PDA

View Full Version : probleem met impedantie/true bypass en volumedrop



the sure thing
20 september 2013, 12:21
Hallo,
Ik heb een erg vreemd probleem: mijn compressor (Tonepress) klinkt plotseling erg zacht als ik die als enige effect in de keten aan heb staan. Schakel ik een ander pedaal erbij: dan neemt het volume plotseling erg toe. Eigenlijk komt de compressor dan op "normaal volume" .

Ik dacht dat het mss een impedantieprobleem was, dus heb ik vooraan in de keten (voor de compressor) een buffer geplaatst in de vorm van een Boss TU-3. Het probleem blijft echter bestaan. De rest van de keten zijn ook allemaal true bypass pedalen, dus daar lig het volgens mij ook niet aan.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

iWishmaster
20 september 2013, 13:11
Kapotte compressor?

the sure thing
20 september 2013, 13:54
Nee... Ik heb er 2 (exact dezelfde) en hetzelfde euvel. Daarnaast: als de comp als enige inde keten staat doet ie t prima

Bernardduur
20 september 2013, 14:17
Denk dat de switch of een jack niet perfect meer werkt..... hierdoor creeer je een soort van weerstand. Als alles true bypass is heeft het signaal moeite om over die weerstand heen te komen...... gebruik je een buffer (bv een pedaal dat aan staat) dan heeft dat genoeg 'kracht' om het te passeren. Pedaal dus nakijken!!

iWishmaster
20 september 2013, 14:26
Zou toch vreemd zijn als beide pedalen dat probleem hebben. Misschien een ander pedaal in de reeks erna, of een defecte kabel, die dit veroorzaakt? Dus alle pedaaltjes en kabels achter de compressor even één voor één eruit halen.

the sure thing
22 september 2013, 14:34
... ik heb dat laatste gedaan en wat bleek? Een kwaliteitskabeltje wat bij 1 pedaal toch niet helemaal lekker contact maakte. Het duurde 1,5 uur voordat ik daar achter was. Ik zette alle pedaaltjes 1 voor 1 in de keten erbij. Ik merkte geen enkel probleem. Toen weer mijn hele set-up gebouwd en was het probleem weer terug!!! Ik werd helemaal gek.... Achteraf bleek ik het " defecte" kabeltje telkens op een andere plek te hebben gedaan bij het nagaan wat het probleem was. Ik had ook totaal geen vermoeden dat het een kabeltje zou zijn.... en dat kabeltje geeft dan problemen bij 1 specifiek pedaal. Pffff.... Moet je ook maar achter zien te komen... Anyway: problem solved en me happy!

Einzeln
22 september 2013, 20:50
Ah ja bent er al achter. Heb hetzelfde met een patchkabeltje gehad.