PDA

View Full Version : Gill Guitar China



m113v
20 september 2013, 11:54
Heeft iemand ervaring met Gill Guitar uit China?

Ze bouwen nep-alles F's, G's, Iba's, noem maar op...
Klinkt als typisch verhaal 'to good to be true'.
De F Tele Thinline '72, (met logo op de elementen en kop) gaat voor 158 dollar, waarbij ze aangeven dat het allemaal goed spul moet zijn.

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

Hun reply email:
"Good Morning from China, thanks for your inquiry here is aimee from gillguitar reply to you.

The telecaster thinline you inquiry, we don't have min order quantity requirement, one piece sample always welcome, and we can do lots of custom change like logo, series number if you like. (of course we do have our break price, the more you order, the more discount you will get)

Guitar Specification,
Body, genuine solid, natural dry alder;
Neck, one piece maple,
adjustable truss rod inside neck,
Artec korea brand pickup,
nitrocellulose lacquer,
custom color,

Guitar Price,
158us, one sample price,
118us, more than 3 pcs,
88us, wholesales order more than 24pcs,

Shipping cost,
59us each, 35 days arrive, supply free trace number,
200us total, 15~35 days arrive, vessel shipment, more than 24pcs,

Payment Method,
Paypal, western union, or on line purchase (from CROV website, like ebay)

If you have any other questions, please feel free to contact me. wish we can build and supply guitars for you. Wish you a nice day.
Best wishes,
Aimee
www.we-sellguitar.com
www.gillguitar.com
follow us at Facebook: GillianTian
follow us at LinkedIn: info@gillguitar.com
follow us at Twitter: GillGuitar
follow us at instagram: Gillguitar"

macwilliams
20 september 2013, 11:59
Oeh, een gibsun of fendel?

hole
20 september 2013, 12:09
Ow jee..here we go again!

bat
20 september 2013, 12:11
De F Tele Thinline '72, (met logo op de elementen en kop) gaat voor 158 dollar, waarbij ze aangeven dat het allemaal goed spul moet zijn.
Wat dacht je dan, dat ze zouden zeggen "tsja, alle waar is naar z'n geld en eerlijk gezegd lachen we hier ons te barsten dat die westerlingen er maar in blijven trappen en denken dat ze voor een koopje het beste van het beste krijgen. Slecht is het ook niet, maar het is gewoon massaproductie met op z'n best zeer wisselvallige kwaliteitscontrole, dus het blijft een gok."

Dat laatst is namelijk het geval. Als het meezit krijg je misschien best een leuke gitaar.

m113v
20 september 2013, 12:15
Ow jee..here we go again!

Goed om te horen. Wat was het resultaat?

Orpheo
20 september 2013, 12:16
Goed om te horen. Wat was het resultaat?

vaak zijn dit soort gitaren duur brandhout voor de open haard.

m113v
20 september 2013, 12:16
Wat dacht je dan, dat ze zouden zeggen "tsja, alle waar is naar z'n geld en eerlijk gezegd lachen we hier ons te barsten dat die westerlingen er maar in blijven trappen en denken dat ze voor een koopje het beste van het beste krijgen. Slecht is het ook niet, maar het is gewoon massaproductie met op z'n best zeer wisselvallige kwaliteitscontrole, dus het blijft een gok."

Dat laatst is namelijk het geval. Als het meezit krijg je misschien best een leuke gitaar.

Klinkt een beetje als, koop er 88 en probeer er 1 goede van te maken =)

m113v
20 september 2013, 12:19
Terechte reacties, ik zou hetzelfde zeggen.
De vraag is: wie heeft het zelf ervaren?

