:41
De reden dat ik de voeding veranderd heb was dat de originele de geest gegeven had dus terug veranderen was niet echt een optie... :p. Nu, eind goed al goed en geen grote kosten dus ik ben tevreden.