In NL vind je Thinlines van Richwood, SX en natuurlijk Squier.
nog los van een verdwaalde Wesley en for sure dat Stagg, Samick, Hondo etc.. er wat gemaakt hebben.
Het lijkt me dat die allemaal ook uit China komen, net ff met een ander logo..

macwilliams
20 september 2013, 12:20
Niet eens zo heel lang geleden is er een geweest die dit ook aanhaalde, voor de zoveelste maal.
Die is een handeltje begonnen, of heeft dit verder uitgebreid en bied die producten aan op marktplaats.
Maar naar mijn mening, corrigeer me maar als het aantoonbaar niet het geval is, is het gewoon dropshipping.
Jij besteld wat dan ook bij deze partij en die plaatst dan een opdracht bij een dergelijke Chinese wholeseller.
En die stuurt het op naar jou. Natuurlijk ziet het op de foto erg goed uit, dat is dan ook niet wat je krijgt.
Wat je krijgt in het geval van gitaren is een kopie van een origineel met de bijbehorende afwijkingen.
Het is maar wat je zelf wil natuurlijk, ik heb ze gezien, geprobeerd en weer weggelegd.

m113v
20 september 2013, 12:20
Oeh, een gibsun of fendel?

In dit geval betreft het de Fender Les Paul :)

macwilliams
20 september 2013, 12:23
In dit geval betreft het de Fender Les Paul :)

*is op zoek naar een smillie die fronst*


:confused::confused::confused:

Ah, gevonden..

m113v
20 september 2013, 12:30
Niet eens zo heel lang geleden is er een geweest die dit ook aanhaalde, voor de zoveelste maal.
Die is een handeltje begonnen, of heeft dit verder uitgebreid en bied die producten aan op marktplaats.
Maar naar mijn mening, corrigeer me maar als het aantoonbaar niet het geval is, is het gewoon dropshipping.
Jij besteld wat dan ook bij deze partij en die plaatst dan een opdracht bij een dergelijke Chinese wholeseller.
En die stuurt het op naar jou. Natuurlijk ziet het op de foto erg goed uit, dat is dan ook niet wat je krijgt.
Wat je krijgt in het geval van gitaren is een kopie van een origineel met de bijbehorende afwijkingen.
Het is maar wat je zelf wil natuurlijk, ik heb ze gezien, geprobeerd en weer weggelegd.

Thanks, daar heb ik wat aan!

Dutch66
20 september 2013, 12:58
Terechte reacties, ik zou hetzelfde zeggen.
De vraag is: wie heeft het zelf ervaren?

In NL vind je Thinlines van Richwood, SX en natuurlijk Squier.
nog los van een verdwaalde Wesley en for sure dat Stagg, Samick, Hondo etc.. er wat gemaakt hebben.
Het lijkt me dat die allemaal ook uit China komen, net ff met een ander logo..

Ikke, helaas..., tja met het schaamrood op de kaken, wel jaren geleden maar toch..

Punt is, de gitaar komt niet... (in mijn geval tenminste), als je even googled zul je zien dat
Gill Guitars = Run Tian, al de nodige "problemen" veroorzaakt heeft.
(Hun website ziet er inmiddels wel een stuk beter uit dan destijds)

Ik bestelde een LP Junior voor US$ 155,00, nog wat vrachtkosten (US$ 35,00 ?) en deze zou
direct verzonden worden. Het begon al dat ik geen bevestiging van hun kreeg, en de meeste
infovelden van mijn PayPall betaling waren ook leeg...
Na vele verzoeken om een trace nummer kwam er eerst een mailtje dat ivm "chinese national holliday"
alles een week vertraagd was, echter een week later weer niks, nogmaals een mailtje en ja hoor
een reactie ;


Dear Cees,


First thanks very much for your purchase.

Yes, we supply update services, can change common shipping to EMS express shipping, but Netherlands local post office do not accpet EMS express shipping, that is because TNT express is a big Netherland company so any package send to Netherlands will change to TNT express. which is twice or third times than EMS express, so now all packages send to Netherlands we can just only use common shipping.

Wish you can understand, if you have any more question please feel free to contact us.



Best wishes,
Gillian
CEO of GillGuitar Company


Ik heb toen direct via paypall m'n betaling teruggetrokken, absoluut hulde, dat was een
kwestie van een belletje, on-line klachtnummer aangemaakt, binnen 2 dagen reactie,
en al met al 5 dagen later had ik m'n centjes terug!

Toen kreeg ik wel een reactie van "Gillian" ;


Hello, Cees,



Sorry because I just have my new baby, so I let all things handle by my people. Here is my first son.


The Junior Les paul because of lack outside package foam, we have to re-order from foam factory. They will arrive 18th. (5 days later)

Today my people just told me they found one disputes on paypal for junior les paul, they donot know your email between me , because the foam case out of stock, so they return the payment to you at once. I be infromed just now.

So I just write to ask your idea, if you like to re-order 18th which the foam case arrive?



Best wishes,
Gillian
CEO of GillGuitar Company


Ik denk al met al reden genoeg om met een grote boog om GillGuitars heen te lopen..

bat
20 september 2013, 13:01
In NL vind je Thinlines van Richwood, SX en natuurlijk Squier.
nog los van een verdwaalde Wesley en for sure dat Stagg, Samick, Hondo etc.. er wat gemaakt hebben.
Het lijkt me dat die allemaal ook uit China komen, net ff met een ander logo..
Vrijwel alle grote merken laten hun budgetmodellen in China maken. De kans is zelfs aanweig dat zo'n naamloos exemplaar waar jij je zinnen op hebt gezet uit dezelfde fabriek komt als die budgetmodellen.

Het grote verschil zit hem erin dat die grote merken hun eigen kwaliteitscontrole ter plaatse hebben, of deze op een andere manier goed geregeld hebben. Dat zorgt ervoro dat de exemplaren die daadwerkelijk in de winkel terecht komen, aan hun kwaliteitseisen voldoen (en zelfs dan komt het voor dat de kwaliteit wisselend is).

Die kwaliteitscontrole heb jij niet. En als je er maar 1 bestelt, is het dus gokken of het allemaal goed gegaan is in de fabriek. De restultaten varieren tussen helemaal goed via met wat werk wel in orde te krijgen tot jammer maar helaas. Dat zijn ook de ervaringen die we hier op het forum al hebben zien langskomen.

m113v
20 september 2013, 15:19
"Sorry because I just have my new baby", tsaja... dat is wel een valide reden in China ;-) #grapje #kaneigenlijkniet

Thanks voo rje reactie Dutch, dus te mooi om waar te zijn!

m113v
20 september 2013, 15:23
...varieren tussen helemaal goed via met wat werk wel in orde te krijgen tot jammer maar helaas. Dat zijn ook de ervaringen die we hier op het forum al hebben zien langskomen.

Chinees roulette dus :(

m113v is genezen van zijn idee en gaat (bijna) weekend vieren. Vannavond in de oefenruimte maar weer de good old Yamaha oppakken.. of m'n Ibanez... of tsja die 70's strat speelt toch ook zo lekker.. #tijdtekort

kwispelhond
20 september 2013, 15:53
Er is nog iets om rekening mee te houden, dit soort kopieën zijn illegaal. Nou wordt er voor 1 exemplaar voor eigen gebruik niet zoveel moeite gedaan door de douane maar handelen op bv. Marktplaats is verboden. Je zult merken dat zodra er zo'n neppe Gibsun of Fendel op marktplaats gezet wordt, het gelijk klachten gaat regenen en dat je advertentie binnen no-time verwijderd is, en oh ja: het verschil is duidelijk zichtbaar, degene die hier iets van gitaren af weten fop je er echt niet mee!!

Lang verhaal kort: een hier in de winkel gekochte Chinese kopie met z'n eigen merknaam erop kan je later voor een redelijk bedrag weer kwijt, zo'n nepper met de naam van het echte merk erop is illegale handel en dus erg moeilijk te verkopen. Helaas komt het geregeld en ook steeds vaker voor dat mensen deze dingen als echt aanbieden in een poging om de koper bewust op te lichten en daarom zal je merken dat er gemiddeld maar erg weinig sympathie is voor dit soort neppers.

macwilliams
20 september 2013, 15:55
Heel weinig sympathie !!

mesaman
20 september 2013, 20:12
TS, denk er eens rustig over na. Denk eens wat je echt wilt. Want wil jij wel zo'n gitaar?


Mij doet het denken aan een golfje 1.4 met de gti sticker op de kofferbak, iedereen weet het dat het niet zo is.

jutter
20 september 2013, 20:26
Ikke, helaas..., tja met het schaamrood op de kaken, wel jaren geleden maar toch..

Punt is, de gitaar komt niet... (in mijn geval tenminste), als je even googled zul je zien dat
Gill Guitars = Run Tian, al de nodige "problemen" veroorzaakt heeft.
(Hun website ziet er inmiddels wel een stuk beter uit dan destijds)

Ik bestelde een LP Junior voor US$ 155,00, nog wat vrachtkosten (US$ 35,00 ?) en deze zou
direct verzonden worden. Het begon al dat ik geen bevestiging van hun kreeg, en de meeste
infovelden van mijn PayPall betaling waren ook leeg...
Na vele verzoeken om een trace nummer kwam er eerst een mailtje dat ivm "chinese national holliday"
alles een week vertraagd was, echter een week later weer niks, nogmaals een mailtje en ja hoor
een reactie ;



Ik heb toen direct via paypall m'n betaling teruggetrokken, absoluut hulde, dat was een
kwestie van een belletje, on-line klachtnummer aangemaakt, binnen 2 dagen reactie,
en al met al 5 dagen later had ik m'n centjes terug!

Toen kreeg ik wel een reactie van "Gillian" ;



Ik denk al met al reden genoeg om met een grote boog om GillGuitars heen te lopen..


Om te 'GILLEN'......!!! :D

wireman
20 september 2013, 20:37
Ni Hau...

Ik ga wel naar de Gouden Wok als ik geld naar de chinezen wil brengen.. Dan nog beter een Squirt of een Likwood.. Daar is vaak nog wat van te maken met redelijke pups, andere topkam en tuners..

Leg er wat meer voor neer en koop een London City.. TOPGITAARTJES.. maar daar is alles al over gezegd en geschreven hier..

showband
21 september 2013, 11:15
weet ook dat al die merkfabrikanten tijdens hun kwaliteitscontrole door de lokale Q-man bij de chinese fabriek soms gitaren afkeuren.
soms een soms een container vol.

Grote bedrijven huren landgenoten van chinese komaf in. Die gaan voor een paar weken per jaar met een ticket in de hand naar china. Puur om tijdens het verschepingsproces en aflevergebeuren gewoon bij hun merchandise te blijven. Zij zijn het oog van de meester. Anders duwen ze er gewoon rotzooi in, tussen. Ze versnijden, verzenden voor de verf droog is. Of skippen een polish-stap. Bramen de frets even niet af. Noem het maar op. Ouderwetse truuks. Behringer was een van de eerste die in china ging kopen en heeft uiteindelijk maar daar een eigen fabriek gebouwd met een zooi duitsers ter plaatse om op de handen van de werknemers te kijken.

Nou, stel dat jij in de voeten stond van iemand. Die een container vol, prachtig ogende, splinternieuwe gitaren in handen had. Die helaas allemaal door een man van fender waren afgewezen.
En je had toegang tot een internet computer?

1 + 1 = 2 toch?

guitarkid
24 september 2013, 16:27
Er staat nu wel "fake" bij de verschillende gitaren.... En bij diverse foto's "accpet order".....:seriousf:

arjanb01
24 september 2013, 16:45
.... tjsa, die planken uit Bamië, om te gieren toch ? :seriousf:
Wie trapt daar in ?

macwilliams
24 september 2013, 17:04
Aur Engrisj is felly good, speake Engrisj customah servisj.... Hai..

m113v
2 oktober 2013, 23:25
Kleine update :)
Gister de oefenruimte ingedoken met een Le Marquis NY sunburst tabacco. Kosten nieuw 150€. Was erg benieuwd en voor nóg minder gekocht op MP. Enfin, conclusies:
- vreselijke afstelling, maar dat fixen we wel...
- vreselijk afgewerkt, valt wel iets aan te doen, maar blijft slecht... daar is flink bespaard
- prima hals en frets, niet scherp, beetje ruw nog op achterzijde (moet nog inslijten)
- VRESELIJKE KOP op de hals, dat heb je met dit 'merk'
Weggegooid geld? No way! Want WAT EEN GELUIDJE!!
Brugpositie kwam er niet zo goed uit (heel diep afgesteld...), maar de nek: HEERLIJK.
Vol, warm, resonant, brullend, gierend en nog steeds gedefinieerd!
Echt alles viel er uit te toveren, dus was een leuke avond :-)

Wat hebben we geleerd? Zo'n Thinline Tele is erg leuk speelgoed en nu doorsparen voor de 'echte'.
Tot die tijd is het feestje voor dit beestje.

macwilliams
2 oktober 2013, 23:41
Foto's worden gewaardeerd :ok:

m113v
3 oktober 2013, 09:11
Foto's worden gewaardeerd :ok:

Oja.. ff kijken hoe dat moet :)
(Momentje...)

m113v
3 oktober 2013, 09:30
https://cloudlabs.sp.f-secure.com/?shareObject=5ade505d-233c-7adf-e9b1-f19d7e8ad431https://cloudlabs.sp.f-secure.com/?shareObject=5ade505d-233c-7adf-e9b1-f19d7e8ad431

Hoop dat het lukt zo? Wat je gaat zien:
- cheap handvat & sluitwerk
- stiksel op kunstof en op koffer gelijmd (zuiver cosmetisch aanwezig)
- blank hout in f-hole
- 0,0 intonatie en wel heel rare schroefjes (let ook op veertje van G snaar)
- wat ruimte tussen de slagplaat en body
- snaren staan me te hoog
- slagplaat is ruw langs de randen
- lelijke kop :)
En als klap op de vuurpijl een poging tot stringthrough van de vorige eigenaar. Tsja...

Maar, niet alleen negatief:
- neck element klink super
- elektronica is kraakvrij
- frets en hals zijn heel goed

macwilliams
3 oktober 2013, 16:19
Ik kan ook niet zeggen dat hij mooi is maar klank en bespeelbaarheid is voor nu het belangrijkste.

martenm92
3 oktober 2013, 16:54
Vreemd dat de snaren met de klok mee om de kop gedraaid zijn. Ik heb altijd geleerd om ze van de binnen- naar de buitenkant vast te draaien (dus tegen de klok in). Het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken, maar het kan invloed hebben op de stemvastheid lijkt me, voornamelijk wat betreft de A-snaar.

m113v
3 oktober 2013, 17:56
Ik kan ook niet zeggen dat hij mooi is maar klank en bespeelbaarheid is voor nu het belangrijkste.

Ja, die nek moet nog wat gladder worden achterop. Dat kost tijd.
Vrijdag, na 5 uur (bijna) nonstop spelen, was mijn linkerduim wel rood van slijtage.
Geen blarennatuurlijk he :supercool:

En die 0.11 van Elixer die er op zitten (nu 1 gebroken) zijn mij te dik. Dus vannavond 0.10 er op.

En gister maar even bij het echte werk gaan kijken.
Die '72 thinline met WR humbuckers klinkt super (855€), voor de MIM.
Ook want andere bespeeld:
- Squier Classic Vibe Thinline (~275€)
- Fender Vintage series USA (zo'n V123445 serinummer) (~1650€)
.. en nog 2 solid Tele's.

'72 is de winnaar, alleen is Ash niet echt mijn voorkeur als body. Liever Alder, weet alleen (nog) of er Alder Thinline bodies bestaan. Vannavond maar ff Googlen.

m113v
3 oktober 2013, 17:59
Ja joh, er was wel meer mis Marten. De vorige owner heeft er ook Schaller (?) tuners op gezet, maar die hoorde eigenlijk op een kop waar de tuners aan 2 zijden zitten. Gelukkig knip ik vannavond de overige 5 snaren er af en gaat er een nieuw setje op.
D'Addario XL nickel wound .010
Hij ontstemt niet, da's fijn!

martenm92
3 oktober 2013, 20:12
Ja joh, er was wel meer mis Marten. De vorige owner heeft er ook Schaller (?) tuners op gezet, maar die hoorde eigenlijk op een kop waar de tuners aan 2 zijden zitten. Gelukkig knip ik vannavond de overige 5 snaren er af en gaat er een nieuw setje op.
D'Addario XL nickel wound .010
Hij ontstemt niet, da's fijn!
Zo lang je er maar weer wat van kunt maken! Mijn laatste aankoop ligt op het moment ook bij de gitaarboer voor een check-up, ik hoop dat ik die volgende week ook weer op kan pikken en ik daar de komende jaren ook weer even mee vooruit kan!

jonghj
20 december 2013, 22:59
Terechte reacties, ik zou hetzelfde zeggen.
De vraag is: wie heeft het zelf ervaren?

In NL vind je Thinlines van Richwood, SX en natuurlijk Squier.
nog los van een verdwaalde Wesley en for sure dat Stagg, Samick, Hondo etc.. er wat gemaakt hebben.
Het lijkt me dat die allemaal ook uit China komen, net ff met een ander logo..


Ik heb er 2 jaar geleden in mijn Peter Green manie een Les Paul vandaan laten komen.
Een mooie burst in '59 stijl.

Ik heb hem nog steeds en het ding speelt en klinkt geweldig.
Wat ik er aan gedaan heb is de magneet van het neck pickupje geflipped voor de uit fase toon van PG. ;-)

Voor de 203 euro vind ik het nog steeds een prima gitaar, die qua bespeelbaarheid en tone niet onderdoet voor duurdere exemplaren.

Hij heeft bijvoorbeeld veel meer karakter en complexiteit in het geluid dan de Epi die ik had.

Wat wel beter kan is zijn de potmeters en switches. Die heb ik allemaal vervangen door CTS spul en orangedrops.

wietse
21 december 2013, 01:08
Terechte reacties, ik zou hetzelfde zeggen.
De vraag is: wie heeft het zelf ervaren?

In NL vind je Thinlines van Richwood, SX en natuurlijk Squier.
nog los van een verdwaalde Wesley en for sure dat Stagg, Samick, Hondo etc.. er wat gemaakt hebben.
Het lijkt me dat die allemaal ook uit China komen, net ff met een ander logo..

samick is koreaans en hondo ook, al zijn die ook in korea gemaakt door jawel, samick.
er komt veel uit china weg maar niet allemaal bij dezelfde fabriek, en dus van heel verschillende kwaliteit, ik heb een paar behringer gitaartjes vastgehad en zelden zulke slechte gitaren gezien, scheef op de hals geplakte fretboards etc.

Tupelo
21 december 2013, 10:36
Een maatje van me had een Chinese vriendin (Taiwanees, maar vooral werkzaam in China) die regelmatig op en neer pendelde. Zij was zo godsgruwelijk chauvinistisch over Chinese producten (al had ze als managementsassistente a 60h p/w met p 3 mnd twee weken vrij, weinig goeds over wat de arbeidsvoorwaarden betreft; zelfs voor haar, verplicht inkomen afstaan voor kost en inwoning bij het bedrijf op productielocaties). Maar Chinese producten dus, de kunst precies te reproduceren wat bedrijven in het Westen of elders maken; hoe overtuigd was ze daarover !! Compleet geindoctrineerd, want ze meende het, zonder onderscheid te maken; "de Chinese bevolking is een groots volk dat tot alles in staat is, alles dat jullie kunnen, kunnen wij ook, beter, en goedkoper", alsof je naar school gaat en een lesje ingepeperd krijgt, zo droeg ze het over, apparte ervaring. Dus alle slechte opzet ten spijt, en de kwaliteit van die gitaren in het midden gelaten, ik ben bang dat ze het gewoon werkelijk geloven, daar in China. Overigens zat zij in de kledingindustrie, Hugo Boss, Gucci en zo, en volgens haar kwamen nepperts uit precies dezelfde fabrieken als echt materiaal, maar nadat de teller voor Hugo Boss & Guccie even stilgezet was. Om niet ondankbaar te zijn heb ik hier nog twee van die flitsende exemplaren waar ik mezelf nauwelijks in durf te wagen -want ik ben geen bankier- in mijn kast hangen.